Noe som vokser i magen! Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Har en sønn på 6,5 mnd. Han spiser godt med middag, grøt, morsmelk og mme. Snart 3 uker siden vi begynte med natt avvenning nå, de to første dagene var han våken og skrek i nesten 4 timer. Så gikk det gradvis nedover og han sov bedre. Men jeg ga vann for at han skulle sovne igjen, og han er ikke spesielt glad i vann på dagen, men på natten så drakk han som bare det. Nå virker det nesten som han er avhengig av det isteden! Og våkner annenhver time på natten og har en periode på 1-2 timer hvor han er lys våken, fra 3-5 oftest. Og våkner 6 igjen... Jeg blir gal! Synes nesten alle våkenettene er det verste, kan han ikke sove snart??! Noen som har noen råd???
Mayline Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Høres kanskje ut som dere må avvenne han fra å få vann på natten. Virker som om han er avhengig av vann istedet for melk.LBlir vel å bruke samme metode igjen. Håper dere snart får sove. Holdt på å begynne å gi vann selv ved avvenning, men leste tilfeldig at dette ikke var lurt.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 12. august 2010 #3 Skrevet 12. august 2010 Kanskje han ikke er klar for å bli natt avvent? Lillegutt fikk melk en gang om natta.. Da han var nesten 9 mnd nattavvente han seg selv.. Null problem her. Om han våkner, får han litt vann, også sovner han igjen.. Men det er ikke ofte han våkner. Lykke til!
Formerly known as Tina Skrevet 12. august 2010 #4 Skrevet 12. august 2010 HS sa til oss på barselsgruppa at man ikke skal nattavvenne de før de er 9 mnd... Dette fordi det først er da de egentlig ikke trenger mat om natta. Bortsett fra det så høres det ut som om han er sulten om natta. Det er vel en egenvurdering av hva dere vil. Er det bedre at han holder på sånn om natta eller å gi han litt mat? Enig med at det hadde vært deilig å sove hele natta igjen:-)
Mayline Skrevet 12. august 2010 #5 Skrevet 12. august 2010 Her sier de 6 mnd på helsestasjonen. Jeg ventet til han fikk flere ordentlige måltider for å være sikker på at han ikke var sulten.Tok bare to netter så var han avvendt og sover nå hele natten. Før det ville han ha pupp hver annen time. Det er deilig å sove hele natta :-).
satser & vesla Skrevet 12. august 2010 #6 Skrevet 12. august 2010 Hei. Jeg puttet inn smokken på vesla da hun var rundt 6 mnd (da hun begynte med to faste måltider pr. dag). Etter 3-4 netter var det over. Siden da har vesla sovet seg gjennom nettene :-) Hun er 8,5 mnd nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå