Gå til innhold

Hvorfor skal jeg legge mitt barn så tidligt som i 7 tiden når jeg aldri har gjort det før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ei som oppfordret meg til det for hun mente alle barn trengte masse søvn.Halloen min datter er 3 år å kan vel få den faste rutinen i 8 tiden,7 synest jeg er for tidligt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leg barnet ditt når du vil. Det er INGEN fasit på når barnet skal legge seg. Vi har en på 5 som legger seg 7 fordi han trenger mye søvn, har en på 2 som legger seg halv 7 og en på 10 som legger seg halv 9. Har et vennepar som legger barna i akkurat samme alder en halvtime-time senere enn oss og det er det som passer for de. Legg barnet ditt 8 med god samvittighet så lenge barnet ikke er trøtt og grinete før den tiden.

Og at venninnen din vet hva som er best for barnet ditt bedre enn deg er jo tull.

Skrevet

vi legger vår datter alt fra 6,30 til 8.30 - det spørs på hvor trøtt hun er....

snart 2,5 år.

Skrevet

det hun mente er vel at det er anbefalt at små barn legger seg i 19 tiden pga at de da får den beste søvnen. husker ikke helt nøyaktig men ejg har lest en undersøkelse på det der....

Skrevet

Ja, jeg kan heller ikke vise til noen link (har ikke googlet det), men det jeg har lest, er at den beste søvnen er den barnet sover på fornatta, altså før midnatt.

Funker det for dere, så funker det for dere.

Skrevet

Det viktige er jo ikke tidsrommet de sover i, men at de får nok timer søvn. Vi er også blandt dem som legger gutten vår senere enn de fleste andre, men han går ikke i barnehage og trenger dermed ikke stå opp til noe fast tidspunkt. Han får nok timers søvn likevel.

Skrevet

Leste en eller annen søvnekspert som uttalte at det er det samme når barna sover så lenge de sover godt når de først har sovnet.

Så det koker vel ned til hvem du velger å høre på, i den grad du trenger annen input enn det du merker er rett for deg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...