Gå til innhold

Tirilgirl/1MA + en i hjertet:

J -76

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei kjære kjære deg:)

Tenker masse på deg også, tiden har gått veldig for da, tenk nå er du snar tover 12 uker:) Men kjenner sååååå godt den gnagende uroen som sitter der inne i margen.......skal virkelig tenke masse på deg på fredag:)

Da må du tenke på meg også. Skal til kontroll på Riksen kl. 1300, og er veldig veldig spent:) Disse siste dagen håper jeg så inderlig det er liv jeg har kjent, eller håper jeg og kjenner for mye, ikke vet jeg:) Blir jo litt tullete av dette her kjenner jeg.....hehe

Varm klem fra meg:)

Ja tiden har gått både sakte og fort på en gang. Håper virkelig det ordner seg fredag og at jeg kan komme over til 2 trim neste helg. Hva slags kontroll skal du til? Ny UL? Så gøy at du har begynt å kjenne liv, ahhh hvor jeg gleder meg til det!

Hvordan er formen din og er du full jobb? Jeg er ganske så sliten, håper formen stiger snart. I tillegg er jeg mer vimsete enn vanlig, eksempelvis har jeg rotet det til og tatt ut to feriedager fordi jeg trodde det var planleggingsdag i barnehagen også viser det seg at det er neste uke. Nå er jeg fristet til å ha Hanna litt i barnehagen og ligge rett ut på sofaen, men vet ikke om jeg har samvittighet til det.... Klem fra meg

Hei igjen kjære deg:)

Formen er egentlig helt topp den, kan ikke klage på en ting. Er 100% sykemeldt, legen på Riksen gjorde dette og jeg kommer til og være det ut hele svangerskapet. Synes det var litt voldsomt, men han var ikke til og rikke:) Dette er jop pga av blodproppsykdommen min, og jeg jobber tredelt turnus på en intensivavdeling, så da da får ejg gjøre som legen sier:)

I morgen er det jo først og fremst UL kontroll, så skal vi se på blodprøvesvar, og litt sånne småting som dukker opp:)

Det jeg er mest redd for, er jo og ikke finne liv på UL, dette har jeg jo opplevet før:/ Så når jeg sier formen er bra, tenker jeg mest på det fysiske. Psykisk er det tøft, tenker jo på det hele døgnet når jeg er våken.......den aller miste vondte gjør meg jo supernervøs. Også tillater jeg meg liksom ikke helt og tro at det skal gå bra........men men sånn er nå livet, så da får jeg vente å se i morgen:) Håper selvsagt på det beste......

Og det håper jeg på for deg også min venn:) Skal ha deg i tankene......når har du time da??? Er det hos gyn eller fastlegen???

natta klem fra meg:)

Sl tenke hardt og gost på dere begge to i dag jeg:)

Måtte det bare gå veien for oss alle denne gangen! Vet så inderlig godt hvordan det er å bare la de negative tankene få spinne fritt etter mange nedturer.....

Men DENNE gangen er det vår tur jenter:)

Stor klem til dere begge!

ps: kom inn og oppdatere i dag da:)

Maddemor:) Du er nå bare god da.....

Jeg vat du passer på oss...........hehe-men du må også passe gost på deg slev også:) Er inne og leser hver dag om det skjer noe hos deg:) Hører du har fått fødetryne:))))))))

Varm klem fra meg

Annonse

Alt vell med meg og lille baby i dag. Jeg går egentlig til oppfølging hos gynekolog pga en underlivssykdom, men hun er veldig snill og gir meg UL. Fosteret blir ikke så grundig sjekket, men hjertelyd og at alt ser ok ut, er fantastisk betryggende. Likevel må jeg innrømme at angsten har vanskelig for å slippe taket, har det som deg Tirilgirl: vanskelig å tro det skal gå bra, selv om jeg får det ene beviset etter det andre. Lykke til med dine undersøkelser i dag, oppdater etterhvert da! Klem J

Maddemor: tusen takk for varmende ord, smask!

Så bra J-76:))))) Angsten vil kasnkje være der hele veien ut svangerskapet, men etterhvert som tiden går så blekner den i alle fall litt og gleden får mere plass:)

Må jo bare tro og håpe at denne gangen går det bra!

Joda, her er fødetrynet på plass, 1-2 cm åpning, hodet er festet, magen er sunket og maseriene godt i gang. Meeeeeeen; kan fortsatt være lenge til fødsel da:)

Har faktsik sendt gubben på fest i dag, så så lite tro har jeg på nær forestående fødsel..... Men jeg ga beskjed om at han kunne ta det litt med ro og ha tlf tilgjengelig bare sånn for sikkerhets skyld da:)

Da dro jeg innover til Tigerstaden i dag i det verste regnværet i manns minne, rant små elver av vann i veien:)

Hadde selvsagt glemt igjen urinprøven hjemme på benken, men heldigvis er det jo ikke noe problem for gravide kvinner og tisse ofte. Tok blodtrykk og ventet på legen.

Hoppet rett opp på benken da han vet jeg er kjempe nervøs for at det ikke skal være liv der inne. Han peilet seg raskt inn og så et bankende hjerte og jeg kunne puste lettet ut:) Så der så alt fint ut. Han tok ikke alle detaljer, da jeg skal på ordinær UL neste fredag der inne:) Men den lille lever, vokser fint og lå med bena i kors og svelget i bøtter og spann:)

Det var helt utrolig å se, sånn som J-76 sier:) Nå skal jeg ut og spise indisk mat med min elskede:)

varm klem fra meg:)

Tittei :) Så jeg var etterlyst og dere ville ha meg inn hit, koooooselig :)

Helt hærlig at alt så bra ut på ul J-76, da kan du jo senke skuldrene masse. Du nærmer deg 2 trimester med storm skritt :)

Og tenkt at Maddemor er fødeklar!!! du får ha masse masse lykke til med fødselen :)

Her går jeg bare å kjenner etter alt mulig, vet jeg burde la være, men klarer liksom ikke. Puppene er litt mer ømme og har av og til skikkelige mensen smerter, er vel bare et godt tegn på at det skjer noe der nede. De små blødningene som jeg hadde rundt ikm har gitt seg helt nå, men jeg tror kanskje jeg hadde 2 el denne pp, kjentes i allefall slik ut. Så kan jo hende at det ene gikk til grunne. Også er jeg skikkelig mega trøtt om dagene, gjør ikke annet enn å jespe....kan være veldig plagsomt til tider.

Akkurat kommet fra besøk, der offentliggjorde vi det for våre nærmeste venner. Ble tilbydt både vin og øl så ble litt vanskelig å skjule det da. Aldri i livet om de hadde gåtrt på noen annen unnskyldning. Like greit å bare si det.

Nå som gubben fortsetter sine festligheter har jeg stappa en pizza i ovn og skal kose meg med litt alenetid. Men må også pakke for i morgen reiser vi til Kroatsia. Gleder meg som en liten unge. Blir en litt annerledes tur nå som jeg er gravid (herregud så deilig å si det :)) Hadde planer om å kose meg med god vin på terassen sammen med gubben, men istedet for må jeg sitte å se på.. Jaja...Blir nok å moillkose meg uansett.

Mange klemmer fra nord :)

Så koselig å se deg her Carina!!!!!! Vet du, jeg var 2 uker på Gran Canaria tidligere i sommer. Helt uventet at jeg skulle være gravid på den turen, men hurra for det! Det er fint å være på tur nå i 1 trim for tiden går litt fortere og en får tankene litt over på andre ting og ikke minst deilig med sol da :-) Kos deg masse på tur! Stor klem fra sør :-)

Annonse

ÅÅååh du er jo SÅ velkommen inn hot Carina:)))) Ja nå venter vi bare på meg og lille snuppis så begynnner det virkelig å bli bra:)

Har ventet lenge på din positive test nå Carina, så dette var bare såååååå koselig altså! Ser jo ut til at 2010 er sliternes år:))))

Stor klem til dere alle!

Ja nå er det sliterenes tur! Vi får krysse fingrene for meg og lille snuppis denne ppen. Koselig med kjente her og hun hadde så inderlig fortjent å få sin lille spire nå. Mine tanker er også hos ♂ + ♀ = ♂ som nylig mistet i MA for 3 gang, vi var ca like langt så det var veldig leit.

Jeg har en god dag i dag, kjenner meg positiv. Ble veldig lei meg i går pga et innlegg på 1 trim med pekefinger til oss som skriver om bekymringer og at vi har mistet. Jeg føler det tidvis blir så lite raust og trangt inne på 1 trim, men godt at mange var uenige da. Nå har jeg bare en uke igjen av 1 trim, gleder meg til å fortelle jenta vår og familien, synes det har vært slitsomt å holde det hemmelig denne gangen, særlig når jeg har vært så bekymret, håper det letter litt på humøret. Tror nok humørsvingningene også har skyldes stress og uro og at jeg ikke har fått satt ord på det like mye som burde. Ha en strålende dag herlige damer, er så glad for at dere er her! Stor klem J

God dag kjære J-76:)

Ble kjempe glad når jeg leste du har en bedre dag i dag:) Jeg bare kjenner meg så godt igjen. All den angsten bare å gå på wc og tørke seg etterpå, redd for å se blod. Ble slik at hver gang jeg ikke så noe, så sa jeg høyt takk:)

Kjenner meg også godt igjen i det og ikke helt tørre slippe gleden løs. Denne gangen fortalte vi det ikke til noen, og ikke snakket vi så mye om det her hjemme eller. Slik at det ikke skulle bli så sårt om det skulle gå galt igjen.........etter noen uker måtte vi fortelle det til bestekompisen til Svein, han er såpass mye hos oss og han lurte jo på hvorfor jeg gikk og la meg kl. 2100:) Men jeg valgte og ikke fortelle det til mine venner før langt utpå sommeren. Først ville jeg ha kontrollen på Riksen, så genetisk veiledning, blodprøver og svar på dette. Også var begge mine beste venninner på ferie, og det er ikke en slik ting man bare sender en sms om liksom:)

Så det er liksom først nå jeg synes det er greit at min samboer klapper og koser med maven, og at vi har sånn smått begynt og legge planer litt fremover. Men kjenner jo selv godt på kroppen at alt er anderledes denne gang enn når vi mistet i uke 19. Da hadde jeg jo veldig høyt blodtrykk og masse vondt i maven.

Jeg også kjente jeg reagerte veldig sterkt på det innlegget i går!!!! Sånne innlegg kommer jo fra tid til annen på 1. trimester, og jeg har aldri svart på de tidligere. Men det i går kjente jeg at jeg ble veldig hissig og ikke minst lei meg på hennes vegne som hadde skrevet det.....uvitenhet muligens???

Så jeg håper det går veien for oss alle, og at de andre snart kommer etter oss. God søndag, nå skal jeg bort til bestisen min og drikke kaffe:)

Klem fra meg:)

Hei jenter! Må virkelig signere ang det innlegget på 1. tri i går. Leste det i dag og kjente jeg ble superprovosert!!!! Men fikk ikk skrevet noe svar pga min kjære 3-åring som krevde litt oppmerksomhet akkurat da...

Men når det er sagt; 1. tri er for alle gravide i 1. tri og dessverre er det slik at 1/3 opplever å miste og da er det jo naturlig at man sier takk for seg og når man er i tvil så må man jo spørre om det kan være noe galt på gang. Herreli, ja uvitenhet må vel være dekkende tror jeg.

Jeg ble også veldig lei meg på vegne av hun som var like langt som deg J-76. Får ikke til ås krive de tegnene her, men du skjønner hvem jeg mener. Hun mistet samtidig som meg en gang også så jeg har skrevet litt med henne jeg også. Bare ufattelig trist at noen skal bli mere prøvet enn andre på dette med å kunne få sine elskede, etterlengtede barn altså! Jeg gråter selv iblant ennå for de vi mistet i fjor. Selv om jeg ikke var langt på vei og alle døde i 1.tri så var sorgen like stor fordi om og jeg tillater meg å felle en tåre for de når jeg sjenker de noen varme tanker jeg. Gjør faktsik godt. Samtidig klarer jeg nå endelig å glede meg over det lille mirakelet i magen som snart skal komme ut og hilse på oss og bli en del av vår lille familie:) Men likvel; jeg har ofte tanker som hva om noe går galt under fødselen? Særlig de siste dagene etter min kollega som hadde termin 5 dager før meg ble forløst med keisersnitt på fredag og hun svarer ikke på meldinger etter fødselsmeldingen kom. Har prøvd å høre med henne hva som skjedde, om alt er bra og om de vil ha besøk etterhvert, men ingen svar. Blir nervøs av sånt jeg for nå er det jo over 2 dager sniden snittet og hvis alt var ok burde hun greie å svare. Skal sies at vi er gode venninner og har delt alt gjennom graviditene våre denne gangen og det er derfor jeg bekymrer meg.... hun vet nemlig at hun fint kan si rett ut til meg at det ikke passer, at hun ikke orker osv uten sure miner fra min side:) Håper bare hun ikke har hatt tid til å svare rett og slett....

Høres jo ut som dere begge er veldig positive denne gangen og det lover jo godt! Jeg var også annerledes innstilt denne gangen enn de 3 gangene det gikk galt i fjor. Kjente bare at alt var mer riktig på et vis....

Forøvrig måtte jeg kutte ut å bruke lambi dorull pga det rosa trykket på papiret for jeg skvatt jo til himmels hver gang jeg var på do i frykt for at det var blod..... men det var jo bare rosa papir da......

Nå må jeg smøre kvelds til min kjære sønn her. Snakkes jenter:) Klem

Hei Tirilgirl og dere andre her inne i linken!

Er så fint å høre at det går bra med flere her nå, jeg heier så masse på dere og krysser det jeg har av fingre og tær på at de gode nyhetene bare fortsetter!! :o)

Så håper jeg at jeg kan joine tittelen "Gravid sliter" om ikke altfor lenge selv. Håper jeg kan få noen svar fra Ullevål snart og se videre i streben med å bli mamma! Enn så lenge er jeg bare inne "og sniker" på dere andre og lar meg oppmuntre av gode nyheter!

Stå på damer!

Hei Tirilgirl!

Så flott å høre at det går bra med deg og den lille i magen, skjønner bekymringene, men du vet at det skal gå bra denne gangen, det er; jeg helt overbevist om;)

Vil bare ønske deg og de andre jentene i denne tråden lykke til videre!!

Selv reiser jeg på ferie i morgen for å "ladde batteriene" til nye forsøk over jul:) Hcgen har vel kanskje akkurat gått ut av kroppen nå etter forrige runde (Hadde 7 på siste målingen) Så det tok sannelig lang tid...

Men ellers er alt bare bra hos meg:)

Lykke, lykke til alle sammen!!

Hei kjære kjære Alid@

Deg har jeg tenkt masse masse på:) Så godt og høre fra deg igjen.....

Ja, det var litt av noen prøvelser dere måtte igjennom.....kan ikke sette meg inn i det dere måtte oppleve. men håper du har hatt en fin sommer, slev om jeg forstår det ikke har vært så fint vær os dere:)

Så jeg håper en ferie vil gjøre susen for kropp og sjel, reiser dere til litt sol og varme eller???

Gleder meg til og høre fra deg igjen, du er i mine tanker:)

varm klem fra meg:)

Så koselig med fine hilsninger! Formen min er laber om dagen, er stuptrøtt dag som natt. I går stupte jeg i seng kl. 21:00. I tillegg har jeg ubeskrivelig vondt i kneet og nedover i halebeinet, bekymret for at jeg får krøll med bekkenet denne gangen.......Hardt å jobbe 100%, gir det en uke til, så tar jeg eventelt opp med legen om å få gradert sykemelding. Ser du skal på ordinær UL i morgen Tirilgril, så gøy! Skal tenke på deg!

For øvrig er det jo bare helt fantastisk at meg og lille snuppis er gravid, utrolig koselig! Stor klem J

Hei igjen kjære deg:)

Jupp, i morgen er det ordinær UL kl. 0830:) Gru/gleder meg som vanlig, slik jeg gjør til alle ultralyder. Men håper og tror det skal gå bra. Etter sist UL på fredag, har jeg liksom forsonet meg med at det er liv jeg kjenner der inne, disse deilige små bevegelsene........det kan liksom ikke være noe annet:) Særlig om kvelden når jeg har lagt meg......nå snakker vi mer om den lille og tørr planlegge litt:)

Men ikke bra du har plager og vondt da, mitt råd er og ikke press deg men prøv helle å få den en sykmelding. Uten dårlig samvittighet.....er nok av år vi skal jobbe!!!!

Kommer inne og oppdaterer deg i morgen-klem fra meg

Ja tenk at meg og lille snuppis fikk full klaff med en gang etter SAen da!!! FANTASTISK GØY!!!!

Masse masse lykke til i morgen kjære Tiril! Det skal gå kjempefint skjønner du:)

J-76; misunner deg ikke bekkenplager... har selv vært sykemeldt siden jeg var 15 uker på vei pga bekkenet og dette unner jeg ingen altså! Men det er utrolig hvilke plager man takler når man har strevd sånn for å få det til:)

Ikke vær helt og slit deg ut med bekkenet; det er ingen som takker deg for at du holdt ut 2mnd lengre på jobb og pga sliter ekstra resten av snagerskapet......

Selv skal jeg til JM i morgen. Først fysio og deretter JM kl 10. Siden ejg hadde 1-2 cm åpning forrige mandag og siden da har jeg hatt MYE maserier, vil jeg spørre om hun kan sjekke om det er forandring på åpningen siden da. Kan jo være greit å vite om jeg nå f.eks går med 3 cm allerede (tror ikke det da) for da bør jeg jo ikke vente alt for lenge hjemme før jeg drar på sykehuset når riene starter:) Sykehuset mener nå uansett at jeg må dra ganske tidlig siden forrige fødsel gikk unna på 2,5 time fra 4 cm til han var ute.....

Ja ja, det var litt fra meg i dag jenter!

Masse lykke til i morgen kjære tiril! Send en oppdatering når du kommer hjem igjen da:)

Hallo kjære dere:)

Da er den ordinære UL overstått, og alt ser ut som det skal:) For to uker siden var jeg jo hos gynekolog etter en liten blødning, han trodde det kunne være ei lita jente. Men han hadde ikke helt tipp topp utstyr.

I dag var jordmor helt sikker på at det blir en liten gutt:) Litt rart med det, men min mann ble kjempe glad, veldig rørt på en måte. Tror det har litt med at dette er vårt første barn, og for han blir det lettere å se seg selv med en liten gutt.......så jeg sa vi fikk prøve en gang til, slik at vi får en av hver........hehe

Spent på og høre hvordan det har gått med deg i dag kjære Maddemor:) Ikke lenge før du skal i fødsel nå........vi er med deg i tankene:)

varm klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...