Krokodillemor Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Jeg ønsker å fjerne hormonspiralen min, men i dag fant ikke legen den. Tråden stakk ikke ut og hun prøvde å grave opp i livmorhalsen med en av de børstene de bruker til å ta celleprøver med, men hun fant ikke noe. (Vondt!!!) Jeg har ikke kjent trådene på to år, men har sjekket hos gynekolog at spiralen satt som den skulle. Er det noen som har opplevd noe liknende? Trolig klarer de å ta ut spiralen på sykehuset med hjelp av ultralyd, men det kan hende jeg må ha narkose.
Krokodillemor Skrevet 11. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 11. august 2010 Beklager dobbeltpostingen, men den andre tråden dukket ikke opp før etter jeg postet denne
tossen Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Hei. jeg har hatt hormonspiral to ganger og har begge gangene opplevd det samme som deg. Første gang tok de den ut på sykehuset ved hjelp av UL. Det var ikke vondt i det hele tatt. Nå i vår tok jeg den ut hos gyn etter at fastlegen ikke fant den. Han brukte også UL men måtte "grave" litt mer etter den. Men ikke fryktelig vondt denne gangen heller, så dette går nok helt fint skal du se:)
Krokodillemor Skrevet 11. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2010 Takk for beroligende ord! Det som gjør meg mest frustrert er at det er 2-3 måneders ventetid på å få time på sykehuset. Legen skrev i henvisningen at hun håper jeg kan bli prioritert siden jeg ønsker å bli gravid, men jeg har ingen garanti for det. Kjedelig å få en sånn utsettelse. Kunne du sette i gang med babylagingen som vanlig etter den var tatt ut?
tossen Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Jeg måtte også vente over 2 mnd på å få den ut denne gangen. Utrolig lange mnd når man endelig har bestemt seg for å prøve å bli gravid igjen... Tok min ut i mai og hadde en merkelig syklus med prøving uten å vite EL dag i juni, normal med prøving i juli og er nå inne i 3pp... Håper du får time snart og at babyen er på vei i løpet av høsten:)
Krokodillemor Skrevet 11. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2010 Ja, den ventetiden er såååååååå lang. Jeg har ønsket meg nummer to en god stund, men først nå nettopp fikk mannen min lyst på en til. Jeg har på en måte ventet i et halvt år allerede og nå må jeg vente litt til før prøvetiden med masse ventetid kommer :-) Lykke til med 3pp. Tre er et bra tall ;-)
Petrine +spire=❤ Skrevet 11. august 2010 #7 Skrevet 11. august 2010 Sånn var det med meg også. Fastlegen kunne ikke hverken se den eller få fatt i den. Ble henvist til gyn. Der var det ca 3 mnd ventetid Da bestilte jeg heller time til priv gyn., fikk time 2 dager senere =)) Han fikk den ut uten problemer. Ikke noe vondt heller. Håpe du kommer fort til og at det år knirkefritt.
Krokodillemor Skrevet 11. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 11. august 2010 Hvor mye kostet det hos privat gynekolog?
Petrine +spire=❤ Skrevet 11. august 2010 #9 Skrevet 11. august 2010 Jeg betalte 1250. Dyrt ja, men vel verdt det så vi slapp den ekstra ventetiden.
Satya Skrevet 12. august 2010 #10 Skrevet 12. august 2010 Hadde så lyst til å svare på dette innlegget i går, men hadde surra med passordet.... Min gode gynokolog "fant ikke" spiralen ved første forsøk, men ba meg komme tilbake når jeg hadde mensen - noe med at blødningen fikk trådene lenger ned. Hvis ikke det gikk, venta narkose og sykehus. Fikk beskjed om å ta to paracet og to ibux før jeg kom, og jammen gikk det ikke bra da!
Krokodillemor Skrevet 13. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. august 2010 Jeg har bestilt meg time hos privat gynekolog. De har ultralydapparat og jeg forstod på sekretæren som at dette var ganske vanlig. Timen er om to og en halv uke og koster 1250 kr. Det er jo litt penger, men lite i forhold til all ventetiden hvis ikke. Normalt velger jeg å benytte det offentlige helsetilbudet, men akkurat når orket jeg ikke å vente. Det fine er jo at noen andre kan få min time når jeg får en på sykehuset.
Petrine +spire=❤ Skrevet 13. august 2010 #12 Skrevet 13. august 2010 samme som meg =) Jeg bruker i hovedsak det offentlige helsetilbuden, men i denne saken ble ventetiden for lang for oss. Derfor ble det sånn. Det går nok fint skal du se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå