Høstspire 2011 Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Hei! Jeg håper å bli et aktivt medlem på 1.trim i september. Skal ta min siste p-pille i morgen, og vi blir aktive prøvere etter TR i begynnelsen av september. Mitt spørsmål til dere er: Er det noen av dere som sluttet på pillen mnd før dere skulle prøve å bli gravide, og som ble gravide allerede den første mnd? Jeg har kjøpt kondomer, men sambo er veldig negativ til bruk av disse. Har hørt man kan bli gravide av å *hoppe av i svingen*... Tusen takk for svar! Misunner alle dere her inne:)!!
lille knerten Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Jeg sluttet på pillen og ble gravid med en gang med mitt første barn. Fikk ikke en gang mensen før jeg ble gravid. Hadde da ikke hatt mensen på flere år siden jeg hadde gått på alt fra p-sprøyte, til ceracette og vanlig p-pille. Selv er jeg nettopp blitt gravid igjen, men går litt på vent nå for å se om jeg har mistet. Tok en blodprøve på mandag og skal ta ny førstkommende mandag. Har nemlig begynt å blø Kondomer er noe herk. Man kan bli gravide ved å hoppe av i svingen for det kan komme litt ut underveis. Men dette skal også klaffe med eggløsningen også da. Sædceller kan overleve inntill 5 dager "inni der", så bare pass på om dere hopper i sengen at dere gjør det før 5 dager før og 2-3 dager etter for å være sikker. Egget kan være befruktbart inntil to dager.
Nr-2-i-magen Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Hei, Med førstemann så ble jeg gravid med engang etter jeg sluttet på p-piller. Fikk ikke en mens engang. Med nr to tok det mange mnd. Hvorfor ikke bare bli prøvere med engang?
Høstspire 2011 Skrevet 11. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2010 Takk for svar:) Jeg prøver å få det til å klaffe med eksamener ettersom jeg er student.. Prøver derfor å være litt fornuftig å vente, selv om jeg egentlig ville vært gravid for lenge siden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå