gun1 Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Er det noen som har barn som bare sover 20 min eller 30 min lurer på dagen?? Og er det noen som faktisk har funnet en måte å forlenge luren på?? Gutten min er snart 12 uker. Han har sovet på armen vår i 10 uker, i timesvis.. he he. Men la vi han i vogna våknet han med en gang... Men siden vi også har en to åring var det litt vanskelig å fortsette sånn, så jeg fikk lært han til å sove i vogna da han var 10 uker, men nå er det aldri mer enn 30 min... Sukk. Sånn var det med forrige gutten min også.. Og jeg merker jo at han ikke har fått nok søvn, han ser liksom konstant trøtt ut... Har prøvd mange forskjellige ting, men kanskje noen andre har noen gode råd?!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Hei:) Samme her, datter på 12 uker som kun har korte lurer. Hun sover godt på natta, men skulle gjerne hatt henne til å sove lengre på dagen... Skal til Tyrkia i september og ser for meg en ferie under parasollen eller inne... Jeg har dessverre ingen råd, så jeg tar imot med takk jeg også.
Gjest Kira06 Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Nesten slemt av meg å si det, men datteren min har holdt på sånn i 11 MÅNEDER... dessverre! Hun sover tre ganger om dagen, men stort sett aldri mer enn 30 min. Kjenner at det hadde vært godt om hun kunne sovet litt lengre, slik at jeg kan få slappe av eller gjøre ting som må bli gjort.
BikkjeBisk Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Snuppa vår sover også slike bittesmålurer helt fra starten av og nå er hun 3 mnd. Jeg skrev ned når og hvor lenge hun sov på dagen og tok med listen till Helsesøster. Hun syntes hun såv bemerkelsesverdig lite, men mente at så lenge hun var fornøyd og la på seg nokk så var det ingen ting og bekymmre seg over:) Har hent at hun har vært våken i 10 timer i strekk
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Ja, sånn var det her også, til hun ble rundt 4 mnd. Det eneste som hjalp var å TRILLE tur. Da kunne hun sove lenge, og særlig hvis hun fikk sove ute. Bare synd at hun kom til på senhøsten, så det ble ikke mange muligheten til å sove ute når kulda slo inn. Ellers måtte vi bare akseptere at det var måten hun sov på. Men hun tok det fint igjen rundt 6-7-8 mnd alder. Da sov hun mer enn hun noen gang gjorde mens hun var baby Ellers vet jeg ikke om et elastisk bæresjal kan være til hjelp? Da kan babyen ligge en i en god "sovestilling" i sjalet, også har du i det minste hendene fri.
Formerly known as Tina Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Jenta mi gjør det samme. jeg lar henne regulere søvnen selv på dagen. Hun vokser fint og utvikler seg slik hun skal. je ghar hørt at grunnen til av de våkner opp etter 30-40 minutter er at de da har en periode der de går over i lett søvn og at de dermed ofte våkner opp da. Har ingen ide om det er sant:-) jeg tror det er vanskelig å tvinge de til å sove. Så lenge de sover om natta er jeg fornøyd:-)
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 12. august 2010 #7 Skrevet 12. august 2010 Gutten vår er også sånn.. Sover 30 minutter 3 ganger om dagen.. Men, han sover godt om natta..spiser og så sovner han igjen.. Så da er jeg fornøyd Men, det er nok også noe med det TinaBS sier..at de går over i lett søvn og da våkner de.. Det har jeg også hørt en gang.
kom-som-bestilt Skrevet 13. august 2010 #8 Skrevet 13. august 2010 Har ei jente på 3 år. Syns å huske at når hun gikk over til 2 blunder om dagen, så varte de lengre. Har vel noe med at de spiser mer fast føde å gjøre. Da hun (rundt 1 år) startet med 1 blund om dagen, var denne på 2 - 2,5 timer, samt at hun sov 12 timer om natten. Så syns hun sov bedre og bedre.. Men som nyfødt baby var hun håpløs, kunne holde ut i timesvis...
Gjest eelis+kian Skrevet 13. august 2010 #9 Skrevet 13. august 2010 Det eneste som funket her var å trille tur. Jeg trillet og trillet og trillet. Jeg kunne trille så mye som fire ganger om dagen, halvannen time hver gang. Da han ble fire måneder ble det enklere, og plutselig kunne han sove lange lurer inne :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå