2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg fikk så innmari lyst på pølsegrateng! Noen som har en oppskrift som du liker sjøl?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Var vel ikke det du var ute etter, men macaronette fra knorr? er veldig god. Ellers liker jeg å bruke tomatsaus på pose/dolmiosaus, blande inn pølser i biter, litt sopp, en boks med erter og gulrøtter. Lag potetmos som legges langs med kanten på en ildfast form. Hell pølseblandingen i midten og spre ost over. Gratiner i ovnen
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Den fra Fjordlands er også veldig god. Med rotmos. Men det er ikke så mye i pakken da.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Jeg kjøper alltid en pose med blomkål og brokkoligrateng, og så putter jeg pølsebiter i den. Kjempegodt, og slettes ikke det mest usunne heller.
ellen-propellen Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Skjær halvkokte poteter i skiver. Skjær kjøttpølse i skiver Legg dette lagvis i en ildfast form.Dryss pepper på toppen av potetlagene. Lag hvit saus,ha i ost til den ser tykk ut og hell dette over i den ildfaste formen. Ost på toppen. Gratiner i ovnen tpå 220 grader til osten er gyllen. Serveres med grønnsaker eller salat.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Er ikke så ofte vi har det, men jeg liker denne selv :-) Jeg lager stor form. ca 1/2-1 pakke med kalkun/kylling grillpølser, deles i små biter ca 2/3 pakke med fullkornsmakaroni, kokes med litt salt i vannet Hvit saus: 3 ss med margarin smeltes 3 ss med hvetemel røres inn 1 l med melk til å spe på til saus 1 grønnsaksbuljong smuldres i sausen (kan sløyfes, men gir utrolig god smak!) ca 1/2 ts pepper ca 1/2 ts revet muskatnøtt litt dill, ca 1/2 ts av tørket på glass salt etter smak Hell sausen over makaronien og pølsene og strø revet ost over. Gratiner i ovnen på 200 grader i ca 20-30 minutter. Vi spiser det med kokte poteter og andre grønnsaker til.Det går også fint an å koke gulrot ol og ha i den hvite sausen.
bærtæ Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Kok makaroni, skjær opp pølser og lag hvitsaus:) Bland makaronien og pølsene med hvitsausen, og rør gjerne inn noen stivpiskede eggehviter. Eggeplommen kan du ha i sausen;) Smak til med salt og pepper. Kan også blande inn div. grønnsaker, eller legge grønnsaksblanding i bunn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå