Gå til innhold

Lakserolje. samme effekt med laxoberal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte sambo på apoteket for å kjøpe lakserolje til meg i går, men han kom ut med laxoberal dråper. Er dette det samme? De hadde sagt at De ikke hadde lakserolje, men at laxoberalt var akkurat det samme.

Men tror ikke laxoberal har noe virkning for å få i gang fødsel?

Men har også forstått at en må vere sikker på at jeg er moden for at det skal fungere. Og jeg skal til jm nå snart, og da skal jeg få henne til å sjekke dette for meg!

Skrevet

Har sett litt på nett nå. Finner ikke så veldig mye om lakserolje, men laxoberaldråper anbefales ifølge felleskatalogen til gravide, da "Sikkerheten ved bruk under graviditet er ikke klarlagt da erfaring fra mennesker er utilstrekkelig. Bruk under graviditet bør unngås."

Jeg tror nok jeg vill gått tilbake til apoteket med den og forhøre meg mer med de på apoteket.

Skrevet

Jeg har fått en bok i den BAM gratispakken man kan få tilsendt.Det er en bok med spm som besvares av jordmor og helsesøster.

Ordrett fra boka står det sånn her:

"Er det farlig å ta lakserolje i 35. uke? Kan det sette i gang fødselen allerede da?

Svar: Det må du aldri gjøre! Selv når du er til termin! Det er farlig og kan gi deg "stormrier"."

Skrevet

JEG ER ENIG MED PUTE.

Har denne boka selv,og det er FARLIG.

Jeg har forresten skrevet om dette tidligere.Min mor gjorde dette når ho var gravid med meg(for 32 år siden) og det gikk veldig galt.

Kort fortalt så holte vi på å dø begge to. Hu ble lite populer blant leger og jordmor når de fikk høre om lakseroljen.

Skrevet

Jeg leste det samme som Putte og vil derfor anbefale deg å la være!! Babyen kommer da den er klar for det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...