Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #1 Skrevet 11. august 2010 Noen som har vært på tidlig ultralyd på Volvat? Hvilken uke var dere i? Ser de på om det er noe galt med fosteret? Vurderer å dra på tidlig ultralyd der. Har så lyst til å se at alt er bra med den lille, og at det faktisk er liv der. Kjenner flere som har hatt SA og MA så jeg er litt nervøs for det. Er medlem der så da blir det jo litt billigere å dra dit, men vil gjerne ha forslag til andre steder som kan være bedre.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Var der i uke 14, tok innvendig ul. De gikk nøye gjennom det de kunne se, og det var helt tydelig at det var liv der. Vi valgte å ta ul der, fordi det var en mnd til ordinær ul, og jeg hadde ikke hørt hjertelyd eller noe hos lege og jm. Alle graviditetssynptomer var borte, så jeg måtte faktisk få bekreftet at det var noe der. Veldig betryggende.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 jeg var på ultralyd der i uke 11 eller 12...husker ikke helt. De sjekket alt supernøye og jeg fikk også med meg bilder. Valgte å gå dit rett og slett siden jeg var så innmari dårlig den perioden, raste 12 kg ned i vekt i løpet av et par uker. Så jeg trengte bare å få vite at det var noe der som gav meg mot til å forsette selv om jeg omtrent var sengeliggende pga av oppkast og kvalme. jeg vil absolutt anbefale deg å ta det på volvat...de er uuutrolig flinke og du blir virkelig godt tatt vare på Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Jeg var på Volvat og tok innvending ul da jeg var ca. 11 uker på vei, rett og slett fordi jeg fikk mage omtrent med en gang, så legen min mente jeg enten måtte være lenger på vei enn jeg visste jeg var, eller at det var tvillinger. Jeg måtte derfor sjekke om det var tvillinger ettersom jeg gikk gravid med nr. 3, for vi skulle kjøpe ny bil akkurat da, så jeg måtte rett og slett vite hvor stor bil vi eventuelt måtte ha...! Han fant ut at det bare var ett foster og kikka etter nakkefold, selv om jeg ikke ba ham om det. Bilder fikk jeg også. Jeg tror jeg betalte 500 kr.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 jeg var der i uke 6, men jeg hadde blødninger da. Fikk se et hjerte som banket. Og veldig hyggelig lege.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #6 Skrevet 11. august 2010 Tok innvendig UL i uk 10/11, fikk termin 9 dager før den korigerte terminen. De har nyere apparat en sykehuset:) Men ikk stress, ro ned det er det beste du kan gjøre for den lille i magen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå