Gå til innhold

Tirilgirl/1MA + en i hjertet:

J -76

Anbefalte innlegg

Maddemor: Så spennende....... Virkelig rett før nå for deg, heldige du :-) Så koselig at du er innom og oppdaterer oss om hvordan du har det, når er terminen din igjen?

Tirilgril: Så herlig at det gikk bra på UL. Forstår godt at det var rart å høre gutt når du har fått vite jente før. Så koselig at mannen din ble så rørt da, er jo spesielt å se den lille, og etterhvert får dere jo daglig kontakt via spark også. Jeg gleder meg så sinnsykt til å kjenne liv. Vi fortalte det til jenta vår på 5 i dag og hun begynte å stortute "jeg vil ikke ha baby og jeg vil ikke ha gutt" Det gikk over etterhvert, men må si jeg er spent på hvordan dette blir, ikke bare bare å bli storesøster så sent.

Mange klemmer J

Fortsetter under...

Hei jenter:)

Så bra at alt gikk så fint i dag tiril:) Svarte deg i den andre tråden din også:)

J-76, så snuppa var ikke overbegeistret nei? Her er gutten vår overbevist om at han har baby i magen og er veldig på det å kose magen min og synge for magen. Ja i dag var jeg altså hos JM og hun målte åpning til 2 cm, livmorhalsen er 1 cm. veeeeeldig myk og sentrert og hun kunne kjenne på babyens hode:) Hun ga meg en forsiktig stripping og modningsakupunktur og så skal jeg tilbake neste torsdag for ny stripping og akupunktur. Hun kunne røske skikkelig hvis jeg ville sa hun, men jeg tør ikke helt ennå. Vente litt til:) Men har hatt myyye masrier etter jeg var der i dag så det blir spenennde å se i dagene fremover. Skal i bursdagsmiddag i morgen kveld og har satt bort lillegutt til svigers frem til søndag og har tenkt å nyyyyte og soooove før noe som helst fødsel i alle fall:)

terminen min er 3. september og mensterminen er 8. september, men tror jeg får før det kanskje..... Blir nok mange oppdateringer fra meg før baby skal dere se:)

Ja var litt overrasket over den sterke reaksjonen hennes, men roet seg etterhvert. Da hun la seg ville hun gi nattakos til babyen i magen, er jo så god da. Det går seg nok til, er nok bare litt redd for å miste sin plass.

Så deilig med barnevakt da maddemor! Det høres fornuftig ut, få ladet batterier, sovet og ikke minst få litt tid sammen du og mannen din. Kos dere! :-D

Hei kjre jenter :) Da har jeg kommet tilbake fra hærlige Kroatsia. Har hatt en super duper ferie og har virkelig fått nyte den. Deilig med sol og sommer som det har vært alt for lite av her oppe i nord. Slet veldig med varmen da, spes når det kom opp mot 40 grader. Holdt meg for det meste under parasollen. På fredagen koste vi oss med en bedre middag på en rest og på lørdagsmorgen da vi skulle dra våknet jeg opp med kvalme. Kom til flyplassen og da startet det. Diare og oppkast.... dette kom til å bli en kjempe tur hjem tenkte jeg. Men det gikk overraskende bra. I tillegg har jeg fått influensa så igår kveld var jeg totalt utslitt. Men idag er jeg mye mye bedre. Hjalp med ei god natt søvn i egen seng.

Idag er jeg 5+6 og klarer fortsatt ikke å slutte å uroe meg, men så er det vel bare en uke til jeg skal på ultralyd. Har ikke så veldig mye symptomer, men kjenner sikkert alt for mye etter også. Har kanon ømme pupper på kvelden og veldig oppblåst mage. Mensmurringene er borte, men jeg kjenner det stikker godt av og til.På morgenen kjenner jeg nada. Håper jeg kan begynne å glede meg snart.

Så det ser ut til at det blir gutt på deg tirilgirl :) Artig å lese at mannen din ble rørt og så herlig at du har begynt å kjenne liv. Må være en fantastisk følelse. Gleder meg vanvittig mye til den dagen det skjer.

J-76, ser at du har en litt dårlig dag idag på et annet innlegg. Sender deg mange klemmer, men jeg sjønner deg godt. Er jo ei evig bekymring å være gravid når man ønsker seg etbarn så sterkt.

Maddemor :) Nå er det ikke lenge igjen og du må bare komme med oppdatering. Jeg er nok inne på 3 trimester og snuser litt rundt etter deg bare for å sjekke om noe er på gang :)

Og jeg ble så glad når meg lig lille snuppis har testa positivt igjen :D Nå må hun også komme inn hit....

Nå skal jeg pleie meg selv litt. Dere får ha en kjempe flott dag jenter.

Mange klemmer fra meg :)

Kjære, kjære jenter :)))))))))

Da kommer jeg også inn hit - så utrolig koselig at dere har håpet og krysset fingrene for meg.... Så da er jeg endelig her og må gråte en liten skvett, lykkelige tårer da, for både dere og meg, hehe :)

Selv om testene var positive både torsdag og fredag - så var det noe med det å teste med den digitale i dag, da får en det svart-på-hvitt liksom, jippiiiii - det er bare så utrolig deilig og jeg føler meg så lykkelig - for jeg er så sikker på at denne gangen skal det gå bra!!!!

Og jeg er så utrolig glad for at jeg har fått fast jobb, litt rart at jeg har fast jobb fra i morgen av og at jeg leverer en positiv urinprøve samme dag - får jo bare håpe at folk ikke tenker negativt om meg siden jeg har fått fast jobb nå også.... det er jo bare de nærmeste kollegaene mine som vet at vi har prøvd i over 2 år, men jeg har tenkt å holde det hemmelig en god stund til...

Har time hos gyn i slutten av sept - så beholder den timen, for da vil jeg være 8+3 eller noe sånt - fin tid å få tidlig UL på, men bevares - jeg skal da få meg en time før det, skal jo levere en prøve i morgen, og så får jeg snakke litt med legen min og se hva han mener ang kontroller og videre opplegg...

Tirilgirl: gratulerer sååååååå mye med en frisk liten gutt!!! Jeg er sååååå glad på dine vegne!!!

Carina81: Høres ut som om du har hatt en flott tur til Kroatsia, borte bra men hjemme best, og så ønsker jeg deg riktig god bedring!! Hvordan er det, skal du jobbe fullt fremover eller er du helt eller delvis sykmeldt?

J-76: Så utrolig deilig det må være å ha bikket til 2 trimester nå, prøv å senke skuldrene dine og slapp av, hormonene må få fri flyt i kroppen vet du, det er bra for den lille ;)))) Jeg skjønner jo så veldig godt hva du mener og føler, jeg føler jo litt på det selv, men jeg har bestemt meg for at jeg skal være positiv inntil det motsatte er bevist - synes jeg skylder den lille spiren jeg har i magen det!! Jeg vil gjerne gå gjennom svangerskapet med positive tanker slik at jeg sitter igjen med en positiv opplevelse til slutt, blir jo litt trist om det negative skal overskygge alt annet - en får det bare vondt med seg selv!! Kanskje du kan finne på noe for å få tankene over på noe annet?? Har du en hobby? Er du kreativ? Kan du ta opp noe av det du har likt å gjøre før, som du ikke gjør lenger?? Bare noen tips altså, har tenkt å finne på noe slikt selv, ta opp igjen litt scrapping - jeg elsker å sette sammen tekst og bilder og litt diverse. Har selv tatt opp pianospillingen min (i mai - etter flere års pause), så har troen på å få tankene over på noe annet altså!!

Jeg har jo blitt så glad i dere alle sammen etter så lang tid vi har hatt her inne, jeg har fått så mange gode råd fra deg J-76, at jeg vil gjerne gi deg litt tilbake - tenker bare på ditt beste vet du ;)

Maddemor: Skjer det ikke noe hos deg snart da?? Gleder meg til å få oppdatering.... spennende!!!

Ha en strålende fin søndag :))))

Stooooooor klem fra en lykkelig

ÅÅÅÅÅH jeg er bare så sinnsykt glad for at jentene "mine" kommer inn hit en etter en:))))))))) Nå er vi snart i mål alle vi gamle sliterne:)))))))))

Nok en gang gratulerer til meg og lille snuppis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kjapp oppdatering fra meg; har en tråd på 3. tri om at jeg har hatt rier i hele natt, men det dabbet av utpå morgenkvisten når jeg vekket sambo:(

Så nå er svigers i beredskap og vi venter bare på at det skal ta seg opp igjen:) kaaaaanskje det blir augustbarn istedet for septemberbarn da gitt:)

Nå skal jeg bikke meg i seng og sove litt for det har bare blitt 1 time siden jeg stod opp i går....

Natta:)

Annonse

Så gøy nå er vi en hel gjeng med kjente, utrolig koselig! Jeg har som dere vet hatt en tung dag, men litt bedre nå. Det hele er nok forsterket av at jeg har veldig lite energi da jenta vår har vært febersyk siden onsdag, hjelper ikke på humøret og motet med lite søvn og bekymringer....

Dere er herlige og er så takknemmelig for at dere alle er her, det setter jeg så pris på!

Carina: Veldig koselig å høre at du koste deg på ferie, det gjorde sikkert godt. Forstår 40 grader ble varmt, jeg tåler ikke varmen så godt når jeg er gravid. Veldig koselig å ha deg tilbake fra ferie!

Meg og lille snuppis: jeg er så glad på dine vegne, nå skal det gå veien. Jeg er så imponert over hvordan du holder humøret og positiviteten oppe, det er en kjempe styrke ved deg! Tusen takk for gode råd, jeg tok det til meg og har kost meg ute i hagen i dag med luking og hagearbeid, det gir meg ro i sjela. Håper bare jentungen snart blir bedre, får ta en tur til legen i morgen så ordner vell det seg snart og.

Maddemor: Oau, rier i natt så spennende. Har en følelse av at du snart får baby, er nok sannsynlig det kan bli august, tvi tvi!

Tirilgril: tusen takk for alle gode ord, du er alltid der med trøst, veldig raus!

Gleder meg til å følge dere alle! Stor klem

Skjer det noe mer Maddemor??? Følger spent med :)

Idag har jeg en mye bedre dag. Symptomer kommer og går. På morgenen kjenner jeg veldig lite, men kjenner jeg er små uggen idag. På kvelden kjennes det ut som at brystene mine skal eksplodere og jeg er skikkelig oppblåst. Også kjenner jeg at det jobbes der nede, kjennes ut som det meste skjer på kveldstid nedi der.

Jeg begynte å jobbe igår. Det var egentlig litt godt å komme tilbake til hverdagen. Etter ei lita stund fikk jeg forespørsel om jeg var gravid siden det går 2 stk på jobb som er gravid som ingen vet om. Jeg var ikke en av de to, men sa jeg var gravid. Alle vet jo at vi har prøvd og prøvd. Alle ble superhappy. Jobber på en utredningspost nå og skal være der til i november så syntes ikke det gjør så mye at de vet det. Vi er en liten gjeng der. Tenkte jeg skulle holde ut i det lengste med å jobbe fullt. I november skal jeg tilbake til sengeposten hvor det er veldig mye pleie så får se da om jeg blir delvis sykemeldt. Syntes det var litt artig at det er fler som er gravide på jobb, da er vi 4. Men jeg lurer fryktelig på hvem de 2 andre er. Og jeg er veeeeeldig nyskjerrig.

Liten oppdatering fra meg :) Nå skal jeg gå å vekke gubben, han skal i et møte om ikke så lenge, men jeg har klart å smitte han med influensaen min så han er litt pjusk idag.

HVordan har dere det idag da jenter ?

Hei hei. Alt vell her, men er sliten da jenta vår er syk, vært syk siden forrige onsdag. I går da jeg la meg tok jeg frem det siste UL bildet av nurket og koste med magen, det var koselig og fikk en veldig ro.

Jeg forsøker å være bevisst pusten å få den skikkelig ned i magen, det hjelper meg, merker at den kaver oppi brystet når jeg er bekymret og det hjelper ikke på tankene. Er veldig spent på å fortelle nyheten på jobb når jeg kommer tilbake, er jo forholdsvis ny og vi har det ekstremt travelt, så ikke bare bare (jobber i psykiatrien) Klem fra meg

Hei kjære jenter :)

Må bare få ut litt frustrasjon i dag jeg...

Uff, jeg ble så sint på en annen leder i dag (ikke min sjef), men hun var svært urimelig og lite forståelsesfull!!!

Får begynne med sakens kjerne da;

På mandag tok jeg kontakt med gyn for å levere en positiv urinprøve. Har time hos gyn (som jeg bestilte selv, første ledige) - den 13/9, men jeg ville nå levere en positiv urinprøve slik at den kan registreres dersom jeg skulle være så uheldig å miste enda en gang til (hører jo med at jeg har mistet 4 ganger det siste halvannet året). For meg er det viktig at jeg leverer en positiv prøve slik at det kan stå i journalen dersom det skulle gå galt en gang til... Jeg er fast pas på gyn polikl.her på lokalsykehuset mitt der jeg jobber.

Det er da denne lederen på gyn polikl. som jeg heretter kaller; SGF sitter på polikl. Jeg forteller at jeg er gravid (igjen), har ett høyrisikosvangerskap og at jeg er fast pasient hos Dr T. Hun, SGF, er ikke villig til å la meg levere en urinprøve, mener at jeg skal vente til jeg har legetimen om 3 uker. Jeg forklarer henne at det er viktig for meg å levere en positiv prøve dersom det skulle gå galt igjen - det hadde hun overhodet ingen forståelse for og nektet å la meg levere urinprøven. Uansett tok jeg kontakt med fastlegen og fikk levert prøven der...

Så kommer dagen i dag hvor denne SGF kommer bort til meg og beskylder meg for at JEG ikke yter service på gyn polikl!!!

For det første jobber jeg IKKE for gyn polikl, men medisinsk polikl og dessuten har jeg i tillegg fått en del nye arb.oppgaver. Jeg sa i fra i går når sekretæren på gyn var borte at jeg dessverre ikke hadde mulighet til å påta meg denne sekretærens jobb i tillegg til min egen. Denne SGF ble såååååå sint på meg i dag og mente jeg skulle yte service overfor gyn polikl, som da ikke er min jobb!!!

Jeg ble så sint og sitter nå oppskaket og skjelver på kontoret mitt og synes det er dårlig gjort av henne å "kaste" seg sånn over meg som overhodet ikke jobber på denne avd, i tillegg til at hun vet at jeg er gravid med høyrisikosvangerskap og i tillegg har mistet 4 ganger siste 18 mnd!!! Fy f.... så sint jeg er...

Er vel ikke bra å bli så sint når man er gravid eller?? Har helt vondt i magen og føler meg uggen og sliten akkurat nå, sikkert bare en reaksjon... Er bare 4+1 i dag... Skulle så gjerne ha snakket med noen om det, men min sjef/leder er ikke på jobben i dag - og ikke har jeg sagt til kollegaene mine at jeg er gravid heller!! Sukk, måtte bare få ut litt frustrasjon...

Takk for at dere er til jenter :)

Stoooooor klem fra en som er kjempefrustrert

PS. J-76; Gir deg en liten trøsteklem, dette her skal vi bare komme oss gjennom, dette MÅ bare gå bra!!!!

Huffda kjære snuppis det der hørtes ikke noe greit ut! Skikkelig ufin måte å ta det opp med deg på. Dette ville jeg tatt opp med sjefen din når han/hun er tilbake. Sinne er jo endel av de elementære følelsene våre, så tror ikke babyen har vondt av det, tror det er verre å fortrenge følelser enn å utrykke dem. Men stress er vell ikke bra, så hvis de ikke er greie med deg så må du ta hensyn til deg selv!

Sender deg en trøsteklem tilbake! - det er mye rare folk...... Og noen skal absolutt markere seg veldig...... best å heve seg over de, men ikke alltid like lett særlig når det er ledere.

Ta vare på deg! Stå på og ikke gi deg i forhold til hva som er arbeidsoppgavene dine. Stor klem

God aften til alle dere herlige damer:)))

Må jo bare begynne med og gratulerer Maddemor med nyfødt datter:)) De har jo en nydelig sønn fra før.....gleder meg til hun kommer inn og forteller sine fødehistorie:))) Og takk for den hyggelige hilsningen fra deg om at du synes det er så herlig at alle vi sliterne som har holdt sammen en stund, nå er her inne:)))

Velkommen hjem til Norge kjære Carina, så deilig at dere hadde en deilig ferie som dere koste dere masse på:) Ikke noe artig å bli syk da, men turen gikk ikke så ille likevel forstår jeg......er helt grusomt å være syk på fly:/ Husker en gang vi kom fra Koz, men da var det rett og slett fylla som hadde skylda.....hehe-håper du og gubben er i bedre form:) Skal du på tidlig UL og når????? Klem

Hvordan går det med deg, Meg og lille snuppis:) Du er i mine tanker dagelig, mange ganger om dagen faktisk. Fast stilling, positiv test:))) Kan jo ikke bli bedre.....må bare spiren finne seg en fantastisk plass der inne og slå seg til ro:) Leste litt lengre ned på tråden at du hadde hatt en dårlig opplevelse med en leder, heldigvis ikke din leder!! Du skulle bare snudd deg og spurt om det var lenge siden hun hadde fått seg noe.........hun var veldig urimelig og du skal ikke finne deg i det!!! Så tak i din leder så fort som mulig og fortell din versjon av saken, er hun sikkerlig bedriten går hun som førstemann til din leder og forteller sin versjon!!!!! Lykke til og oppdater oss-varm klem

Min egen J-76:) Vi har jo begge to hatt noen bedriten dager denne uken.....men håper at du er i bedre form nå og fått litt mer energi. For min del reddet det sinnet mitt, og ikke minst til min kjære samboer at vi fikk høre hjertelyden:) ;Men vi får stå sammen og finne trøst og oppmuntring i hverandre:)

Måtte høre litt på lille gull i dag også med Angel sounden, men bare litt da:) jeg har så smått begynt med litt rede-bygging planlegging:) Har liksom ikke turt det ennå.....men nå ser jo ting såpass bra ut, og jeg fant ut at tiden begynner å gå fort:) Og man vet jo ikke hvordan formen blir fremover......det blir høst, vinter med snø og vanskeligere forhold. Så jeg og min kjære har sittet og planlegt litt i kveld, hvordan vi kan tenke oss og gjøre det:) har ikke kjøpt noen ting ennå, bortsett fra en body der det står I <3 dad:)

varm klem fra meg:)

Annonse

Hei jenter:)

ja da har vi endelig fått vår nydelige fullmånebaby!!! Tenk at det ble en prinsesse da!! Ler enda godt av det, for vi trodde jo på gutt vi:)

Så nå blir det stor rosafaktor i heimen tenker jeg:)

La ut en fødselshistorie på 3. tri nå, hvis dere vil lese.

Lykken er bare komplett nå og endeliiiiiig har vi fått en velskapt datter som vi har vente så lenge på!

Kjenner barseltårene er på tur og må vel bare ta den runden denne gangen også:) Det går jo over, men er jo så lettrørt og følelsene er store nå om dagen!

Kommer tilbake når vi er hjemme fra sykehuset igjen:)

Stor klem til dere alle!

Gratulerer så kjempe masse med jenta Maddemor :D Leste historien din på 3 trimester. Ble helt rørt jeg så sitter her å griner. Tar tydeligvis veldig lett til tårene for tiden :/ Du får kose deg kjempe masse med den nye gullklumpen deres :) Har dere funnet noe navn? Du får komme å oppdatere oss om hvordan det går når du kommer hjem fra sykehuet.

Meg og lillesnuppis, herregud for ei dritt kjerring da! Kjente jeg ble provosert når jeg leste innlegget ditt. Enkelte folk eier jo ikke folkeskikk.

Tirilgirl, flott at du koser deg med angelsounden din. Må jo være verdens mest herligste og beroligeste lyd. Også artig at dere planlegger deres nye rede. Er jo skikkelig kos dt. Gleder meg også til den delen.

J-76, har du det bra om dagen. Håper du slapper av og nyter baby magen din :) Skal du på noen flere kontroller??

Jeg syntes det var veldig greit å starte å jobbe igjen. Flere har spurtmeg om jeg skal sykemelde meg i starten, menda blir jeg bare gående hjemme å gruble. Så vil heller jobbe sålenge jeg klarer det. Fritt idag da og det var litt godt. Hadde først tidligvakt igår og jeg må bare si at jeg var helt utslitt dajeg kom hjem. Jeg stupte i senga og fikk meg en god times søvn. Ellers har jeg problemer med å skjule magen på kveldstid, jeg blir så vanvittig oppblåst. Var på besøk hos svigerbroder igår og jeg så at han så på magen min, men han sa ingenting.

Skal på min første ul på tirsdag, da er jeg 7+1 og jeg kan ikke si at jeg gleder meg. Men forhåpentligvis klarer jeg å slappe litt mer av etter det.

Nå skal jeg hive meg rundt å få ryddet heimen, mulig jeg må ha mg en blund litt senere. KJenner jeg er trøtt idag.

Klemmer til dere alle :)

Hei og hopp igjen damer:)

jeg hadde i et svakt øyeblikk for noen dager siden lovet min kjære samboer og kjøre han inn til Oslo i dag tidlig. De skal ha en hagefest på jobben nå i kveld, og jeg tenkte han kunne få ta seg en øl eller to:) I dag tidlig angret jeg på min snillisme......hehe, det var tidlig, jeg var trøtt og det regnet som bare tusan. Og vi brukte en og en halv time fra Drammen til Oslo!!!!!!!!!!! Når jeg kom hjem igjen hadde jeg så vondt i hodet at jeg bare gikk og la meg og sov i flere timer:)

Det som var bra med det var at når jeg lå på ryggen i sengen merket jeg masse spark fra lille Sprell:) Fra og hatt noen dager jeg nesten ikke har følt meg gravid, ikke merket så mye til noen ting egentlig, tok det seg opp igjen i dag:) Ligament smerter og spark, da kan ikke livet bli bedre spør dere meg:)))

Nå var jo ikke jeg noen direkte sylfide før graviditeten, ingen Twiggy akkurat......hehe, har ikke lagt på meg så mange kilo, men fått litt mer rundt maven. Men det var jo her jeg hadde noe ekstra før graviditeten da:) Så jeg har vært ute og kjøpt litt mammatøy, og fått masse av en venninne som har gått på lavkarbo diett og gått ned en del:) Men veldig behagelig med mammatøy altså:))

Så bra Carina at du synes det er ok og begynne og jobbe igjen. Men du kjenner jo gamet såpass godt for oss i helsevesenet at du gir deg når kroppen sier fra om dette.....ikke press deg!!!Husk, vi har mange år igjen og jobbe så ha ikke dårlig samvittighet om du tar deg noen sykmeldinger underveis......men det er jo topp at alt ser bra ut så langt og du er i form:) Og jeg gleder meg til du skal på UL på tirsdag og kommer tilbake til oss med gode nyheter:)))

Håper du har fått snakket med din leder, Meg og lille snuppis. Slik at du får den saken ut av verden, ikke bra å gå og gruble på slikt:) Hvor mange har dere fortalt det til at dere er gravide igjen da???

Hvordan går det med deg, kjære J-76?? Har du noen bedre dager....det håper jeg virkelig. Vet så alt for godt hvordan du har det....Når har du neste UL forresten??? Klem

Også kjære kjære Maddemor som har fått den deilige gaven sin, og for en fin fødsel du hadde:) Er så glad på deres vegne.....

Klem fra meg

Heisann! Jeg har det ikke så verst for tida, de siste dagene har fokuset i hovedsak vært hos jenta mi som fortsatt er syk, en evig rundans, men går seg vel snart til. Mamma passet henne i dag så jeg fikk en tur på jobb og da fortalte jeg teamlederen min om graviditeten. Jeg grudde meg veldig til å si det da jeg er ny, begynte i februar, men hun ble hoppende glad på mine vegne og ga meg en god klem. Jeg ble helt satt ut. Hun fortalte at de vil tilrettelegge og at jeg kan slippe akuttvakter, pluss redusere krav om hvor mange jeg ser per dag (jobber i psykiatrien). Det var så godt å bli så varmt mottatt, og det motiverte meg til å stå i jobb litt til tross slitsomme dager. Jeg skal til legen på min første kontroll til mandag og da kommer jeg til å be om gradert sykemelding 20% i første omgang, håper virkelig hun vil møte meg på dette, er litt engstelig..... Neste UL er ikke før om 2 uker, føles lenge til, men er generelt litt roligere for tida :-)

Så godt å høre at humøret har lettet litt hos oss alle. Herlig at du kjenner spark Tirilgirl :-D Gratulerer så mye maddemor, kom noen tårer her også når jeg leste fødselshistorien din: modige du! Stor klem til dere alle

Hei igjen kjære alle jentene mine, hehe :)))))))

Maddemor: GRATULERER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYE MED TULLA, kos deg og nyt barseltiden!!! Leste fødselshistorien din på 3 tri, den var rørende, snufs, jeg gråter litt ennå jeg når jeg tenker på den... Trist at du forlater oss her på BIM, men håper at du med tid og stunder kanskje vil komme med en oppdatering på hvordan det går med dere alle sammen!!! Har vært en fantastisk flott tid sammen med deg her på BIM og ønsker deg lykke, lykke til videre i livet!! Er så glad for å ha fått lov til å bli kjent med deg ♥♥♥

Tirilgirl: Så deilig det må være å kjenne liv, dette går såååååå bra!!!! Jeg kjøpte meg en sånn angelsound jeg også når jeg gikk gravid med tvillingene, kjøpte det bare 4 dager før jeg var på UL og fikk den tragiske beskjeden om at det ikke var noe liv i uke 12... Uansett, det er jammen godt å få noen bekreftelser på at alt er som det skal og så er det kjempeviktig at du følger det kroppen sier!! Er du sliten og trøtt og vondt og hodet så er det bare å finne sengen noen timer, så gjør det underverker for både kropp og sjel og mor og barn, hehe :)

Carina: Så fint at du ønsker å jobbe litt, men ta hensyn til deg selv og den lille nå... Skal gjøre det selv jeg!! Skal til fastlegen min på tirsdag og så skal jeg snakke litt med han. Deretter skal jeg til gyn den 13 sept, da er jeg 6+6 og håper å få se ett blinkende ♥ da :))) Gru-gleder meg til den timen jeg også... Ønsker deg lykke, lykke til til tirsdag - dette kommer til å gå bra skal du se :)))

J -76: Godt å høre at humøret er stigende hos deg også, og så flott at det gikk så bra å fortelle dette på jobben!!! Skulle ønske min leder også reagerer sånn, men det spørs.... gruer meg til å fortelle det!!

Jeg begynte jo på sykehuset i februar jeg også, 10 februar - omtrent samtidig som deg J -76! Det var bare ett vikariat ut mai, men så var de så fornøyd med meg at de tilbød meg jobb til over sommeren, ville ikke slippe meg - og så plutselig fikk jeg ny arb.kontrakt i forrige uke med beskjeden at jeg hadde fått fast stilling!!! Dette skjedde forrige tirsdag og 2 dager etterpå fikk jeg positiv graviditetstest!!! Herreguuuuuud!!! Hva vil de tro på jobben nå da?? Og hvordan er det å være gravid i prøvetiden? Tenker på lover og regler, sykmelding osv...

Føler at jeg ikke kan si noe på jobben til sjefen ennå, så enn så lenge holder jeg det for meg selv...

Burde kanskje ha sagt noe, siden sjefen i dag kom og fortalte at de oppretter en prosjektstilling på inntakskontoret for 1 år. Vi er bare 2,5 ansatte (jeg er en av dem!) som "server" alle ventelistene for hele sykehuset og vi skriker etter hjelp nå, spesielt etter at DIPS ble innført. Vi er så nedkjørte, slitne og overarbeidet og stemningen har blitt veldig stressende på kontoret, spesielt med tanke på hva Asker og Bærum nettopp har vært gjennom. Vi ønsker jo ikke å havne på forsiden av media vi også... Så passer liksom ekstra dårlig å fortelle at jeg er gravid nå, samtidig som det hadde vært greit også, for da skjønner de kanskje at jeg innimellom må ha en ekstra pause eller to...

Tenker også at siden de skal utlyse prosjektstillingen eksternt, så kunne man ha vært grei og fortalt at en var gravid også, vil jo gå ut i 1 års permisjon fra slutten av april, kanskje de da har mulighet til å finne en god kandidat til den stillingen jeg nå har hvis dere skjønner hva jeg mener?? Argggghhhh - jeg er så i tvil altså :/

Fikk forresten snakket med sjefen min om dette opptrinnet med denne andre lederen i går, gikk fint det, hun sa ingenting på det - men jeg ville komme med min versjon før denne andre lederen snakket med min leder om det, huff, ble kanskje litt rotete skrevet dette her, men dere oppegående kvikke damer skjønte nok sikkert hva jeg mente, hehe :)

Ellers føler jeg meg egentlig ikke noe særlig gravid, hatt noen episoder hvor jeg har vært uvel også, men i dag har jeg kjent veldig lite - bare litt trøtt og måtte legge meg ned en halvtime etter arb.dagens slutt og etter middagen, sov tungt da altså :)

Ser at dette kan bli tøft på sikt på jobben altså, med den arb.situasjonen vi er i nå (har forresten snakket med både fagforeningen og verneombudet, samt klinikksjefen), og det at jeg er i full jobb, og en liten jente på 4,5 år som også skal følges opp, i tillegg til dette med at jeg har høyrisikosvangerskap, og det at jeg har mistet 4 ganger siste halvannet året... Tror kanskje jeg skal følge rådene deres og tenke på meg selv og den lille spiren ja, første legetime er hos fastlegen til tirsdag, så er det nyrelegen min torsdag om 14 dager og så gyn på mandag den 13 sept, så vil jo "fly" mye til legetimer fremover...

Føler meg i en litt kjip situasjon, føler liksom at jeg svikter jentene på jobben, vi er jo så lite miljø, bare 2,5 sekretær, hun ene sekretæren jobber bare 50% og 2 sykepleiere, vi andre jobber fulltid... Men, enn så lenge går jo dette fint, har jo bare visst at jeg har vært gravid i 1 uke nå, er jo så tidlig på vei ennå, så symptomer har vel ikke rukket å sette inn for fullt heller ennå. Får vel bare ta det som det kommer ;)

Ellers har vi ikke sagt til noen at vi er gravide ennå (bortsett fra til denne lederen jeg hadde en "krangel" med i går - siden hun jobber på gyn), men, denne gangen vil jeg holde det for meg selv en goooooood stund til!!!!

Nei, nå må jeg slutte av, klokken er mange og jeg skal tidlig opp i morgen...

Ha en riktig, riktig strålende fin fredag jenter :))))

Stoooooooor klem fra

Hei igjen jentene mine :)))

Håper at det går bra med dere alle sammen...

Har så lite symptomer om dagen, både i går og i dag, kun trøtt og ømme brystvorter og så river det litt i lysken når jeg nyser... Går rundt og nyser og nyser om dagene, snørra renner, men jeg er ikke noe spesielt forkjølet! Har lest innlegget til Carina om og om igjen om at hun her om dagen var helt sikker på at det var "full stopp der nede", må innrømme at jeg også har tenkt på det - siden jeg ikke har kjent noe særlig til symptomer de siste dagene!! Føler meg ikke gravid i det hele tatt!!! Og det bekymrer meg litt, siden jeg ikke følte meg gravid for 1 år siden heller og da opplevde MA nr 2.... Det er så rart det der altså, at når vi først er "graverte", så går vi og bekymrer oss for det også ;)

Jeg håper virkelig at det går bra med oss alle sammen denne gangen, og at vi kan følge hverandre helt ut 3 tri :)))

På tirsdag skal jeg til fastlegen, er jo greit at han også vet at jeg er gravid, selv om jeg skal følges opp på sykehuset, men der har jeg ikke time før om ytterligere 2 uker, så tenkte det var greit å få en time hos fastlegen før det... Han kjenner godt til historien min om at jeg har mistet før, og komplikasjoner under fødselen med datteren min osv. Han er fra Iran, og jeg må innrømme at han er den dyktigste fastlegen jeg noensinne har hatt, dessuten er han veldig flink til å lytte og det betyr kjempemye!!! Han tar seg tid og du føler at man virkelig blir ivaretatt, så blir litt alright å få en time hos ham på tirsdag ;)

I går så mannen og jeg på en film i hadde leid; "Den fantastiske historien om Benjamin Button" og jeg tutet som bare det siste halve filmen, så tenker at det måååå være graviditetshormoner som gjør at jeg er ekstra følsom, og prøver å sette det på den kontoen og hååååååper dermed at denne gangen skal det gå bra med lille spire ;)

Nei, jeg får prøve å gjøre noe mer fornuftig enn å bare henge her inne. Får prøve å få orden i papirer en gang for alle!!! Har ett arkiv-skap, men det står så kronglete til at det er så lett å legge viktige papirer alle andre steder, på en stol her og en stol der, så nå måååå jeg bare skjerpe meg og få samlet alt i arkivskapet, kanskje sette skapet litt annerledes slik at det blir lettere å komme til. Det regner her på østlandet dag, så har ikke så mye mer fornuftig å bruke dagen på inne. Huset gjorde vi rent i går, så det er godt å være ferdig der, har bare litt rene klær som brettes sammen og må henges inn i skapene...

Ha en fortsatt fin søndag jenter :)))

Stoooooor klems fra

Hallo og god søndag!

I dag er 13+1, veldig uvirkelig :-D Vi har sagt det til de fleste nå, men fortsatt med forbehold. De siste dagene har jeg surfet litt etter mammaklær og babyting på nett, begynner å glede meg. Jeg skal til fastlegen og min første kontroll i morgen, er spent! Spent på om jeg får høre hjertelyd og spent på om jeg får gradert sykemelding slik jeg ønsker.

Formen er ikke på topp tross 2 trim. Jeg har svært lite energi, sover urolig om natten og har mye hodepine. Dette svangerskapet har vært veldig annerledes enn de tidligere, så er veldig spent....

Meg og snuppis: Jeg er også ansatt i sykehus, men har ikke prøvetid da jeg bare skiftet avdeling i februar. Du kan ikke miste jobb i prøvetid pga graviditet. I tillegg var det de som tilbød deg fast, ikke du som søkte, så jeg ville tatt det med ro. Ta vare på helsa og ta en dag av gangen. Trenger du å sykemelde deg så gjør det, du og baby er viktigst nå! Stor klem J

Oj....... J -76, 13+2 i dag allerede, tiden flyyyyyyyyr ja :)))

Håper virkelig at formen din bedrer seg snart :)

Lykke, lykke til på første kontroll i dag da, er spent på oppdatering fra deg :)

Ja, i dag måtte jeg faktisk kaste inn håndkle jeg da... Har vært litt snufsete i helgen, men natt til i dag var virkelig ille... Jeg var heeeeelt potte-tett og våknet med verdens verste hodepine i dag morges. Tok tempen og den var 37,7, så selv om gravide har litt høyere temp enn normalt, så valgte jeg å bli hjemme i dag!! Ringte jobben og de ønsket meg god bedring, så det var hyggelig!! Nå sitter jeg i sofaen med pledd rundt meg, en stor vannflaske på halvannen liter, fått spist en halv brødskive med leverpostei og agurk og venter på tekstmelding fra legesenteret mitt om når jeg får time i dag, de har sånn; Time-Samme-Dag, man sender en sms og så får man en sms tilbake om tid og klokkeslett samme dag. Veldig kjekt, har fungert fint hittil :)

Nei, får slappe av litt, så kommer jeg sterkere tilbake senere ;)

Stoooor klem fra en veldig snufsete

Neiså trasig å være syk da Meg og lille snuppis. Ønsker deg masse god bedring og håper du kommer deg fort på bena igjen. Vært hos legen????

Bare et kort lite innlegg fra meg :) Skal snart på middag til mamma og pappa. Lurer på om jeg skal fortelle det til de eller om jeg skal vente...

Kjenner jeg er mer trøtt om dagene nå og humøret svinger veldig. Puppa er øm som fy og jeg er konstant sulten. Kan spise hele tiden. Prøver å holde meg i skinnet. Ikke lyst å legge på meg så alt for masse heller. Lite kvelm, men det kommer i bølger. Er veldig kvalm på morgenen, og da står jeg over so skåle å brekker meg, men det varer barfe 5-10 minutter også går det over.

Gruer meg som pokker til ul i morgen og jeg har overbevist meg om at det ikker er noe der nede. Jeg skal komme med oppdatering så fort jeg har vært der. Er 7+0 idag, men regner med å bli satt tilbake noen dager. Har time 11 30.

Dere får ha en flott dag videre. Nå skal jeg hente gubben og kjøre å spise middag.

klem fra meg

Hei jenter :-) Så koselige å høre fra dere. Snuppis: Sender deg mange god bedringsklemmer, ta vare på deg! Carina: Krysser alt jeg har for deg i morgen et blir godt å få en bekreftelse, husker selv hvor nervøs jeg var før min første UL og den enorme lettelsen etterpå. Tiril: hvordan er det med deg? Er gutten din fortsatt like aktiv?

Jeg var på min første svangerskapskontroll i dag. Hun brukte doppler, men lillevenn svømte bare omkring og ville ikke hjelpe til. Hun fikk inn signaler på at det var noe levende der med puls rundt 120, men fikk ikke høre lyden. Ble litt skuffet, men var forberedt på det. Ellers ble jeg sykemeldt 20% slik som jeg ønsket, og ser frem til å jobbe fast 2 halve dager per uke fremover og trolig øke grad til neste kontroll i oktober. Veldig lettet over sistnevnte, kan ta trykket litt av meg på jobb nå.

Ønsker dere alle en fortsatt fin dag, nå kom jo sola for fullt og :-) Stor klem J

Hallo dere herlige damer jeg ikke kan leve uten:)

Her i Drammen er det faktisk en vakker dag med sol og blå himmel, men kjenner det er kaldere i luften om dagen, og jeg kjenner jeg ikke er klar for høst og vinter:/ Har begynt og kaste sommerblomster......

Først og fremst, masse god bedring til Meg og lille snuppis. Typisk deg å bli syk nå da.....håper en dag på sofaen/sengen med pledd og dyne har gjort underverker:) Men det tar vel litt flere dager og komme seg igjen.....kjenner du noe mer symptomer da??? Det viktigste er jo at du ikke har begynt og blø!!!!!!!!!!!!! For det skal vi bare rett og slett ikke ha noe av altså. Mange god bedringsklemmer kommer til deg fra meg:)

Har tenkt på deg i dag kjære Carina:) Skrevet opp i boken min at du skal på UL i morgen og jeg vet hvordan du har hatt det i helgen og i dag. Denne gnagende uroen om at det ikke er som det skal......men kjære deg, det er ikke sånn denne gangen:) Det skal gå veien for oss fire nå, det er liksom på tide:))) På onsdag er jeg i uke 20, og du kan jo tenke deg hvordan denne uke 19 har vært.....ingen god uke for hverken deg eller meg:/ Men heldigvis fikk jeg tak i en Angel sounds og fikk hørt hjertelyden, ellers tror jeg mitt lille gode vett hadde forsvunnet, skal jeg være ærlig. Men nå er jeg kommet lengre enn sist gang, og alt kjennes bra ut så derfor tørr jeg håpe og tro mer:) Hadde bestilt en Baby watcher før jeg fikk tak i den andre, så nå har jeg faktisk begge to:) Snakk om og være kontroll frik....hehe:) Så nå ser jeg også på en liten skjerm hjertefrekvensen til lille Sprell:) Har sjekket i dag også....hehe, men nå skal jeg være flink og ikke sjekke før jeg skal på kontroll på Riksen neste tirsdag:) (tror jeg da....hehe) Gleder meg til du kommer inn og oppdaterer oss i morgen med gode nyheter:) klem

Så herlig da, J-76 og ha den første kontrollen bak seg:) Du fikk iallfall bevis på at det er en levende krabat der inne:) Den er jo ikke så stor ennå og har stort område og bevege seg på, så ikke lett og fange den i farten:) Så bra du fikk igjennom den sykemeldingen......håper det er det so skal til for at hverdagen din blir bedre:) hvordan er formen sånn ellers da??? Tenker masse på de gveit du vennen:) varm klem

Selv må jeg bare si det suser og går her i Drammen:) På lørdag var jeg med ei venninne på Stavern og pakket sammen campingingen deres, og på kvelden var jeg ute og spiste tapas med tre andre venninner. I går gjorde jeg rent i huset og vasket en del tøy, ryddet i skuffer og skap og pakket bort sommertøy. Kjente det godt i kroppen når jeg la meg i går kveld......og i dag verker det godt i begge rumpeballene. Kjenner jeg sånn nedpress mot skambenet, har en del ligamentsmerter, men ellers i toppform:) Også har jeg jo hørt på lille Sprell i dag da....hihi:) Og er oppe noen ganger på natta og tisser.....hehe

Varm klem fra meg:)

Hei igjen mine kjære damer :)))

Det er så herlig å lese oppdatering fra dere alle sammen...

J -76: Så deilig å ha fått unnagjort første svangerskapskontroll og hørt at det er liv der, kos deg med minnene og tankene over det lille mirakelet ditt ;)

Carina: Jeg krysser alt jeg har for deg i morgen - jeg er skikkelig nervøs på dine vegne, men jeg er helt sikker på at legen finner liv!! Er så sikker på at det går veien for oss alle fire her nå ja, ønsker deg lykke, lykke til i morgen... Jeg kommer til å sitte klistret til pc`n spent på oppdatering fra deg i morgen ;)

Tirilgirl: Kjære, kjære vennen min, nå må du ikke slite deg helt ut nå da - ta det med ro og ta vare på deg selv og den lille gutten din, det må være helt fantastisk å høre "ubåtlyden" fra lille sprell - håper jeg også kan høre på meg selv etterhvert. Jeg har en babywatcher, ikke angelsound som jeg nevnte her i ett annet innlegg, så håper jeg også får bruk for den om noen uker :)

Kos deg og nyt den fineste tiden i svangerskapet som er nå disse ukene her ;)

Oppdatering fra meg; Fikk vært hos fastlegen for å få en sykmelding for ett par dager og tok like godt første svangerskapskontroll i dag istedet, fikk helsekort og målte blodtrykket osv. Urinen var helt fin (nesten litt uvant, men pleier alltid å ha spor av protein og litt blod pga cystenyre-sykdommen min). Sånn var jeg under svangerskapet med jentungen også, frisk som en fisk - og ikke en eneste UVI - jeg som vanligvis er plaget med rundt 10-20 infeksjoner pr år!!! Ingenting er jo bedre enn det, at alt ser helt strålende ut ;))))

Ble forresten sykmeldt tom onsdag - så skal nok få kommet meg på jobb fra torsdag av, satser på at litt hvile i morgen og onsdag er det som skal til :)

Har time til tidlig UL på gyn, sykehuset mandag 13 sept kl 0905 - da er jeg 6+6 - så gru-gleder meg til denne jeg også, bare 14 dager til.... arghhhhh - så lange ukene plutselig ble da?!

Er 5+0 i morgen, ingen spotting, ingen blødning, kjenner at det gjør litt vondt i lyskene og brystene er ømme, så tror det går den rette veien for meg også ;) Satser på det!!!

Ha en fortsatt fin mandagskveld jenter :)))

Stooooooor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...