Gå til innhold

Tirilgirl/1MA + en i hjertet:

J -76

Anbefalte innlegg

Hei hei, jeg har hatt en herlig dag i høstsola. Vært mye i hagen og truffet familie og venner. Jeg har vært litt uforsiktig i helgen, og i dag murrer det som bare det i halebenet og nedover i bena, tror nok bekkenet blir min store plage dette svangerskapet, i tillegg til uro :-)

Jeg har tenkt mye på deg da snuppis, håper virkelig det ordner seg for deg! Godt at det ikke har kommet mer blod, hvor lenge er du sykemeldt?

Sender deg noen tanker Carina som skal fortelle om den store nyheten: så koselig! Tirilvennen: god bedring med forkjølelsen.

Varme klemmer J

Fortsetter under...

Hadde skrevet før i kveld et langt innlegg............men ser det ikke har blitt registrert.....kommer tilbake med mer i morgen, hører sengen rope!!!!! Trøttheten har kommet tilbake etter å ha vært borte noen uker.....er bedre av forkjølelse, har sånn svangerskaps-tett-i-nesen....så jeg spruter saltvann inn og får puste:))))

Godt og høre Meg og lille snuppis:)

Varm klem

Da har jeg hatt den berømnte dråpen med blod på papiret... Den var minimal da og kom med masse utflod. Utfloden har tatt seg opp de siste dagene og jeg hadde veldig treg mage igår. Kan vel kalles en sporblødning.Den gjør jo selvsagt at jeg blir bekymra, men jeg skal ha is i magen. Var jo på ul i forrige uke å fikk sett hjertet slå.Har ei bok jeg fikk hoslegen sist jeg var gravid og der stpår det at sporblødninger i denne uken ikke er uvanlig. Har i allefall ikke kommet noe mer.

I natt har jeg har bare drømt om atjeg gikk på do og at det var masse blod i toalettet. Kjenner jeg er sliten av det hele idag. Har fri og skal bare nyte dagen.

Fikk sagt det til mine forledre igår, de ble kjempe glade. MEn de visste det allerede (?) Pappa hadde sett det på meg og jeg hadde avslørt meg oppe på festival området da de aldri så meg drikke øl eller vin. Så igår hadde han bare ringt på formiddagen for å fiske. Han spurte om jeg var fyllesjuk, noe jeg ikke var. Men pytt pytt nå vet de det i allefall.

Godt å høre at forkjølelsen er bedre Tirilgirl. Er så kjeldeig å gå å være forkjøla.

J-76, du får ta vare på deg selv og bekkenet ditt.

Meg og lille snuppis, du older deg i ro idag også???

Klemmer fra meg :)

Hei og god formiddag alle jentene mine :)))

Ja, her går jeg rundt og stråler og smiler for meg selv, for har ikke hatt noe mer blødning enn den bittelille sporblødningen jeg hadde på lørdag... Puuuuuuuhhhhh - det ga meg ett støkk, men jeg tar livet med ro og prøver å slappe av... Har fortsatt noen symptomer intakte, de få symptomene jeg har!! Skulle ønske det kunne vært litt mer av dem, hehe :)

Ellers verker det litt i korsryggen - vet ikke om det er ett bra eller dårlig tegn, kan jo kanskje også være at jeg har vært mye sengeliggende de siste dagene...

Er sykmeldt hele uka og skal tilbake til kontroll/UL på mandag om 1 uke - så er spent på om jeg får se ett lite hjerte slå - jeg hååååååper det, men kjenner det blir en lang uke!! Dersom det er liv - skal jeg fortelle det til mine foreldre neste helg (19/9), for da feirer pappa og broren min bursdagene sine samtidig da de har bursdag med bare noen få dagers mellomrom!!

Utrolig at dine foreldre hadde greid å finne ut at du var gravid Carina!!!! Så utrolig koselig at de ble så glade!!

Mine foreldre har ikke peiling - de tror vi ga opp å få flere barn når vi mistet i siste MA i mai -09 og jeg har ikke fortalt dem at vi har prøvd og prøvd og mistet igjen og igjen i mellomtiden - så jeg tror de kommer til å få sjokk - dersom dette går bra da vel å merke, hehe :)

Gleder meg til å se ansiktsuttrykkene deres neste helg dersom det blir påvist liv neste mandag, hehe :)

Egentlig vet jeg ikke om de kommer til å bli veldig glade eller om de blir bekymret pga alt jeg har vært gjennom og den tøffe fødselen med jentungen for 4 år siden!! Mamma har alltid sagt at vi trenger ikke flere barn - kos dere med hun dere har... så er rimelig spent på hvordan de kommer til å ta det ja - men først får jeg vel få påvist liv på neste UL, så tar vi det derfra :)

Ellers er jeg fortsatt forkjøla, men bedre enn jeg var - hoster og hoster og hoster som om jeg skulle hatt bronkitt og snørra renner og renner, men jeg kan i det minste puste gjennom nesen nå og jeg sover gjennom hele natten. Håper forkjølelsen din går litt fortere over på deg Tirilgirl, jeg er på den 10 dagen fortsatt snylta, men takler det det fint!! Ingen feber heldigvis :)

Kjører på med flytende tran og folat selvsagt :)

God bedring Tirilgirl :)))

J -76, vær forsiktig, dette med bekkenløsning så tidlig er ikke til å spøke med - håper det ikke forverrer seg noe særlig!! Uansett, ta vare på deg selv og bekkenet ja :)

Stoooooor klem fra meg med ønske om en fortsatt strålende fin dag :)

Så bra at det har roet seg meg og lille snuppis:) Det skal gå bra denne gangen!!!

Men nå må du bare se å å ta godt vare på deg selv og sett deg selv foran alt annet en stund nå. Det er så dyrebar tid å gå gravid og nå må du lytte til kroppen!

Det gjelder deg også J-76; bekkenløsning er ikke til å spøke med og den blir ikke bedre før babyen er ute i alle fall. Og du har jo enda et stykke igjen til nurket er ute, selv om du har jo kommet langt i så måte:)

Carina; vittig med faren din som gjettet du var gravid:) Uansett er det så koselig når familien vet synes jeg; da har man noen som står seg nær man kan dele gleder og bekymringer med:)

Tiril min; i morgen skal du vel på ny kontroll? Håper alt fortsatt er såre vel med dere bege to! Venter på oppdatering fra deg i alle fall!

Ellers er det jo helt normalt å ikke kjenne så mye liv ennå og særlig når morkaka er foran. Det lurte meg mange ganger i dette svangerskapet......

Du lurte på Lanoresultatet; det ble til slutt en hederlig 4. plass på gullet vårt:) Var han der Mikael som vant det hele:) Ingen stor overraskelse akkurat.

Her har jeg ellers gort en tabbe i går og drakk en haug med appelsinjuice; så i natt og i dag har lille snuppa mi fått masse utslett og forferdelig vondt i magen sin stakkar:( Håper det begynner å hjelpe seg nå da..... Ikke godt for mammahjertet å høre den vonde gråten....

Lilleprinsen har blitt litt forkjøla så det er tydelig at høsten er i anmarsj.

Selv er jeg i bedre form og humør igjen; har fått sagt til min kjære at jeg er sliten og tårene kommer enten jeg vil eller ikke og at jeg trenger en ekstra kos om dagene nå. I dag kom han med et nydelig smykke til meg fra Loving Family med mor, far og to barn:) SMELT!!!!

I morgen får vi hjemmebesøk fra helsesøsteren så da må jeg vel vaske og ordne litt her, selv om det ikke akkurat er husvasken hun kommer for å sjekke:) Liker at det er rent og pent når vi får besøk:) Blir greit å få hilst på henne og spørre henne om råd i forhold til de utrolig såre brystvortene mine og ikke minst om hva vi kan gjøre for å roe ned prinsen på natta (han sover utrolig fårlig etter han ble storebror)

I kveld skal jeg se på Sykehuset på TV3 og sikkert grine litt igjen. SÅ det skal være fra fødeavd på Voss Sykehus. Jeg skulle jo io mitt hode vært gravid ennå (menstermin 8. september), så jeg er litt snytt for noen graviduker føler jeg:)

Ja ja, det var litt om min ammetåkete verden om dagen:)

Sender dere alle en stooooor klem

Kjære, kjære maddemor: Det er såååå koselig at du fortsatt er med oss her inne, gleder meg hver gang jeg ser innlegg fra deg, hehe :)

Tirilgirl: Jeg er såååååå spent på kontrollen din i dag!! Hvordan går det med deg?? Hvordan er forkjølelsen din?? Håper den er på retur!!

Carina og J -76: Venter på dagens oppdatering, hehe - elsker å følge med alle dere jentene mine, vi har jo "kjent" hverandre så lenge her inne, tjihi :)

Dagens oppdatering fra meg:

Er fortsatt noe grådig forkjøla, og jeg hoster og hoster og hoster til jeg brekker meg - begynte å brekke meg i går pga dette med så mye slim i halsen, fortsatte i natt og på morgenen i dag... Har jo ingenting i magen, så kommer jo ikke opp noenting, men ekkelt er det allikevel! Det virker som om jeg får bittelitt sporblødning, såvidt en liten stripe, mindre enn en lillefingernegl-stor blødning når jeg hoster som verst - så tror det kommer av den harde hostingen min!! Lurer på om jeg burde ha tatt noen prøver hos fastlegen, men det er vel ikke noe å få gjort noe med så lenge jeg ikke har feber - da er det vel bare virus og må gå over av seg selv! Har uansett time på med.pol på sykehuset på torsdag, bare en årskontroll av cystenyrene mine, så kan jo nevne det for legen min da...

Da skal jeg også besøke mine kjære kollegaer og spise lunsj sammen med dem!

Etter at jeg var på akuttmottaket på lørdag og jeg fikk sykmelding i 1 uke til - tenkte jeg at jeg burde fortelle dem hva som egentlig skjer, så valgte å være åpen mot en kollega på søndag og fortalte at jeg var sykmeldt ut uka pga truende abort! Hun spurte om hun kunne si dette til de andre kollegaene (vi er 5 stk totalt) og jeg sa at det kunne hun, men at det måtte holdes innad på kontoret vårt ihvertfall! Fikk en melding av henne i går om at de ønsket meg lykke til og krysset fingrene og ønsket med god bedring!! De vet jo at vi har forsøkt i over 2 år på å få til nr 2... Er egentlig litt letta for at de vet det - de kommer jo til å få vite det dersom det skulle gå galt også! Føler jo litt på at det nå vet både kollegaer det, min svigerinne og svoger, men ikke min familie - var på nippet til å fortelle det til mamma på telefonen i går - hun pleier alltid å ringe på mandagene... men sa ingenting!! Hadde jo egentlig lyst til å vente til mandag etter at jeg har vært på kontroll/UL og sett at alt er bra!!

Nei, nå får jeg komme meg på toalettet (håper det ikke er noe mer sporblødning, haaaaater nesten å gå på do for tiden...), så skal jeg sette meg i bilen og hente lillesnuppis i barnehagen, har fått hentet meg litt inn igjen etter den strabasiøse by-turen i stad, hehe :)

Ellers er jeg 6+0 i dag og har bare 5 uker og 6 dager igjen på 1 tri, hehe :)

Ha en strålende fin dag og uke jenter :)))

Stooooooor klem fra

Annonse

Hei hei blir bare en kort oppdatering fra meg. Er sliten etter en hektisk dag på jobb. I kveld starter jeg endelig opp mitt private firma, skal veilede en i samme faggruppe her hjemme. Det er noe jeg har sett frem til lenge og gir ekstra penger, men akkurat nå gruer jeg meg for hele oppdraget for jeg er veldig sliten. Bekkenet er litt bedre, men murrer i halebenet hver dag, og i tillegg har jeg helt syke drømmer for tida og stikker i brystene.

Til fredag skal jeg til kontroll hos gyn, håper inderlig hun forbarmer seg over meg og gir meg en UL :-)

Snuppis: Ta vare på deg, glad for å høre at nyheten ble så godt tatt i mot av kollegaene dine, koselig å få god støtte på jobb. God kveld alle sammen og mange klemmer fra J

God kveld jenter :o)

Koselig at du stikker innom Maddemor og gir oss en liten oppdatering om hvordan det går med dere. Håper du fortsetter å være her... er blitt vant til å ha deg her :) Fride var et veldig vakkert navn og hun virker jo å være veldig rolig.

J-76 du får sikkert en ul på fredag av gyn om du ber om det. Er jo ikke akkurat store arbeidet. Og ta vare på deg og bekkenet.

Tirilgirl... hvordan gikk det idag på kontrollen???

Meg og lillesnuppis... var jo bra at nyheten ble godt imottatt av dine kolleger. De syntes sikkert at det var kjempe skøy.

Her har jeg en tung dag idag.... jeg er så trøtt!!!!! Kan jo være det at smabo turna i hele natt da han ikke fikk sove. Men kjenner jeg nesten må ta meg en ekstra hvil om dagene. Ikke blitt så mye av det idag da jeg akkurat er kommet fra jobb. I tillegg er jeg konstant sulten...mat mat mat, eneste jeg tenker på om dagen. Nesten da.... Og idag oppdaget jeg noe vanvittig godt...softis... herregud, hadde trødd ned en stor is og jeg hadde med en gang lyst på en til. Jeg kommer til å bli smellfeit om det her skal fortsette.

Ellers er puppene blitt mer ømme, det har jeg venta ¨på. De svir skikkelig når jeg kommer borti de.

Nå venter jeg sambo hjem snart.... Og jeg er sulten som en ulv så må vel spise litt igjen. Får bare være flink til å spise sunt i allefall. Men nå har jeg lyst på pizza.... Skal kose meg med landskamp i kveld.

Klemmer til dere alle :)

Hallo alle små Snupper:)))) hehe

En liten kort melding fra Drammen by-night:) ALT fint på kontoroll i dag. Lille Sprell vokser som han skal, er 21 uker i morgen. Han veier nå 400 gram og var veldig aktiv:)))

Kommer inn og skriver mer i morgen, er så trøtt som ei strømpe. Ubevisst gruer jeg meg til alle UL; og sov veldig dårlig i natt. Så nå kjenner jeg at landskamp får være landskamp og jeg hopper i bingen:)

Lille Sprell, som legen i dag er helt sikker på er en gutt, turner noe voldsomt i kveld.......men det er jo bare en nytelse for meg og kjenne da:) Maven står rett ut som ei tromme, stram og hard. Pluss at jeg har et gedigent navlebrokk etter laproscopien, så det er en ekstra hatt på toppen av maven:)

Glad i dere-varm klem

Heisann jenter :)

Hvordan står det til med dere idag da?

Jeg kjenner jeg har en dårlig dag idag, en dag med bekymringer. Starta allerede da jeg våkna. Syntes jeg kjenner alt for lite til å være gravid. Kjenner lite stikkninger og puppene er idag ikke ømme. Eneste er at jeg er kollosalt trøtt, men idag har jeg fått sovet ut.

Skal til første svangerskapskontroll idag, men der skjer det jo ikke så mye, men skal fortelle om mine bekymringer.

Ellers hadde vi besøk av svigers igår, de var innom på et kort besøk. De bor 2 timer fra Tromsø og kom med fly igår fra Bodø. Var vel bare en hendikt siden de skulle komme innom. Jeg visste at de viste at jeg var gravid allerede da jeg har ei mor som hadde vært å forsnakket seg. Men de ble nå uansett kjempe glade.

Nå skal jeg ta meg en lang dusj slik at jeg våkner litt og så skal jeg trø meg nedover til legekontoret.

Dere får ha en kjempe flott dag jenter :)

Mange store klemmer :)

Hei og god ettermiddag jenter :)

I dag har jeg vært på jobben og spist lunsj med kollegaene mine, det var utrolig koselig!! Jeg fikk en stooooor klem fra dem alle sammen + en kjempeklem fra hun som fungerer midlertidig som min sjef, inntil ny sjef tiltrår stillingen sin!! Alle sa jeg måtte tenke på meg selv, "sjefen" min sa at dette er bare en "jobb" - det er viktigere å tenke på helsa si og den lille i magen!! De var henrykte alle sammen over at vi hadde greid å få det til ;) Det var utrolig koselig!!!

Deretter var jeg på med.pol for en kontroll av mine kroniske nyresvikt - hadde ikke fått tatt blodprøver i forkant denne gangen, men det gikk fint å ta dem i dag!! Overlegen er bare utrolig grei!!! Han sa jeg kunne ta kontakt når som helst hvis det var noe - han var der for meg sa han ;)

Han hadde lest i journalen før timen at jeg hadde vært på akuttmottaket/gyn på lørdag og at alt så normalt ut, men at jeg var sykmeldt pga truende abort!! Han hadde stor medlidenhet med meg og sa at han krysset fingrene og håpet at det gikk bra!!

Ellers var jeg og handlet litt mat på veien hjem! Var litt spent på om jeg ville begynne å blø igjen etter at jeg hadde vært ute en tur i dag, men neida - ingenting!! Jippiiii!!!! Fikk svangerskapsboken fra Sandvik i posten i dag (har bare glemt å få den av legen min) - og gledet meg over den... Begynte å skrive litt notater i den, det var moro :)

Denne boken hadde jeg når jeg gikk gravid med jentungen også - så det er jo moro å sammenligne svangerskapene!!

Nå ligger jeg på sofaen, lillesnuppis dro til mormor og morfar i Oslo i går og skal være der til i morgen - så det er så stille her hjemme nå. Mannen jobber vel litt overtid i dag også, så nå slapper jeg bare av på sofaen med laptopen ved siden av meg :)

Skal snart begynne å tenke på litt mat... har litt å velge i, enten lasagne med salat, eller fiskekaker med poteter og gulrøtter, eller kjøttkaker med poteter, kålstuing og erter. Kyllingburritos tar vi i morgen - da er det fredag og man kan kose seg litt, eller kanskje jeg bare ender opp med å lage en eggeomelett med skinke og salat, tror kanskje det blir sistnevnte jeg... Gidder liksom ikke å lage skikkelig middag i dag når lillesnuppis er borte, jepp - da har jeg bestemt at det blir eggeomelett m/skinke og salat :)

Tirilgirl: Så deilig at alt var vel på kontrollen, herlighet som lille prinsen vokser og vokser ;)

Carina: Spent på første svangerskapskontrollen din i dag - venter på oppdatering!!! Har det akkurat som deg - liiiiiiite symptomer og føler meg fortsatt ikke gravid!!! Har nesten ikke ømme bryster jeg heller - de kommer og går, var skikkelig øm i går, men ikke i forgårs og ikke i dag... Kjenner lite til murringer også, huff og huff - håper bare at alt er vel med oss begge to!! Du har da ihvertfall fått se ett lite hjerte banke - og da er jo sjansen over 90% på at dette kommer til å gå bra... er såååååå spent på om de finner liv hos meg på mandag, urk - gruer meg veldig til denne timen :(

J -76: Så utrolig spennende det høres ut å starte egen bedrift, å tjene litt ekstra penger - så deilig!!! Men, jeg skjønner godt at du tenker litt på formen din, håper du greier å finne en god balansegang på hva du orker å påta deg osv. Har selv vært selvstendig næringsdrivende i 4 år, drev ett enkeltmannsforetak i web-design. Begynte først på fritiden, deretter hadde jeg ett års permisjon fra jobben som helsesekretær hvor jeg drev firmaet på heltid. Det gikk nøyaktig 1 år, så måtte jeg krype tilbake til jobben min, greide ikke å få det til å gå helt rundt på heltid - var avhengig av en fast inntekt og det er ikke bare-bare å skulle drive med web-design i en stor by som Oslo... Uansett, jeg holdt på i 4 år på deltid og så ga jeg meg... orket ikke mer!! Var dritlei alt som het hjemmesider, dessuten er utviklingen rivende og skal man følge med så må man hive seg på bølgen med kursing osv - det ble bare litt for mye rett og slett... dessuten synes jeg det var tøft å ta vanskelige og tunge avgjørelser osv. Lederyrket er ikke helt min stil, jeg trives veldig godt i en jobb hvor jeg kan komme om morgenen kl 08 og dra igjen kl 1530 og så er man ferdig med jobben den dagen..., hehe :)

Uansett, lykke, lykke til med etableringen av bedrift og ta godt vare på deg selv!!!

Stoooooor klem fra

Glemte helt å fortelle at damene på jobben tok helt av når vi snakket om graviditeten og baby osv... Jeg fortalte når jeg hadde termin, altså 05.05.11, men at dersom det går bra så skal jeg ha sectio/keisersnitt! Da ble det diskusjoner og bestemt at det skulle jeg få onsdag den 27/4, pga da var den og den legen tilstede osv, så lo de alle sammen ;)

Får først se om det er liv på mandag da - så får vi ta det derfra, men moro var det da ;)

Klem fra

Heisann hoppsann jenter :)

Er på jobb enda så blir bare en kort liten oppdatering. Men har det veldig stille og rolig.

Svagerskapskontrollen gikk bare bra. Skjedde jo ikke så mye annet enn blodprøver, urinprøve og utfylling av helsekort. Fikk pratet med legen om mine bekymringer. Og han sa som deg meg og lille snuppis. At jeg har jo sett at det er liv der nede og da er sjansen 90% for at dette skal gå bra. Han har søkt meg inn til ny ul i uke 13 da jeg skal inn til fosterdiagnostikk. Så skal prøve å jekke skuldrene litt ned og prøve å kose meg. Puppene er blitt ømme igjen og jeg kjenner det røsker litt nedi der idag. Bare glad jeg kjenner noe.

Ellers så er det begynt å gå rykter på sengeposten at det er ei til som er gravid...og veldig mange lurer :) De får lure litt til :) Men spør de klarer jeg nok ikke å holde meg.

Det var litt om meg det :) Dere får ha en fortreffelig kveld jenter :)

Klem :o)

Annonse

God aften kjære damer:)

Dere er alle så flinke til og komme inn her og skrive litt om dagens opp- og nedturer, små hendelser og alt mulig annet:) Og jeg elsker bare å gå inn her når jeg ser en av dere har vært her og skrevet:)

Det er så herlig og høre fra deg Maddemor:) Håper kjærligheten får mulighet til og blomstre litt hos dere igjen:) Ikke lett det der med først en graviditet, en liten mann og så en fødsel med ny baby og skulle vedlikeholde forholdet dere i mellom:) Tid og ork til hverandre og romantikken.....hverdagen krev sitt. derfor er det så viktig og kunne si dette til hverandre å få forståelse for det:) Tenker på deg.....klem

Meg og lille snuppis, er som musikk i mine ører og høre at du ikke har sett noe mer til den faens blødningen!!!! Prøv og ikke fokuser så mye på mangel v diverse symptomer. Vet det er lett å si det, og ikke alltid like lett og leve etter det. Leste akkurat på 1. trimester om ei som kom fra vellykket UL, med en sprell levende baby tiltross for hennes mangel på symptomer. Så et program på tv om kvinner som fødte uten og ha vist at de var gravide......det var oppegående kvinner som jeg virkelig tror på når de forteller sin historie. Av ulike grunner hadde de ikke merket noe til graviditeten, ei hadde hatt mens som vanlig hele svangerskapet og likevel var hun gravid!!!!!!!!!! Snakket med ei her inne som ikke fikk mistanke om graviditet før hun var 17 uker på vei:))))))))))))))

Så fint du ble så godt mottatt på den nye jobben din og fikk masse god støtte og oppbacking:) Gleder meg til mandagen og du kommer med verdens beste nyheter:))))) Klem

Kjære J-76, så spennende med de prosjektet ditt da. Heier masse på deg:))) Hvordan er dagen sånn ellers for deg da......dager og uker går:) Når er neste UL for deg?? Er vel nesten kommet ditt at du kan høre på den lille og finne hjertelyd?? Skal du investere i en doppler og høre på den lille eller??? Hvis du vil kan jeg godt sende deg min angel sounds hvis du ikke har tenkt og kjøpe.....husker ikke om du har sagt noe om du alt har en......si bare fra så kommer jeg kjørende med den eller sender den i posten:) Klem

Carina, du må huske på at du har sett liv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men forstår så alt for godt den gnagende uroen som vi likevel ikke greier og legge fra oss.....og dette er så synd, vi skulle jo bare glede oss nå:) Men bra du fikk den samtalen med legen og fikk forståelse....hvilken dato skal du på UL??? Leser at du er mye trøtt du også.....det var jeg også:) Og glad var jeg for sykemelding, som kunne gå og legge meg når jeg ville.....hehe-er både skremmende og artig og slippe nyheten til familie og venner:) klem

Så litt om meg og mine her i Drammen da:) Som sagt alt bra på kontroll i går hos Dr. Henriksen på Riksen, verdens herligste mann:) Skal inn og ta blodprøver i morgen, følge litt med på stoffskifteprøver og hb+ferritin. Var så lang kø der på tirsdag at jeg måtte gå for og ikke få parkeringsbot.

Ellers begynner vi og bli ferdig med oppussingen av huset til mamma. De setter inn nytt kjøkken denne uken, ble rålekkert. ferdig med maling inne, beising ute, ny veranda og en del andre ting. Synd ikke mamma fikk oppleve å se alt ferdig, men hun følger nok med:) Litt mer rydding så er det klart for rengjøring så kan min venninne og hennes datter på 17 år flytte inn:) Er så herlig at det er noen kjente som skal bo der......

Må bare fortelle dere hva jeg har gjort i dag:) Vært ute og kjøpt småtøy til lille Sprell......noen bodyer, pysjer og små bukser:) Skal etterhvert handle litt på Nøstebarn, må ha ull til små vinter mennesker:) Kjøpte et nydelig teppe og håndkle og gulpekluter. Mest rørende var det og vise dette til Svein, han fikk tårer i øynene og synes jo dette er helt sprøtt at det skal komme et nytt lite menneske inn i de små plaggene:) Det synes for så vidt jeg også, men jeg kjenner jo han sparker så det blir litt nærmere for meg. Han gleder seg til og være med på 3D UL, da tror jeg han vil forstå litt mer av det hele:))))

Natta klem fra meg

Hei alle dere flotte damer!

Jeg sniker meg en liten tur inn her fra BliGravid. Er definitivt ikke en sliter i forhold til dere, men har prøvd nå i 11pp uten hell. Begynner å kjenne det psykisk nå.. Dette er vår første.

Er ikke særlig aktiv i skrivinga på bligravid, men er daglig inne å leser. Har jo fulgt med noen av dere en stund inne på bligravid, og syns det er såå koselig at det har klaffet for dere!

Men jeg har et spørsmål til dere alle.. Gjorde dere noe spesiellt den mnd spira satt? Har dere noen tips? Tenker jo på dette hvert sekund hele dagen, og ønsker så veeldig en positiv test nå! Eggløsning disse dager, krysser fingrene mens vi hopper i høyet ;)

Hilsen

Først til deg Dreasi. nei desverre ingen mirakelråd. Jeg hadde hatt en prøvepause hvor vi bevisst ikke hadde sex rundt eggløsning, ble gravid 2 pp etter at vi begynte å prøve igjen. Jeg tror stress virket inn på oss. LYKKE TIL!

Ahhhhh vært på UL i dag :-) Gynekologen min er så søt og jeg fikk se lille baby: h*n er blitt så stor, viftet med hendene og sparket i vei, sukk..... Kunne ligget der i hele dag. Jeg har fått tilbud om ultralyd til før den ordinære så skal tilbake om 2 uker. Det var så godt å se, og jeg fikk en stemme inni meg som sa at dette kommer til å løse seg, i februar blir jeg mamma :-)

Tusen takk Tirilgirl for tilbud om angelsound, du er god! Føler ikke jeg trenger den nå, ble beroliget i dag og skal jo inn til ny kontroll om kun 2 uker. I tillegg fant jo ikke legen hjertelyden for to uker siden og da ble jeg bare stresset, nå må jeg bare holde fast på stemmen som sier dette skal gå bra!!!!!!!!!!

Er litt full rulle for tida så rekker ikke skrive så mye i dag desverre, skal ha tantebarna her hele helgen... Snuppis: så glad for at kollegaene din har vært så hyggelige og tusen takk for oppbackingen med firmaet mitt, det gikk strålende og jeg har fått et oppdrag verdt 50.000,- som jeg tar i tillegg til vanlige jobb. Dette er ikke noe jeg skal leve av ene og alene, men kun bigeskjeft :-)

Carina: kjenner veldig igjen uroen, husk at du så hjerte! Hold ut snart er du også over i 2 trim.

God helg herlige damer :-) Smask fra J

Jeg kjenner liv!!!!!!!!!! 15+0 og i morges kjente jeg lille venn, kilende følelse som jeg husker fra da jeg gikk med Hanna. Graviditeten begynner å bli så virkelig nå. Jeg hadde en herlig dag i går og tror helgen også blir helt topp med tantebarna våre. Formen er ganske så bra om dagen, men veldig ukonsentrert og det er ikke ok i min jobb. Jeg har to arbeidsuker til før jeg skal til fastlegen igjen, da kommer jeg nok til å be om en økning i sykemeldingen til 40%. Ha en strålende dag herlige damer! KLEM

God lørdag til Damene her inne:)

For noen nydelige nyheter du kommer med kjære J-76:) Helt fantastisk, ikke rart du svever rundt om dagen:) Håper virkelig du får en flott helg med tantebarna:) Hvor mange og i hvilken alder befinner de seg???

Hvordan står det til med den andre gravide maven rundt i landet da, fra nord til sør:)

Lille Sprell er en del i ro på dag tid, men det tar seg opp ut over tidlig kveld og på kvelden. I går når jeg hadde lagt meg og lå på ryggen, kjente jeg spark for første gang på utsiden. En helt merkelig herlig følelse og kjenne det trykket mot håndflaten:))) Ropte på Svein, men når han kom var øyeblikket over......

Ønsker dere en fin lørdag, klem fra meg:)

Hei jenter :)

Dreasi:) Det eneste jeg gjorde denne gangen når jeg ble gravid var total avslapping. Jeg hadde pause fra hele prøvinga og telte ikke dager og kjente ikke etter. Plutselig begynte jeg å stusse på om jeg ikke skulle ha begynt å blø. For jeg er en spotter. Blødde litt rundt da jeg skulle ha mensen, men det var minimalt.

J-76 :) Så herlig at du er begynt å kjenne liv :) Kooooos deg med magen din. Må være en inderlig herlig letta følelse å kjenne at et er noen som spreller der inne :) Og ja du skal bli mamma i februar!

Og Tirilgirl :) Så gøy å kjenne liv på utsiden, må virkr mer virkelig ut da. Er jo gøy for pappaen som endelig kan få kjenne at det er noe der inne som er hans :)

Her går nå dagene, tregt men... Er bestandig så urolig på morgenen når jeg våkner, for da kjenner jeg ikke stort. Men når jeg begynner å være i aktivitet kjenner jeg det på kroppen igjen. Puppene blir mer ømme utover dagen. Det plager meg at jeg har et enormt behov for søvn. Sulten er jeg konstant. Og sambo sier jeg er full av hormoner. Har visst skikkelige humør svingninger. Men tror nok at det er en sammenheng med at jeg er så trøtt og sulten hele tiden.

Idag er sambo å brygger øl og jeg tenkte at jeg skulle sette på litt musikk å shine opp litt her hjemme. Mulig jeg går meg en liten høst tur, kjenner godt at høsten er i anmarsj. Også blir det fotballkamp. Tromsø mot Brann. Ja jeg er fotball intressert. Men ser den hjemme, orker ikke sitte der oppe å fryse selv om jeg har 2 minutt å gå til stadion.

Ha en super lørdag jenter. Jeg skal ha kjærestekveld i kveld og gleder meg tl å få slappet litt av :)

Klem :)

Hei og god lørdagskveld jenter :))

Først til deg Dreasi: TR varte bare i 2 dager, så vi hadde sex allerede fra dag 4 i syklusen og hver dag frem til dag 14, dag 15 kjente jeg at jeg hadde EL, men mannen var utslitt og orket ikke, til tross for alle mine forføreriske kunstner orket han bare rett og slett ikke... Var dritsur og tenkte at nå ble det ikke noe denne pp`n heller... Ble ikke noe mer sex etter dag 14 og var heeeeelt sikker på at pp`n var kjørt, og tenkte at jaja - det gjør ikke noe... Jeg hadde jo begynte å bevege meg/trene mer og spise mer riktig, så kiloene og cm gikk ned! Til min store overraskelse fikk jeg positiv test på dag 24, altså 3+2 :)))

Så tror at stressnivået kan ha hatt litt å si ja ;)

Lykke, lykke til videre da - håper du slipper 30 pp`r som jeg hadde bak meg før denne siste graviditeten, det er ett slit og pes, huff :(

J -76: JIPPIIIIIIIII, tenk at du kjenner liv!!!! Det må rett og slett være herlig!!!!! Åååååå, som jeg gleder meg til den dagen jeg også er der du er nå, hehe :)

Tirilgirl: Skikkelig moro å kjenne liv utenpå magen - hvis du vil at din kjære mann skal få kjenne også, kan du enten drikke litt saft (det vekker babyen) og/eller du kan dytte litt forsiktig på magen din, så lover jeg at du får respons innenfra, hehe :)

Carina: Kjære vennen min, jeg har det akkurat som deg, kjenner så lite til symptomene - og om morgenen ingenting, men kjenner mer utover dagen, men jeg er ikke så sykt trøtt som jeg mener jeg var med datteren min for 4 år siden. Jeg mener jeg er nok trøttere enn vanlig (har sovet to ganger i dag til og med, først ca 20 min og andre gang ca 10 min på sofaen), men det er så lite i forhold til det jeg hadde forventet meg... Det eneste motsatte av deg er at jeg ikke har matlyst i det hele tatt - må tvinge meg til å spise noe, men det er ingenting som smaker og jeg føler meg nesten kvalm når jeg presser i meg noe, men jeg måååå jo bare ha mat!!! Gått ned 3,5 kg siden jeg ble gravid og vet at det ikke er bra!! Tar folat og tran, men de to siste dagene har jeg i tatt ett kosttilskudd med 11 vitaminer og mineraler den ene dagen (inneholder også 400 mg Folat) og andre dagen tar jeg kun folat og tran, tenker at jeg må få i meg det jeg trenger siden det er så vanskelig å få i seg mat. Kan jo ikke ta kosttilskudd sammen med tran - det blir altfor mye D-vitamin og det er jo heller ikke bra, så derfor får jeg kjøre på annenhver dag fremover... Litt er jo bedre enn ingenting eller hva?!

Jeg synes også det er gøy å følge med på fotball - mannen er jo helfrelst og følger også med på den engelske ligaen, så blir mye fotball i heimen her ja ;)))

Nå er jeg fryktelig spent på UL på mandag - føler meg veldig urolig og gruer meg egentlig noe fryktelig - jeg er såååå redd for at det ikke skal være liv der, samtidig som jeg føler at; "denne gangen går det bra!!", og i neste øyeblikk tør jeg nesten ikke håpe engang... Har ikke hatt noe mer blod siden tirsdag - men jeg er fortsatt livredd hver gang jeg går på toalettet, har kanskje begynt å tone det litt ned, men sjekker papiret nøye for det, og nå har jeg kjøpt ett vanlig helt hvitt toalettpapir - fikk jo nesten angst når vi hadde toalettpapir med rødt mønster på o.l.

Det er sååå rart at man blir så fylt av så vannvittig store følelser enten det er den ene eller den andre veien!!! Man håper jo så intenst at dette skal gå bra, samtidig som man er så redd for å bli skuffa, samtidig som jeg prøver å være positiv, arghhh - det er ikke lett, men nå er det bare 2 dager igjen, mandag kl 0905 faller "dommen" føler jeg...

Nei, nå må jeg prøve å være litt positiv, så velger å skru av pc`n og kose meg i selskap med mannen min istedet... :)))

Ha en strålende fin helg jenter!!!

Det er så utrolig kos å høre fra dere... ;)))

Stooooooor klem fra

Kjære meg og lille snuppis: Skal sende deg mange positive tanker i morgen og krysse alt jeg har for at det skal gå bra. Hvilken tid skal du inn? Det er jo et veldig godt tegn at du ikke har blødd noe mer, og at du ikke har hatt magekramper/smerter. Jeg har en veldig god følelse for deg denne gangen - det skal gå bra!!!!! Forstår du gruer deg, veldig nervepirrende.

Carina: Når skal du inn til UL igjen? Hold ut at symptomene varierer, sånn har det vært for meg hele veien, og alt er jo bra her. Du er jo godt i gang med 1 trim nå, ikke lenge igjen før de magiske ukene.

Tirilgirl: Det er så herlig å kjenne liv, gleder meg til det kan kjennes utenpå så jeg kan dele det med mannen min og jenta mi. Det er så godt å kunne kjenne på lykkefølelse og glede, det har fått sluppet så lite til pga angsten for alt som kan gå galt. Pga keisersnitt så får jo jeg mest sannsynlig i februar, når i januar har du termin? Ta vare på deg og drikk litt saft så mannen din får delt de magiske sparkene med deg.

Liten staus: Kjenner lille venn i dag også, føler meg så heldig. Kjente det forholdsvis tidlig da jeg gikk med Hanna også, var da uke 17. Jeg er så spent på kjønn, pga lite kvalme denne gangen har jeg tenkt gutt, men noe i meg sier det er ei jente, er så spent. Gleder meg til å vite så jeg kan begynne å handle litt. Mye av det jeg har vil ikke passe, da Hanna er sommerbarn, og nå blir det er jo kongvinter når mirakelet skjer :-) God søndag, er så fint å skrive med dere! Klem

Heisann snuppiser :)

Bare en kort liten titt fra meg.

Skulle bare inn å ønske deg masse masse lykke til i morgen meg og lille snuppis. Krysser alt jeg har for at dette skal gå bra. Kommer til å være kjempe spent på oppdatering fra deg. Men dette kommer til å gå bra.

J-76, jeg skal til ultralyd igjen den 19 oktober så der er leeeenge til.

Kommer inn å skriver mer i morgen :)

Klemmer

God aften:)

Jeg kommer også bare kort inn og skriver litt, gjorde rent i huset i dag og når jeg holdt på med gulv vasken ble jeg så veldig kvalm og svetten bare rant av meg:/ Måtte kaste opp og legge meg ned etterpå.....aldri opplevet noe slikt før. Svein kom hjem fra trening og fant meg i sofaen med det svette fjeset og så uvel....lurte på om det var noe han kunne gjøre for meg, da svarte jeg at han kan fikse en vaskehjelp.......hehe:)

Men hovedsaken i dag er at jeg er sikker på at jeg har med meg alle sammen her inne når vi sier i kor: Lykke til med UL i morgen kjære kjære Meg og lille snuppis:))))))) Når du ligger der på benken, snu deg litt til siden så merker du oss alle sammen som er med deg:))))

Er sykemeldingen over i morgen??? Da må du gå rett opp/ned på kontoret og skrive melding til oss, kjenner jeg har helt vondt i maven av spenning på dine vegne i morgen:))))) Du er i mine tanker og i aften bønnen min i kveld........

varm klem fra meg:)

med fride på armen, blir det et kort innlegg uten rettskriving fra meg:)

LYKKE til i morgen meg og lille snuppis!!! vi tenker alle på deg og nrekter å slippe deg ut fra dette forumet: bare så du vet det lille spire!!!!

j-76 og tiril: så delig med liv!!!!!!!!!!!!!!!! fantadtisk!!!!!!!

carina: symptomer kommer og går nå, heeelt normalt:)

stor nattaklem fra en svett 2-barnsmor full av gulp:)))))

Kjære, kjære alle jentene mine!!!

I dag har jeg en strålende god nyhet etter kontroll/UL, for her var det påvist LIV!!! Ett lite bankende hjerte og min lille spire var 6-7 mm stor og jeg er 6+6 i dag :)

Har nesten ikke sovet i natt og har gruet meg noe aldeles forferdelig, men det gikk bra!!! Tenk at det var hjerteaktivitet, det var kjempegøy altså :) Jeg går fortsatt rundt og gliser, hehe!! Kan liksom ikke helt tro det, hehe :)

Ble sykmeldt 1 uke til og så har jeg time hos fastlegen neste mandag, han kan ta seg av videre sykmelding og så skal jeg tilbake om 4 uker. Skal ha tettere oppfølging pga at jeg har kronisk nyresvikt, akkurat som forrige gang, så blir vel fulgt opp hver 4 uke hos lege med UL + jordmor i mellom der..., så blir vel kontroller ca hver 14 dag fra uke 10/12 deromkring og ut svangerskapet :)

Spennende :)))

Krysser fingrene for at dette går bra!!

Ønsker dere en strålende flott dag og uke!!!

Stooooooor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...