Carina har to små gull Skrevet 31. august 2010 #51 Del Skrevet 31. august 2010 Hei igjen jentene mine Så var dagen kommet da og jeg våknet i morges av at jeg hadde skikkelig vondt i magen og jeg var kjempe nervøs. Var sikkert på do 40 gang før klokka ble 11 og jeg kunne hente sambo på jobb. Var full av pessimisme da jeg ble oppropt på gyn pol. Hadde jo våknet idag og hadde overhodet ingen symptomer. "Min" lege som hele tiden har hatt med oss å gjøre hadde et års permisjon så fikk en annen en. Så måtte ut med hele lefsa på nytt ang alle aborter og syklusen min. Til slutt fikk jeg beskjed om å kle av meg og klatre opp i stolen. Jeg var så nervøs at jeg skalv. Klatret opp i stolen og han trådde ul apparatet inn. Gikk to sekund og han sa "ja du er gravid". Det visste jeg jo allerede. Skjermen sto litt på skrått så jeg så ikke skikkelig. Det eneste jeg så var et stort svart hull. Jeg sa a det er ingenting inni der. Sambo avkreftet dette med det samme og det samme gjorde legen. De snudde apparatet mot meg slik at jeg så skikkelig. Og han viste meg foster og hjertet som slo♥ . Trodde første ikke mine egne øyne eller ører. Jeg som var så sikker på at det ikke var liv der inne. Han målte og styrte og fant ut til alutt at jeg var 6+6, den lille var 6,87 mm lang. Så ble satt et par dager tilbake, men det hadde jeg regna med. Så da er termin 22 april, på min kjøre bestemors bursdag. Klatra ned av stolen og tårene begynte å trille, jeg ble så utrolig letta. Min aller første ul der det er liv å finne. Så nå kan jeg senke skuldrene litt og kose meg med det som vokser i magen. Fikk med meg et lite bilde av knøttet. Er jo artig å ha Så på sambo at han også ble glad og letta over at det var liv der inne. Så nå måtte jeg bare komme meg til fastlegen å ordne meg med henvisninger til både fødepol og til medisinsk genetisk. Skal følges opp av de. Trodde kanskje han kunne ordne det, men nei. Jeg er bare så utrolig letta nå Kjenner jeg har mens murringer, men han tok en gyn sjekk på meg også så regner med det er det som gjør at jeg har litt mens verk nå. Det ble vel bare om meg det her. KJenner jeg er litt sliten etter all spenninga idag så skal prøve å få slappa av litt. Mange klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142264837
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 31. august 2010 #52 Del Skrevet 31. august 2010 Ååååååååååååå kjære deg nå ble jeg bare så glad på dine/deres vegne:) Har vært inne her tusen ganger i dag for og sjekke om du hadde skrevet noe:) Og er det ikke bare nydelig å høre når legen sier det er et bankende hjerte, verdens nydeligste bilde der og da:) Senk skuldrene og koz deg fremover, vær masse Dronning:) Da får du en liten Tyr:) Selv har jeg bursdag 21. april.....hehe Mange mange varme klemmer fra meg og Pernille (den bortskjemte pusekatten min:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142264962
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 31. august 2010 #53 Del Skrevet 31. august 2010 Å kjære, kjære carina vennen vår )))) Jeg svarte deg nettopp på 1 tri, men svarer gjerne her også!!! Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik, så utrolig glad jeg er på dine vegne nå!!! Nå må du kose deg og nyte at alt er i sin skjønneste orden, jeg er bare så utrolig glad og lettet på dine vegne!!! Det må ha vært en fantastisk opplevelse når du skjønte at alt var som det skulle, å, jeg er så glad, så glad, hehe, og gråter fortsatt mine gravidetårer for deg, tjihi )) Stooooooor klem fra en som er 5+0 i dag )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142265243
J -76 Skrevet 31. august 2010 Forfatter #54 Del Skrevet 31. august 2010 Dagens beste nyhet: Gratulerer Carina :-D Er så glad på deres vegne, hurra hurra!!!!!!! Mange klemmer J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142265814
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 31. august 2010 #55 Del Skrevet 31. august 2010 Helt klart kjære Carina:) Du sto for dagens høydare....... Og hvordan står det til med de andre damen da?? Formen noe bedre eller Meg og lille snuppis?? Du skal holde deg i ro i morgen også ikke sant?? Selv har jeg hatt en rolig dag, fikk en telefon fra hematologen jeg bruker her på sykehuset i Drammen. Den siste blodprøven jeg tok med tanke på og sjekke at jeg får nok blodfortynnende, var litt lav. Så jeg skal ned til han i morgen tidlig å få ny resept- Må da øke morgendosen med Fragmin, iallfall sånn i første omgang. Ble litt urolig etter dette, men har ikke noen grunn til det. Men da måtte jeg opp i sengen og hente frem Baby watcher og høre på lille Sprell. Finner han godt langt ned, men i dag hørte jeg han nesten bedre sånn rett under navlen.....betyr vel at han vokser:) Runder 20 uker i morgen damer:) Halvveis faktisk...... Varm klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142267647
Carina har to små gull Skrevet 1. september 2010 #56 Del Skrevet 1. september 2010 Takk skal dere ha damer Ja det var en enorm lettelse. Jeg gikk på skyer derfra og følte meg helt rar. Bekymringene kom selvsagt på ettermiddagen/ kvelden igjen. Jeg hadde skikkelige menssmerter igår, men det ga segheldigvis etterhvert. Idag kjenner jeg det stikker godt på begge sider når jeg hoster, men alt det er jo normalt. Nei skal prøve å kose meg nå Tirilgirl Så herlig å være halvveis. Grattis!!! Syntes du nettopp fikk positiv test jeg, så tia går jo fort Og er jo godt med den baby watchern for å sjekke at alt er bra. Nesten så jeg vurderer å kjøpe meg en slik uansett hva sambo sier... I morgen får vi masse besøk. Er en ny festival her i tromsø som varer i tre dager så det blir mye besøk de neste dagene. Skal selvsagt på alle tre dagene, men nå kjenner jeg at jeg har vondt i halsen på nytt og en skikkelig hodepine. Kan ikke bli syk igjen nå. Var jo syk forrige helg. Immun forsvaret er visst ikke det beste for tida.... Hvordan er dagen deres idag da??? Jeg skal bare slappe av til jeg skal på jobb i ettermiddag. Klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142268393
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 1. september 2010 #57 Del Skrevet 1. september 2010 Hei igjen jenter Joda, formen er ikke helt på topp her nei... er nesten sengeliggende på tredje dagen nå. Jentungen hadde feber på fredag når jeg hentet henne i barnehagen, jeg ble skikkelig snufsete natt til lørdag og mandag var jeg heeeeelt gåen og orket ikke dra på jobb!! Var sengeliggende hele mandag, sovnet kl 22 og våknet på tirsdag kl 1030, det er 12,5 timer det!!! Så lå jeg for det meste på sofaen i går, så på filmen Avatar - den var tøff!!! Tvang meg ut på kvelden for jentungen har begynt på turning - kunne bare ikke gå glipp av det. Foreldrene kan få være med de to første gangene, og deretter må vi vente ute for at barna og instruktørene skal få konsentrert seg maks. Det var andre gangen i går, så jeg måtte bare!! Det straffet seg da jeg våknet i natt med sinnsyke halssmerter!!! Måtte ta en paracet og en dose nesespray (kan brukes av gravide og ammende står det på flaska!), den er for barn mellom 2-10 år - og uten konserveringsmiddel! Så satt jeg oppe i natt fra kl 0230 til kl 0400 og sugde på halslinser og curamed halstabl, la meg igjen undt 04 og sov til kl 0645, da var det opp og hjelpe til litt med jentungen før hun skulle i barnehagen. Mannen begynner heldigvis sent på jobben denne uken, så han kan levere henne i barnehagen... Jeg la meg igjen kl 0730 og sov til kl 1100 - for en dag!! Og jeg som bare ble sykmeldt tom i dag!!! Må bare se an formen i dag og se om jeg greier å karre meg på jobb i morgen og fredag... Ellers får jeg ringe legen igjen i morgen og få forlenget sykmelding ut uka, og så får jeg helgen på meg... Vi får se hvordan formen er utover dagen og så tar jeg det derfra!! Ellers er jeg 5+1 og dagene segler seg avgårde... Kjenner det river litt i lyskene av og til når jeg får en hostekule eller nyser hardt, så tenker at det er positivt, men ellers har jeg liiiiiiiite symptomer og jeg kjenner meg fortsatt ikke gravid - noe jeg har gjort alle de andre gangene jeg har vært gravid... så har litt ambivalente følelser om dagene!!! Håper bare det er liv når jeg skal på tidlig UL om 12 dager, altså 6+6 Carina: Kos deg masse på festivalen de neste dagene!! Tirilgirl: Tenk at du er halvveis i svangerskapet allerede.... som carina sier; tiden flyr ja )) J -76: Hvordan er formen din i dag?? Klems Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142269336
J -76 Skrevet 1. september 2010 Forfatter #58 Del Skrevet 1. september 2010 Hei igjen: Så koselig å skravle med dere, tenk at vi er her inne, det er jo helt fantastisk :-D Jeg er sliten og desverre har jeg mye murringer og smerter nedover halebeinet og lårene, frykter bekkenløsning..... I tillegg har det vært litt tungt på jobb. Sjefen min var så hyggelig når jeg fortalte om graviditeten, men da jeg kom med 20% sykemelding virket hun snurt og ville vite hvorfor. Arbeidsmiljøet er nok preget av "flinke jenter" kultur, og at en skal bite tenna sammen og være på jobb uansett, og det synes jeg ikke noe om. I tillegg synes jeg det er provoserende at jeg skal måtte forklare eller unnskylde meg fr at jeg jobber litt redusert i en så tøff jobb. Nok om det. Jeg synes det var litt leit å ikke høre hjertelyden hos legen på mandag, tror jeg hadde hatt litt mer ro da, men jeg har bestemt meg for ikke å kjøpe babywatcher, tror det blir stressende for meg. 2 trim er jo en herlig tid, men disse ukene her frem til ordinær UL, synes jeg for min del er litt pyton, men skal ikke klage.... Tirilgirl: tenk at du er halveis, det er jo helt fantastisk! Håper angsten begynner å slippe taket nå og at du virkelig kan glede deg over lille gutt. Carina: Er så glad for at UL gikk bra, hvordan blir den videre oppfølgingen din da? Meg og snuppis: Fortsatt god bedring, synes du burde sykemelde deg litt til jeg, ta vare på deg selv! Klemmer J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142269902
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 2. september 2010 #59 Del Skrevet 2. september 2010 Hei og god morgen alle kjære jentene mine )) I dag våknet jeg og følte meg myyyyye bedre, tenkte at nå skal jeg følge J -76 sitt råd og så sendte jeg en meld til legesenteret mitt om at jeg ønsker forlengelse av sykmeldingen ut uka, altså i dag og i morgen, så får jeg helgen på meg og satser på å være tilbake på jobb igjen fra mandag... Har ikke hørt noe fra dem ennå, men håper jeg får dette! Har ihvertfall sovet godt og føler meg ikke så potte-tett som jeg har vært hele uka, er jo tett, men jeg kan puste gjennom nesen nå og det er heeeeeeerlig )) Snufser en del, og hosten har avtatt noe, men høres ut som om jeg har fått bronkitt, men jeg har ikke feber og det er det viktigste!! Når jeg opplevde min første MA med tvillingene hadde jeg influensa og feber over 40 grader, selv om jeg tok febernedsettende, så viste det seg faktisk ifølge målingene/størrelsen at begge embryoene døde den uken jeg hadde influensa, så er heeeeelt sikker på at influensaen hadde skyld der altså. Legen på gyn kunne jo ikke utelukke det..., men så er tvillingsvangerskap ett høyrisiko i seg selv Så har vært litt redd siden jeg fikk kastet på meg en skikkelig forkjølelse, men så lenge jeg ikke har feber så prøver jeg å trøste meg med at dette skal gå bra!! Uansett, tenkte det var greit å få sykmelding for 2 dager til, pluss at jeg da har helgen på meg og så får jeg komme meg på jobb igjen til mandag Ifølge babyverden skal det lille vidunderet`s hjerte begynne å slå ca 25 dager etter unnfangelsen, og det vil være på lørdag!! Ååååhhhh, som jeg håper alt er i orden og at det lille hjerte vil begynne å slå... Bare 11 dager igjen til UL, arrrrgghhh, føles ut som evigheter til.... hehe I går fikk jeg den nyeste krimboken til Unni Lindell med Cato Isaksen i postkassen, begynte å lese den i går - virket spennende allerede fra første minutt - så tenker jeg stikker nesen ned i boken de nærmeste dagene og kobler helt ut og tenker på noe annet... Da ønsker jeg dere alle sammen en riktig, riktig strålende fin dag!!! Vi må tenke positivt og nyte at vi har ett lite mirakel i magen alle sammen )) Stoooooooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142272151
Carina har to små gull Skrevet 2. september 2010 #60 Del Skrevet 2. september 2010 God morgen Eller god dag er det vel J-76, håper du ikke blir plaget med bekkenet. Er jo ei skikkelig plage. Ble plaget fra uke 12 den første gangen husker jeg og håper virkelig jeg slipper det denne gangen. Og ikke ha dårlig samvittighet for å ha levert sykemelding. Jeg syntes bare det var bra du gjorde det, tenke på babyen og den egen kropp først. Meg og lille snuppis, så bra at du har begynt å bli bedre, men er nok greit å holde seg hjemme i noen ekstra dager. Og ul kommer nok til å gå helt fantastisk. Vi skal gå hele veien i mål nå vi Igår hadde jeg en fantastisk tung dag på jobb. Jeg var overhodet ikke i form og jeg var kjempe sliten. Vi er et lite gjeng der jeg jobber nå og de merket det. Så idag er jeg hjemme, jeg måtte få sove ut. Jeg er så trøtt om dagene at det begynner å bli plagsomt, men så lenge jeg slipper kvalmen burde jeg jo være fornøud. I tillegg sprang sambo inn og ut av rommet for han hadde så vondt i magen.Og det ga jo ikke akkurat nattero. Men idag sov jeg til 1130 og føler meg veldig kvil og har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb. Er jo ikke syk... En god bok hørtes ut som en veldig god ide, har flere bøker som jeg ikke har fått starta på. Kanskje jeg finner ei fram og koser meg med den Ha en flott dag jenter KLemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142272998
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 3. september 2010 #61 Del Skrevet 3. september 2010 God kveld kjære jenter )) I dag er jeg 5+3 og sånn ca i morgen skal, ifølge babyverden, hjertet begynne å slå!!! Håååååper at lille spire er frisk og rask og at ting utvikler seg som det skal I dag har jeg sovet veldig lenge (igjen!), la meg vel ved halv elleve tiden i går og sov helt til kl 11 i dag, er suuupertrøtt og det hadde ikke gjort noe å gå og legge seg og sove litt til... Hvordan i alle dager skal jeg greie å snu dette når jeg skal begynne på jobben igjen til mandag?? Må legge meg kl halv syv om kvelden jeg da, sammen med jentungen dersom jeg skal ha "timene" mine... Har også hatt flere episoder i dag hvor jeg har kjent kvalme - hellige fader, hehe - såååå deilig å kjenne at det skjer noe i kroppen liksom, selv om det ikke er noe godt å være kvalm - kjenner det river i lyskene innimellom og brystene er av og til superømme, for så å ikke være ømme. Synes også det av og til kjennes ut som om jeg har en hard tennisball nederst i magen... og til tross for lite symptomer som kommer og går, så kjenner jeg meg overhodet IKKE gravid!! Det er sååå rart!!! Bare 10 dager igjen til tidlig UL - har skikkelig nedtelling ja Dersom det er liv på ultralyden den 13/9 kommer vi/jeg til å fortelle det til familien min den 19 sept når vi skal feire bursdagen til pappa og broren min!! Så krysser fingrene, hehe Ellers ønsker jeg dere alle sammen en riktig, riktig god helg )) Ta godt vare på dere selv og den lille i magen!!! Stoooooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142277847
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 3. september 2010 #62 Del Skrevet 3. september 2010 God aften til dere alle sammen:) Først og fremst må jeg bare si til Meg og lille snuppis, at og høre om dine symptomer er som musikk i mine ører da......hehe:) Kjenner meg så godt igjen i den trøttheten du beskriver. Nå har jo jeg vært sykemeldt helt fra starten, og har sagt mange ganger til min kjære at hvordan skulle jeg ha greid og jobbe:))) Særlig etter senvakt og på dagvakt dagen etter, har det vært travel kveld får man ikke sove før rundt kl 0100-0200, og jeg som sover 12 timer om natten for tiden:))))))))))))) Har også nedtelling til UL din, kjære deg. Skrevet det opp i boken min.........klem Håper det går bedre med deg Carina, kjente jeg ikke fikk en god følelse inni meg når jeg leste om den harde dagen din på jobb......håper en dag i ro fikk ting på rett kjør igjen???? Tenk først og fremst på deg selv og på den lille. Vet det er lett å si, særlig vi kvinner er født med et ekstra gen som heter dårlig samvittighet:/ Kos deg i helgen og slapp av.....klem Hvordan står det til med deg kjære J-76:) Teller du dager og symptomer:) Har du det litt bedre med deg selv om dagen eller.....tenker utrolig masse på deg:) Selv står det fint til med meg:) Hatt en rolig dag i dag med klesvask. I går var jeg og ei venninne på baby besøk til ei i Stokke. Ei lita tulle på knappe 4 mnd. Så nydelig så.......og jeg fikk prøve kjørt den vognen jeg har falt for:) Ikke prøvet så mange, men etter og snust inne på nett og lest hva andre har skrevet, har jeg lyst på en Emmaljunga.....noen av dere som har andre ider eller???? I dag er jeg på 20+2 og lille Sprell har vært mye rolig i dag. Men nå i kveld når jeg satt og spiste middag kom han med noen små spark bare for å si fra at her er jeg:) Og har så syyyyykt lyst på potetgull, bare en liten pose altså. Så blir en tur bort på butikken......hehe:) Lenge siden sist. Jeg er veldig bevisst på det jeg putter i meg om dagen, har tilsammen gått opp 4 kg og prøver og holde meg der en stund til. Det er jo fordi jeg ikke er av de minste fra før av eller.......hehe Varm klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142278296
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 3. september 2010 #63 Del Skrevet 3. september 2010 Hei jentene mine:) Så godt å se at dere alle er her inne ennå og at alt er som det skal med dere alle:) dere er jo liksom snuppene mine som jeg følger ekstra med på, så det er musikk i mine ører å høre om kvalme og mensmurringer som kommer og går og bankende hjerter på UL og tårer som triller i ren glede:)))))) ER SÅ GLAD PÅ DERES VEGNE!!!!!! Men husk nå å ta godt vare på dere selv i denne dyrebare tiden. Plutselig er man ikke gravid lengre og man har sitt etterlengtede barn i armene:)))) Enn så fantastisk det er å være i mål, må jeg si at det er et savn å ikke være gravid lengre også. eg hadde jo UL termin i dag og menstermin på neste onsdag, så jeg føler meg litt snytt i og med at snuppa valgte å komme som en rakett forrige tirsdag:) Når det er sagt, må jeg si at vi har vært utrolig heldige; 2 friske fine barn som bare er verdens nydeligste nurk på hver sin måte!!! Det er slett ingen selvfølge!!! Prinsessa v¨r har fått navn da; Fride skal hun hete:) Vi synes det er et vakkert navn til en vakker pike og navnet betyr jo også vakker:) Og så er det ikke alt for mange som heter det; 370 stk i Norge:) Hun er da slik vi bestilte henne; sover, eter og skiter:) Men det er klart; jeg kjenner på kroppen at jeg er utrolig sliten! Sambos fødselspermisjon endte i at han har jobbet hjemmefra til og med onsdag og begynte på jobb i går. De 3 ukene med ferie han hadde tentk å ta ut fra neste uke, er utsatt en mnd;( Slik er det å ha en mann i en sjefstilling:( Han er jo også sliten, men akkurat det sliter litt på meg også nå fordi det er mye okking og oing over hvor sliten han er og jeg føler velikke at han ser meg så godt akkurat nå og at det er lite kred å få for jobben jeg har gjort så langt.... er vel litt babyblues ute å går her også sikkert...... Men synes da i det minste at han kunne gitt meg en blomst etter fødselen... Ja ja, litt syt og klag fra meg i dag, men men..... Kan jo ikke syte til sambo for da blir det bare misforstått, så da tyr eg til dere jeg:) Sender dere en stor helge klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142278516
J -76 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #64 Del Skrevet 4. september 2010 God moooorgen, sol og helg: Hurra! Alt vell med meg :-) Jobber aktivt med tankene og bekkenet har blitt litt bedre etter at jeg har redusert litt på jobb. Jeg er 14+0 i dag og det føles så uvirkelig, har ikke noe særlig mage enda, men koser med den særlig når jeg legger meg. Da ser jeg på UL bilde og tenker positive tanker. Jeg har begynt litt redebygging, rydde og ommøblere i huset, samt tenke barnerom. Det har vi en oppussingsjobb å gjøre først, så tiden får vise.... Jenta mi er ikke så ulykkelig over babyen lengre, men ikke veldig entusiastisk heller, så spent på hvordan det blir. Meg og snuppis: godt formen går fremover, ta vare på deg! Carina: Forstår godt det kan blir krevende på jobb noen dager, ikke bare bare å jobbe i en slik bransje når en er gravid, det blir sikkert godt når du ettehvert kan fortelle kollegaer og få mer tilrettelegging, ta vare på deg! Tiril: Så herlig med spark og at du kjenner lillegutt, en herlig tid du er inne i nå, den beste i hele svangerskapet syntes jeg sist :-) Nyt! Maddemor. Så koselig å høre fra deg! Fride er et så nydelig navn, så flott at hun er rolig, men krevende likevel med en liten baby. Forstår godt du kan kjenne på litt skuffelser i og med mannen din ble kortere hjemme enn planlagt, ikke bare bare med jobb som krever sitt...Hvordan er det med bekkenet etter fødsel? Gi en kos til Fride da! Ønsker dere alle en herlig dag! Stor klem J Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142280089
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 4. september 2010 #65 Del Skrevet 4. september 2010 Så godt å høre at alt er bra med deg J-76:) Lilllesnuppa trenger nok sikkert bare litt tid på å venne seg til tanken på en baby hun også. I dag fikk jeg sagt til sambo at jeg føler meg trist hele tiden og at jeg trenger at han er kjæresten min. Så får vi se om det kan hjelpe da:) Du, bekkenet mitt ble MYYYYE bedre rett etter Fride var ute faktisk! Helt sprøtt! Men jeg vet ikke om det var fordi hun kom som en rakett og at jeg slapp å ha konstant press i bekkenet over lang tid eller hva det var, men bedre ble det. SKal sies at jeg kan fortsatt ikke gå lange turer på asfalt og det smeller og knaker baki halebeinet, så jeg vil trenge fysioterapi også etter fødselen. Men nå er det ikke konstante smerter lengre slik som det var når jeg gikk gravid. I tillegg fikk jeg jo bare noen skrubbsår og slapp og sy og disse uunngåelige hemoridene trakk seg tilbake med en gang, samt at jeg har blødd lite har o også gjprt at formen føles fantastisk i grunn:) Med tanke på hvor heftig fødselen var...... Stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142280438
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. september 2010 #66 Del Skrevet 4. september 2010 Kjære maddemor: Så utrolig koselig at du stikker innom og oppdaterer litt - Fride er ett nydelig navn!!! Fint at du fikk snakket litt med mannen din at du trenger ham, håper det bedrer seg J -76: Er glad for at formen din er bedre etter å ha redusert litt på stillingen din... Håper bekkenet ditt ikke blir verre, ta det med ro og ta vare på deg selv Så kommer en liten oppdatering fra meg i dag da - ikke noe hyggelig sådan... Etter at jeg hadde dusjet og tørket meg, oppdaget jeg blod på håndkleet, fikk jo nesten panikk - ble såååå lei meg og kjente tårene presset på!!! Ringte gyn sporenstreks og fikk lov å komme med en gang! Ordnet med barnevakt for lillesnuppis og hun ble hentet av sin tante (min svigerinne) i løpet av 15 min!! Kom meg superraskt til sykehuset og legen tok en ul på meg, kunne ikke se liv - det var ikke forventet heller - for ifølge babyverden skal liksom hjertet begynne å slå i dag dersom jeg går ut fra at jeg har 28 dagers syklus!! Uansett, han kunne se at alt var normalt, at embryoet utviklet seg som det skulle, men at det var for tidlig å se liv... Han sa også at det virket som om blødningen var veldig sparsom, men han sykmeldte meg tvert pga truende abort!! Fikk beskjed om å ta det heeeeeelt med ro, ikke stresse, ikke være i stor aktivitet! Trengte ikke være sengeliggende, men hvile myyyye og ha liten aktivitet!! Fikk beskjed om å opprettholde timen jeg opprinnelig har på gyn mandag om 1 uke (13 sept), han sa det passet fint til en kontroll da, men at jeg selvsagt skulle ta kontakt før det dersom det tilkommer mer blødning eller jeg får smerter osv... Har ikke fått fortalt dette til mannen min ennå. Han er på jobb i dag, og jeg måtte handle raskt i forhold til barnevakt og hadde jeg ringt ham på jobb hadde han bare vært så utrolig bekymret og lei seg, og hatt en veldig dårlig dag på jobb. Han kan ikke bare legge fra seg arbeidet og gå, han måååå gjøre seg ferdig, så han vet fortsatt ingenting!!! Kan ikke si at jeg gleder meg til han kommer hjem i dag, vi som også står overfor hus-salgsprosess for svigermor!! Det skal visst alltid være noe Kryss fingrene for meg - at dette kommer til å gå bra!! Nå sitter jeg i sofaen med laptopen på fanget og prøver å roe meg ned. Har inntatt en banan og drikker vann til den store gullmedaljen... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå, slappe av, kanskje sette på en film eller noe sånt? Er jo så fint vær i dag og kunne godt ha tenkt meg å drive på litt i hagen - men jeg vil så gjerne at dette skal gå bra, så da tar jeg det med ro inne istedet for... Ellers ønsker jeg dere alle sammen en riktig, riktig god helg!!! Ta godt vare på dere selv )) Klem fra en som prøver å være positiv Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142280495
J -76 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #67 Del Skrevet 4. september 2010 Huff kjære snuppis dette unner jeg deg virkelig ikke. Jeg krysser alt jeg har xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Dette skal gå bra! Det er jo flere som har blødninger hvor alt er bra med fosteret, håper virkelig at det er dette du opplever denne gangen. Er ikke mange tips å gi deg annet enn å prøve avlede deg selv, vet det ikke er enkelt, men forsøk, har du en hyggelig film eller noe da? En god bok i solveggen? Sender deg mange varme klemmer og tanker Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142280708
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 4. september 2010 #68 Del Skrevet 4. september 2010 huffameg lille snuppis!!!! Skal du aldri få lov å få fred og ro til å kose deg med voksende spire? Nå synes eg du skal ta det heeeeeelt med ro og gjøre som legen sier og være dronning så mye du kan! Hvis jeg kan trøste deg så hadde eg blødninger tom uke 15 denne gangen og det gikk jo kjempebra med lille Fride likevel:) Blødning TRENGER ikke å være kroken på døra, men jommen skal jeg si denne spira di vet å skremme deg! Sender deg en stoooor trøsteklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142280844
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 4. september 2010 #69 Del Skrevet 4. september 2010 God lørdag til dere alle sammen:) Kjære Maddemor, du må IKKE slutte og komme inn her og holde kontakten med oss:) Og Frida er et veldig nydelig navn:) Hvordan gikk den med lille O som alle vi "tantene" var inne og stemte på???? Håper du og din kjære får tid og overskudd til og være kjærester......du trenger litt oppmerksomhet nå vennen min:) Klem Kjære J-76: tiden flyr, og du er over 14 uker:) Blir så glad av og tenke på det......og kjenner meg igjen i den gryende redebyggingen:) Men min trang til det, eller lyst kom ikke før noen uker sendere enn det. Må male litt og fabler rundt i hodet en shopping liste jeg må begynne på etterhvert. Med alt hva vi trenger......men har sagt til alle mine venninner at dette mest trolig blir den sist babyen i vår vennekrets, og alle har god økonomi, så det er bare og handle etter hvert......hehe:) Men skal bli stas og planlegge og handle, selv om dette er helt ukjent terreng for meg og jeg trenger råd og vink fra alle og en hver:) Godt kommende storesøster iallfall ikke er mer negativ til en ny verdensborger i familien, godt dere har en del uker til og vende henne til tanken:) klem Så er vi over til deg da, meg og lille snuppis. Jeg kjente jeg fikk helt hjerte i halsen når jeg leste innleggene dine i dag:/ Så da er det bare og følge ordre og holde deg mest mulig i ro. Godt du ble sykemeldt!!!!Krysser alt jeg har for dere, at det ordner seg til det beste og det er et bankende hjerte på UL neste mandag!!!!!!!!!!! varm klem Selv sliter jeg med en liten forkjølelse, litt vondt i hodet og tett i nesen. men tar det med ro, og regner med det går like fort over som det kom. Svein er litt forkjølet også, så smitten har kanskje kommet den veien..... God helg videre, og klem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142280846
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. september 2010 #70 Del Skrevet 4. september 2010 Bare en kjapp oppdatering fra meg; Har ikke kommet noe mer blod, men har fått bittelitt smerter på den ene siden av livmoren, håper bare det er ligamentsmerter og ikke noe annet, men det er positivt at jeg ikke blør da )) Har bestilt oss mat hjem i dag - så venter på at den snart skal komme, godt å ikke gjøre noenting også!!! Ha en fortsatt strålende fin helg jenter Klems fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142281007
J -76 Skrevet 4. september 2010 Forfatter #71 Del Skrevet 4. september 2010 Godt å høre at du har stoppet å blø, ta vare på deg! Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142281881
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. september 2010 #72 Del Skrevet 5. september 2010 Hei igjen jenter En liten oppdatering fra meg i dag... Har slappet av, nærmest vært sengeliggende resten av dagen i går og i dag! Hadde en liten episode i går kveld igjen hvor det kom bittelitt rosarødaktig blod på papiret når jeg tørket meg. Virker som det kommer når jeg er litt oppegående, men full stopp når jeg har ligget lenge... Var livredd for å gå på do i dag morges, men var ingenting da. Når jeg var på do igjen nå, måtte jeg nesten gjette meg til at papiret var svakt farget! Hååååper at det går den rette veien, tør nesten ikke gjøre noe annet enn å ligge på sofaen eller senga akkurat nå!! Skulle bare ønske dette gikk bra, krysser alt jeg har til og med bena, hehe! Hvordan går det med dere andre? Vil gjerne høre om deres trivielle hverdag, det får tankene mine over på noe annet Stor klems Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142283211
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. september 2010 #73 Del Skrevet 5. september 2010 Skjønner ikke hva hva som skjer når jeg lagrer her noen ganger - siden bare henger og henger og henger og innlegget mitt blir ikke lagret... Prøver igjen... Fortsatt ikke noe mer i dag )) Kjenner ligamentsmerter annenhver gang på ve og hø side, brystene er fortsatt litt ømme (av og på), og jeg kjenner det gjør vondt midt inni den ene rumpeballen (bekkenløsning?)så tar det som ett godt tegn )) Stod opp i stad og tok en dusj, har brettet sammen litt klær og skiftet på sengen, nå skal jeg straks lage litt middag!!! Lammeboller med poteter og grønnsaker som purre, tomater, og paprika blandet med tzatsiki, hvitløk, salt og pepper, nam, nam Ha en fortsatt strålende fin søndag jenter Stoooooor klem fra en som er litt mer glad og oppesen enn i går, hehe )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142283908
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 5. september 2010 #74 Del Skrevet 5. september 2010 Arrrrghhhhh - innleggene blir jo ikke lagret jo :/ Prøver igjen, hehe Fortsatt ikke noe mer i dag )) Kjenner ligamentsmerter annenhver gang på ve og hø side, brystene er fortsatt litt ømme (av og på), og jeg kjenner det gjør vondt midt inni den ene rumpeballen (bekkenløsning?)så tar det som ett godt tegn )) Stod opp i stad og tok en dusj, har brettet sammen litt klær og skiftet på sengen, nå skal jeg straks lage litt middag!!! Lammeboller med poteter og grønnsaker som purre, tomater, og paprika blandet med tzatsiki, hvitløk, salt og pepper, nam, nam Ha en fortsatt strålende fin søndag jenter Stoooooor klem fra en som er litt mer glad og oppesen enn i går, hehe )) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142283923
Carina har to små gull Skrevet 5. september 2010 #75 Del Skrevet 5. september 2010 Heisann jenter Her er det søndag i gården. Har en gubbe som er fyllasjuk så her har vi bare sett film som jeg begynte å grine til...ikke engang trist...og så har vi fortært en herlig bestilt pizza. Kjenner det på kroppen etter 3 dager på festival. Ble mye ståing og jeg kjenner det godt mellom rumpeballene idag. Men var en bra festival med mye bra musikk. Nå skal jeg bare slappe av idag og heldigvis har jeg fri i morgen også. I kveld kommer mamma og pappa på besøk, da skal vi si det til dem. Kjenner det kribler litt i magen. Ville så veldig gjerne fortelle det mandag som var, men ville vente til etter ul. Sambo skal ta seg en tlf til sine foreldre i kveld. Er så mange som vet det nå, bare ikke familien. Ellers er jeg like symptomfri.... kjenner og kjenner etter, puppene er litt ømme og jeg kjenner det skjer noe der nede, men klarer ikke helt å slappe av. Do papiret blir nesten gransket hver gang jeg er på do. Ellers skal jeg til første svangerskaps konstroll på torsdag. Vurderer å snakke med han om jeg skal redusere litt på stillinga mi.. er ikke helt sikker. Jeg føler meg jo pigg nok til å jobbe. Eneste er jo at jeg er så trøtt og har behov for mer søvn. Meg og lille snuppis... herlig at det ikke er kommet noe mer. Skrekken er fo å få blod på papiret. Jeg håper og krysse alt jeg har sammens med deg for at det ikke kommer noe mer. Lammeboller hørtes godt ut... Her lever vi uten stekeovn , den har slutta å fungere, men forhåpentligvis får vi ny i morgen. Tirilgirl, er du bra i forkjølelsen og J-76 hvordan har dere det idag?? Ha en flott søndag videre Klemmer fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142186458-tirilgirl1ma-en-i-hjertet/page/3/#findComment-142284135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå