Gå til innhold

Igangsetting -positiv opplevelse!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - ville bare fortelle om vår fantastiske lille reise, mannen min, lille henri og meg selv sist lørdag. Det ble bestemt torsdag at jeg skulle settes igang pga høyt blodtrykk og mulig sv. forgiftning. Jeg prøvde å lese på internett om igangsatte fødsler - bare masse negativt!! Enten varte det i flere døgn og var forferdelig, eller så ble det styrtfødsel. For mitt tilfelle, stemte det med hva jordmoren på ullevål sa - at igangsatte fødsler har kjempedårlig rykte da den gravide ofte er mer sliten enn ellers og at grunnen til at man blir igangsatt nettopp handler om nedsatt tilstand (og man er jo MYE mer sliten i uke 42 enn i uke 38-40... hvis det er snakk om pga overtid).

Første modningspille satt lørdag morgen 10.30. Må ligge i en time, så kan man gå/bevege seg/dra på kafe i 3 timer - skjekket igjen: 2 cm åpning!! Små rier kl 13,- ikke veldig vonde. Ny pille kl 14.30 og riene kom skikkelig igang etter det. Ble tatt over til føden fra "venterommet" ca kl 17.00, var i aktiv fødsel fom da. 3 cm åpning til 10 cm gikk på 4 timer (vondt, ja), så hadde han det plutselig travelt. Tre pressrier på 5 minutter - der var lille Henri:-) Må legge til at dette er nr to og at nr en to 1 og en halv time å presse ut! Og at jeg brukte 24t fra første lille rie til datteren vår kom for tre år siden. Bedre denne gangen - med igangsetting!! Og god hjelp fra personalet på ullevål!!

Så lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer saa mye med lille Henri, det var hyggelig lesning !

Skrevet

Så bra å høre om positive opplevelser :)

Jeg og har god erfaring med å bli igangsatt. Ble det sist 3 dager før termin pga symptomer på SF. Gikk veldig rask og greit.

revnet ikke, ingen ting å utsette bortsett bra tempoet som sikkert kunne gått litt saaaktere men... ;)

Skrevet

åh så bra :) gratulerer så mye!

jeg skal kanskje bli satt i gang og når jeg nevner det for andre kommer det bare masse negativitet om hvor jævlig det er så godt å høre de positive historiene :))

Skrevet

Veldig glad på dine vegne!!! Jeg var en av de med dårlig erfaring og styrtfødsel, så det er alltid hyggelig å høre om andre og positive historier! Gratulerer så mye og kos dere masse i tiden som kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...