Gå til innhold

Gjenganger spørsmål....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men spør nå likevel;) Hvor mye veide deres små på 3 mnd kontroll? Hvor mye har de lagt på seg siden fødsel? Lille gutt veide 3540gr(3300 ved hjemreise), 50 cm lang. Nå veier han 6620 og er 62 cm. Vet at han har normal vekstkurve, men må sammenligne likevel;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2765 og 48 ved fødsel

5015 og 59 ved 3.mnd kontrollen

:)

Skrevet

Gutten vår veide 3670gr ved fødsel (3300 ved hjemreise) og 50 cm.

3 mnd var han 7530gr og 63cm lang...

Da han var 7 mnd var han blitt 10.6 kg og 75 cm...

Skrevet

Det går ikke ann å samenligne babyene våre!

Alle har sin egen vekstkurve som er deres normal ut fra målene som ble tatt da de var født, da blir det helt feil å sitte her å sammenlinge barna.

Det kan ende opp med at noen mødre blir bekymret for at deres barn er for stor eller for liten i forhold til andre babyer og ikke tenker på at deres baby har en egen kurve.

Jeg har ei jente som er for lang i forhold til kurven sin men vekten er rett i forhold til kurven hennes.

Skrevet

Tror nok de fleste vet det at babyene har egen vekstkurve. Man kan ikke forvente at en baby som veide 2500g ved fødsel veier like mye på 3 mnd kontrollen som en som veide 3500g ved fødsel.

Man får uansett beskjed på helsestasjon om babyen ligger utenfor kurven sin...:)

Skrevet

Selfølgelig:) Mente ikke akkurat sammenligne på den måten. Ble litt feil formulert. Men ser jo stadig sånne spørsmål her...skjønner og at det blir feil å sammenligne på den måten. Alle følger sin kurve. Beklager om det ble litt feil. Det er jeg som er den bekymrete moren du nevner faktisk;) Lurer alltid på om han legger på seg nok. Selv om jeg vet at helsestasjonen følger med på det. Men nok om det. Ha en fin kveld alle sammen:)

Skrevet

:)

Takk det samme!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...