cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 13. september 2010 #101 Del Skrevet 13. september 2010 hei dere jenter:) lurte på om ikke jeg kunne få slenge meg på innlegget deres her;) såå utroli godt å høre at det står bra til med alle dere i de forskjellige fasene dere er i:) denne gangen går det bra for oss alle,det må jo bare det:) har iallefall trua på det:) idag er jeg ca 6+5 å vært til lege å tatt en hcg prøve,tok en sist tirsdag å den var på 6580 å ettersom jeg har lest rundt omkring så skal den være der den er..men de dumme damene på legekontoret visste ingenting så de skremte jo vannet av meg da jeg måtte tilbake idag for å ta en ny en,de kunne jo bare si at det var vanlig for at de skal sjekke at den stiger som den skal. Skal ALDRI be om å få en sånn prøve mere for det har bare vært til bekymring,men føler på meg at det skal gå bra denne gangen å har en go følelse. HAr til å med fått ganske så stor mage allerede,møtte en gammel klassekamerat som er lege å jobber på det legekontoret jeg var på:han bare hvordan går det med deg,å jeg jo det går bare fint..ja det ser jeg,så koseli da sier han å ser ned på magen min..hjelp åssen skal jeg bli seende ut etterhvert;) fikk jo ganske stor mage fort sist og men da var det jo tvillinger,men kjenner på meg at det bare er en denne gangen:) så kryss fingrene for meg jenter at jeg får det svaret jeg vil ha imorgen:) ha en strålende fin dag alle sammen å nyt spirene å babyen som sitter godt planta fast:) store klemmer fra lille meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142316266
Carina har to små gull Skrevet 13. september 2010 #102 Del Skrevet 13. september 2010 Hei igjen snupper Meg og lille snuppis, du kom jo bare med den beste nyheten for hele uka du Ble så utrolig kjempe glad på dine/deres vegner og hadde virkelig problemer med å holde tårene tilbake når jeg leste innlegget fra deg. Måtte snike meg en tur innom toalettet for å pusse nesa litt. Nå skal du bare kose deg kjempe masse fremover og bra du får den oppfølgingen du får. Velkommen skal du være Ceccy Prøve svaret for idag kommer nok helt sikkert til å være i orden. Jeg hadde en dårlig dag igår utpå ettermiddagen. PÅ formiddagen var jeg i super form som vanlig. Dro i bærskogen å plukka blåbær. Kom hjem igjen i 4 tia og ble skikkelig kvalm og uggen og slik var det i hele går. Kvalm og sure oppstøt og trøtt. Idag er jeg bedr igjen, men jeg har hatt mye mageknip. Magen er begynt å bli treg og jeg har vanvittig mye luft i magen. Magen står rett ut på ettermiddagen og kveldene. Snart er det bare 3 uker igjen av 1 trimester for min del, håper det kommer til å gå fort Gleder meg til å bikke over 12... Sambo overraska meg litt igår. Vi satt å prata litt om dette med å få barn. og han vil at så fort at evt dette barnet kommer til verden vil han ikke vente mange mnd før vi starter å prøve på nr 2. Det kan gå 2-3 mnd sa han... helt i orden for meg... så blir vi ferdige. Kan jo hende vi ombestemmer oss når barnet kommer da. Han har og jeg har tenkt tanken på at vi har lyst på 2 tette. Nei jobben kaller Ha en flott dag jenter og jeg kan tenkte meg at meg og lille snuppis har smilt om kapp med sola idag Mange store store klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142316609
J -76 Skrevet 13. september 2010 Forfatter #103 Del Skrevet 13. september 2010 Kjære snuppis: For noen fantastiske nyheter, er så glad på dine vegne: HURRA HURRA HURRA! Det skal gå veien nå, for oss alle, dermed basta! Klem J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142316804
cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 14. september 2010 #104 Del Skrevet 14. september 2010 God dag jenter:) snakk om å gjøre meg til mer nervevrak enn jeg allerede er,tok jo en ny hcgprøve igår som jeg trodde jeg skulle få svar på idag,men neida da har legekontoret glemt å skriv hcgprøve på skjemaet,så da jeg ringte lab på sykehuset så hadde de jo enda ikke tatt den,men skulle skynde seg å prøve ta den så fort så mulig. Men nå er legekontoret stengt så får ikke svar før imorra,gosh og hjertet mitt som var på tur ut av kroppen da jeg ringte;) men kjenner jo godt murringer som jeg har gjort hele tiden,så trur nå alt er i orden,krysser alle fingre for det ja:) ha en fin dag jenter å håper dere andre klarer slappe av å nyte graviditeten:) klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142320244
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 14. september 2010 #105 Del Skrevet 14. september 2010 Hei kjære Cessy:) Ja, hva er det man ikke skal utsettes for......men jeg fikk ringe rett på lab på sykehuset med min første prøve, de har jo registrert den der pg de var veldig snille og oppga resultatet når jeg sa jeg var så spent og nervøs at jeg ikke kom til å få sove til natten.......går ann og prøve seg iallfall:) Masse lykke til med resultatet, dette går veien skal du se:) Varm klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142320413
cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 14. september 2010 #106 Del Skrevet 14. september 2010 tirilgil:) de var vist ikke like snille med meg,prøvde å ringe å si at legekontoret var stengt å at jeg var så nervøs for resultatet men neida hun hadde ikke lov å si noe til meg,så må nok smøre meg med tålmodighet å vente til imorgen:) men er faktisk mye roligere nå,hadde ei ganske urolig natt med mye pessimisme,men nå er jeg positiv igjen til at dette skal gå bra:) takk for lykkeønskninger,det trenger jeg virkelig:) godt å ha dere å støtte seg til<3 go klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142320453
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 14. september 2010 #107 Del Skrevet 14. september 2010 Uff, det var dumt......men de gjør vel rett med tanke på taushetsplikten. Ellers måtte du vel reist dit og vist legitimasjon kanskje...... Men godt og høre du føler deg litt roligere, og det er jo ikke mange timer til i morgen selv om jeg vet av erfaring at det kan være menge nok når man går slik og venter:) Du må komme rett inn hit og oppdatere oss når du får vite resultatet:) Varm klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142320665
cessy*og prinsessa si* <3 Skrevet 15. september 2010 #108 Del Skrevet 15. september 2010 God dagen jenter:) er iallefall en veldi go dag for meg,hcg har steget til 25tusen ett eller annet,så har snakket med både fastlege å kvinneklinikken å begge sier at det er fin stigning å akkurat sånn den skal være;) dere kan tru tårene spratt overalt her ei lita stund,endeli kan jeg senke skuldrene litt å nyte dette:)<3<3 dumme legekontordama gan meg hjerteinfarkt først for hun sa ja ser ut som om den har gått ned,jeg bare hvaa?? å hun bare neida er jeg som ser feil,var på tur gjennom tlf..å hun visste ingenting,så måtte få legen til å ringe meg,men jeg hadde ikke tid til å vente så tok saken i egen hånd å ringte til kvinneklinikken å fikk bekrefta av 2 leger at alt så kjempefint ut å var veldi fin stigning;) å nå nettopp ringte fastlegen å sa det så veldi fint ut å hadde ei fin stigning å fine tall til å være der jeg er i svangerskapet:) jippi,JIPPI;);) stoooore varme klemmer til dere alle<3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142323704
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 15. september 2010 #109 Del Skrevet 15. september 2010 Hallo igjen kjære damer:) Først vil jeg bare så så masse gratulerer til deg kjære Cassy:) Det var jo de beste nyheten du hadde og komme med fir jeg si:) Dette ser jo veldig lovende ut da, så må vi håpe og tro at resten av ferden går like bra:) Når skal du på første UL?? Men en herlig dag for deg og din kjære må det jo ha blitt:) Du har sikkert bare gått rundt og smilt i hele dag og bærer på en nydelig liten hemmelighet der inn:) Klem Kjære Maddemor, jeg håper du har hode over vann og er her inne og leser litt når tiden strekker til:) Du koser deg med den herlige familien din:) Du må hilse så masse til Katta når du snakker med henne, be henne stikke innom oss her på denne tråden:) Hvordan går det med deg Carina, der opp i høye nord:) Du går og teller dager til neste UL Ikke sant:) 19. oktober hvis jeg husker rett....hvordan er formen både overfor og nedenfor snippen:) Tenker masse på deg-klem Min kjære J-76. har du overlevet helgen med invadering av tantebarn:) Hvordan står det til i din rugeverden da:) Tenker masse masse på deg også-klem Min egen kjære Meg og lille snuppis:) Går du fortsatt rundt i en lykke rus etter UL på mandag:) Ikke så rart det da, håper du koser deg med spiren og familien om dagen:))) Selv er jeg 22 uker i dag, onsdag. Så tiden går og maven vokser og lille Sprell rører på seg. Han var veldig stille noen dager her så jeg ble nesten litt bekymret. Men han hadde nok lagt seg litt langt bak tror jeg. Hørte på han og fant fin hjerte lyd, og i dag har han vært veldig aktiv. Særlig på ettermiddag og kvelden.... Klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142326845
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. september 2010 #110 Del Skrevet 16. september 2010 Kjære meg og lille snuppis! for noen fantastiske nyheter å lese!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nå skal du se det går veien for dere også))) Min gode J-76: tiden snegler seg avgårde til for deg også og jeg håper fornen din er ok:) Min kjære Carina: nå nærmer du deg 2. tri og jeg håper alt fortsatt er såre vel! Åh cessy, så fantastisk stigning!!!!!! gratulerer!!!! Min gode venn Tiril:) jeg er innom og leser, men det blir lite tid til å skrive;) >Jeg hadde besøk av katta og lille alexander på tirsdag og det var så koselig!!! vu snakket om deg og at det er så fantastisk at du er kommet så langt nå skal tipse henne om tråden vår:) lille sprell i magen din er nok bare en liten bajas som vil tulle litt med mamman sin når han er rolig... alt er nok såre vel:) Ellers flyyyyyr tiden som 2-barnsmamma!!! i dag og i morgen er bhg til storebror stengt pga planleggingsdager, så jeg har det jo travelt må vite! ellers var jeg og veide Fride i går og nå er hun 3875g så hun har lagt å¨seg 900g siden fødselen for 3 uker siden!!! er visst sjokomelk i mine pupper etter 9 mnd med sokoladekick:) hi hi. Heldigvis la jeg på meg bare 16 kg, med 63 kg som utg.pkt før graviditeten, så nå gjenstår vel 5 kg til matchvekt. men eg haster ikke med vekta:) jeg trenger de ekstra kg når jeg ammer. jeg var også til fysio i går og fikk hjelp til bekkenbunnsøverlser: husk å knipe jenter!!!!! hos meg var det lite futt for å si det sånn... men alt kan trenes opp igjen:) hun knadde meg godt på rygg, nakke, skuldre og bekken og jeg er helt mørbanka i dag. men jeg har fått en god trøkk i svangerskapet så den ene hofta er veldig lite bevegelig og forårsaker mye smerter så det blir nok noen behandlinger fremover.... gratis heldigvis:) ja a, dagene flyr og går med til eting, bæsjing og soving og litt kaffe og shopping på mor i ny og ne:) kooooooooser meg!!!!!!!!!!! Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142327376
Carina har to små gull Skrevet 16. september 2010 #111 Del Skrevet 16. september 2010 Hei jentene mine Her går alt bare supert Har kommet meg over den første kneika og det var 8+6...dagen jeg i fjor var til utskraping.¨Nå gjenstår det bare å komme seg til 19+3...dagen den grufulle ultralyden var. Godt å ha en dag forbi gått. Nå er jeg 9+1 og ikke så alt for lenge igjen av det hersens trimesteret. Formen er bra, sliter litt med kvalme når jeg har tidligvakt og igår holdt jeg på å kaste opp i fanget på en pasient. Men det gikk heldigvis fort over. Ellers er jeg konstant trøtt, men idag har jeg fått sovet ut. Kjenner humøret svinger og igår var jeg møkk lei puppene mine. De var kanon vonde. Ellers sneger dagene avgårde. De er startet opp med noe nytt på jobb, alle de gravide skal oppfølges og ha flere samtaler underveis med arbeidsgiver i svangerskapet. Arbeidsgiveren min blir avdelingsleder da. Vi skal ha tett oppfølging på jobb om hvordan vi har det og om jeg får noen plager hva kan jeg og de gjøre annerledes. Slipper jo smitterom og netter så langt. Og så får jeg være på dagposten enn så lenge. Blir veldig mye gåing der så blir jo spent å se på hvoerdan ryggen utvikler seg etterhvert. Ceccy Så super dupert flott at stigningen var høy. Da er jo alt såre normalt inne der prøv å slappe av og nyt gravide magen ) Du skulle på ul i uke 12???? J-76, håper formen din og bekkenet ditt er bra. Maddemor Er så koselig at du kommer inn hit og oppdaterer oss jenter om hvordan det går med deg og familien din Og hils Katta så masse og be henne komme inn hit. Savner henne jeg Tirilgirl Kos deg så masse med lille sprell i magen. Sjønner du blir urolig når han er litt for rolig, men er normalt. Og kos deg så masse med hjerte lyden. Meg og lille snuppis, hvordan går det meg deg om dagen Tenker på deg. Er nok uten internett hjemme så nå sitter jeg på jobben til mamma. Sambo har klart å kræsja hele systemet til husverten så er vist uten internett i noen dager. Håer vi får det fort igjen, er jo avhengig av å komme inn hit å oppdatere om hvordan det går med jentene mine. Idag har jeg fri før arbidshelg. har ryddet kleskapet og skal ta meg en tur til Fretex og levere inn litt klær. Tenkte å rydde kjelleren når jeg kom hjem. Dere får ha en duper duper dag jenter ) Jeg skal i allefall kose meg Stooore klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142327923
J -76 Skrevet 16. september 2010 Forfatter #112 Del Skrevet 16. september 2010 Hei hei alle sammen. Jeg føler dagene flyr av sted for tiden, 15+5 i dag. Jeg har kjent lille venn daglig den siste tiden, kun kveldstid, føler meg så heldig :-) Jeg er mye roligere og begynt å glede meg veldig. Formen er variabel, men tror det skyldes at jeg er sliten. Det er krevende på jobb og selv om sjefen var så positiv til tiltrettelegging, så viser det seg vanskelig i praksis, så blir nok en økning i sykemelding her tenker jeg.... Helgen gikk bra, men fullrulle med huset fullt. Gleder meg til en roligere helg nå :-) Så til alle dere, tenker mye på dere! Veldig koselig at du stikker innom madddemor, får ikke sagt nok hvor vakkert navn Fride er :-) Jeg har også sjokoladekick så kanskje det blir ei tulle til på oss. Og ja KNIP, prøver hver dag, men går litt i glemmeboka :-) Ceccy: gratulerer med stigning! Snuppis: hvordan er det med deg? Spent på å høre fra deg! Carina. Tenk at du har kommet så langt, ikke lenge igjen av 1 trim. Dette skal gå bra! Tiril: Dagene flyr og det er jo helt utrolig hvor langt du er kommet nå. Har du fått mage? Jeg har en bitteliten mage og kjøpte meg en gravidbukse her om dagen med lavt liv. Husker ikke helt nå, tråden er blitt lang, men har mannen din fått kjent liv nå. Ta vare på deg! Tenker mye på deg! Mange klemmer J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142329073
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. september 2010 #113 Del Skrevet 17. september 2010 Hei igjen alle jentene mine En liten oppdatering fra min kant; Det går bra her, har fortsatt veldig lite symptomer, bare ømme bryster/brystvorter i ny og ne og av og til litt øm i ligamentbåndene. Føler meg fortsatt ikke gravid, så synes det er litt rart med tanke på at jeg har følt meg gravid alle de andre gangene jeg har vært det... Siden jeg var til UL på mandag og alt så bra ut, hjertebank og det hele, så prøver jeg å være positiv!! Har fordypet meg i krimbøkenes verden den siste uka, lest 2 bøker, så nå må jeg finne en ny bok, noen som har noen anbefalinger? Behøver ikke være krim, selv om jeg har en forkjærlighet til dette I dag lot jeg lillesnuppis få fri fra barnehagen så hun og jeg koste oss hjemme bare oss to i dag - det var veldig koselig!! Jeg tok henne med til by`n og vi handlet inn høstsko, vintersko og pensko, 2 penkjoler med en bolero og strømpebukser, vinterdress, lue, fleecelue, vintervotter, regnvotter og you name it og så gikk vi i lekebutikken og hun fikk klær til barbiedukkene sine og en liten dukke med diverse utstyr. Sistnevnte har vi lovt i over trekvart år som premie fordi hun skulle slutte med smokk på nattetid... litt dårlig samvittighet for at hun ikke har fått det før nå, men så har vi ikke vært i lekebutikken siden nyttår da vi kjøpte bursdagspresang til henne da. Hun var ihvertfall superfornøyd!!! Har storkost seg med de nye lekene i hele dag Kjente imidlertid at jeg ble skikkelig sliten av en liten rundtur i by`n i dag, kapitulerte på sofaen etter at vi kom hjem og sovnet da jeg omtrent akkurat hadde logget meg på BIM og svart på ett innlegg, hehe... Rett før vi gikk ut døra hjemmefra i dag tidlig trodde jeg at jeg skulle gå i bakken ett lite øyeblikk - så måtte inn og finne meg noe med litt sukker på, fant en hubba-bubba tyggegummi som lillesnuppis hadde fått av sin tante her om dagen... gikk greit - men følte meg litt blek og svimmel på kjøpesenteret, men tok det heeeeelt med ro sammen med lillesnuppis Stakk også innom bakeren og kjøpte med oss noen bakervarer og koste oss på en benk inne på senteret, var fullt hos baker`n. Vi hadde det utrolig koselig i dag synes jeg, handlet på Rema og var da 4500,- kroner fattigere når jeg entret døra hjemme, sukk... hehe Bare vinterdressen til jentungen kostet rundt 1400,- (Reima-dress), men det er det beste produktet jeg har erfaring med, selv om det koster litt. Vi tenker at ytterklær og sko bør være av god kvalitet, så kan det andre være rimeligere/det samme. Kjøper ikke merkeklær, holder fint med klær fra cubus, H&M, Lindex og Kappahl. Vet at det koster litt ekstra på høsten når høstsko, vintersko, gummistøvler, cherrox og dresser og alt av yttertøy skal kjøpes inn, så legger av penger til det. Om våren er det litt lettere - da er det bare nytt sommertøy og joggesko/sandaler osv som trengs - koster derfor ikke en formue som nå, hihi Ellers har jeg begynt å få mage jeg også - men en "feit" en sådan... Kjenner liksom noe som presser helt nederst og føler at jeg har en sånn rund gravidmage sånn fra bekkenet og halvveis opp til navelen, så presser vel tarmer og fett utover det - så ser bare "feit" ut, hahaha... Ingen bukser som passer her lenger ihvertfall, bruker bare tights og lange tunikaer, ikke lett å holde inn magen, for den er jo sykt oppblåst i tillegg, gleder meg mer til kulemagen kommer - da kan man liksom ikke ta feil av at man er gravid eller bare "feit", hehe )) Ellers er jeg fortsatt minus 3 kilo og føler at jeg blir tynnere, men sliter veldig med å få i meg ordentlig mat - ingenting som smaker lenger, da er det bedre å få i seg middag, altså noe varmt - men bare det å lage maten byr meg skikkelig i mot - og da har jeg ingen matlyst når maten står på bordet. Tvinger i meg litt, men burde absolutt ha fått i meg mer mat, og det er ikke fordi jeg er kvalm, det er bare fordi all mat smaker rart... hmmmm... men prøver å få i meg vitaminer, folat og tran, det er jo bedre enn ingenting Koselig at du har fått mage J -76, gleder meg til å komme så langt som du er nå og ikke minst bli ferdig med den ordinære UL og komme så langt som tirilgirl, tenk - over halvveis er du nå, så utrolig deilig det må være!!! cessy: Dette går nok bra - prøv å ikke tenk så mye på dette med hcg-verdier osv... Stigningen din var jo bra og du hadde fine tall - prøv å kose deg med den lille spiren i magen istedet - tenk på at endelig er det din tur igjen og at denne gangen skal det gå bra!! Ikke bekymre deg unødvendig maddemor: uff, dette med bekkenet/hoften din høres ikke bra ut, men bra at du får behandling og jeg håper det retter seg ganske så snart så du slipper disse smertene - det må være vondt å ha det sånn, god bedring vennen Carina: Er du delvis sykmeldt nå? Eller har du tenkt å redusere arb.mengden din? Eller synes du at det går bra på jobb sånn som du jobber nå? Jeg har veldig lyst til å komme meg tilbake til jobb snart, men kommer til å prioritere denne lille spiren aller først - så får vi se om jeg kan komme aktivt tilbake om en liten stund! Fikk ny UL den 12 okt - det er 3 uker og 3 dager til, da vil jeg være 11+0, er i dag bare 7+4 - og synes tiden går saaaaakte :/ Ellers vil jeg ønske dere alle sammen en riktig, riktig god helg!!! Stooooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142334937
Carina har to små gull Skrevet 19. september 2010 #114 Del Skrevet 19. september 2010 Hører ut som du hadde en flott dag med lille snuppis Hørtes ut som en skikkelg kosedag Er bare innom en liten tur. Sitter på jobb og har det veldig stille og rolig (bank i bordet). Jobber nok fullt enda ja. Men så lenge jeg tar det i mitt eget tempo går det bra og alle på jobben er hensynsfulle. Idag er jeg 9+4, dagene sneger seg fremover. Var oppe klokken 0600 idag og idag har jeg ikke vært i form. har vært kvalm siden jeg sto opp, skal bli godt å komme seg hjem når klokka blir 3. har vært plaget med mye mageknip de siste to ukene, vondt i magen hver morgen. Og har veldig mye luft. Sambo sier jeg er et mareritt å ligge sammens med om natta. Dette gir seg som regel ut på dagen. Dere får ha en flott søndag Må jobbe litt igjen nå Klem til dere alle ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/5/#findComment-142338510
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå