lille knerten Skrevet 11. august 2010 #1 Del Skrevet 11. august 2010 Fant ut på søndag at vi var gravide igjen med nr. 2. Hadde da en klar og tydelig positiv graviditetsstest. Ble kjempegla og beregnet termin til 16. april. Men det eneste graviditetstegnet jeg hadde var den testen og uteblitt mens. Dro til legen mandagen og tok blodprøver og avtalte ny blodprøve om ei uke. Grunnen til at jeg var urolig var at jeg følte meg ikke gravid i det hele tatt. Forrige svangerskap merket jeg at jeg var gravid ved at alle mine klær ble for små med en gang. Jeg var også utrolig trøtt, kvalm og uopplagt fra dag 1. Men i går (tirsdag) begynte jeg å blø. Klart blod og på mengde med en vanlig mens. Jeg ble veldig trist. Har vondt i ryggen og i magen og mistet helt matlysten. Er veldig klar over at dette kan skje og var forberedt på det, men synes det er ekkelt likevel. Forrige svangerskap hadde jeg to kraftige blødninger i uke 5 og 6, men alt gikk bra likevel. Denne gangen er jeg redd det ikke har gått slik, siden jeg ikke har noen andre graviditetstegn. Noen andre som har hatt erfaringer på området? Legen villle sykemelde meg, men vet ikke hva en sykemelding vil hjelpe så tidlig i et svangerskap. Burde jeg tatt den? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142184462-spontanabort-akkurat-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jippi-77 Skrevet 11. august 2010 #2 Del Skrevet 11. august 2010 Hei. Som du selv har erfart kan man ha kraftige blødninger uten at det går galt. Jeg blødde veldig mye i forrige svangerskap, fra uke 5-6 og helt til uke 22. Var på mange UL og alt så bra ut. Imidlertid mistet jeg i SA i uke 22. Det var ikke blødningen som i utgangspunktet var årsaken, men jeg fikk en infeksjon fordi jeg hadde gått så lenge med blødning (og jeg har fra før en noe forhøyet infeksjonsrisiko). Poenget mitt er at det ikke behøver å gå galt om du blør, det sa legene hele tiden til meg. Man bør imidlertid gå til legen hvis man blør, for å få det sjekket opp. Graviditetstegn varierer veldig fra person til person og fra svangerskap til svangerskap. Jeg har vært gravid to ganger. Første gangen fødte jeg en flott jente og under den graviditeten hadde jeg ingen svangerskapsplager. Den neste graviditeten var jeg i veldig dårlig form, med kvalme, svimmelhet og generelt sliten. Da gikk det galt. Tror ikke det har noe å si hva slags svangerskapssymptomer man har i forhold til om det går bra eller ikke. Hvorvidt du burde tatt i mot symemeldingen, tenker jeg avhenger mest av hva du føler selv. Kanskje er det godt å ha noen dager hjemme, hvis du psykisk har det vanskelig nå. Eller kanskje det er godt å være på jobb, med noen rundt seg - slik at du ikke får så mye tid til å gruble. Min lege sa at det å jobbe i utgangspunktet ikke medførte noen større risiko for SA (hvis man ikke har en veldig fysisk krevende jobb da). Håper det går bra!! Hvis det ikke går, så kan du kanskje prøve å tenke at det var bra det skjedde så tidlig - men det er sikkert ikke lett. Vet jo hvor glad man blir når testen er positiv. Krysser fingrene for deg. - Klem - Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142184462-spontanabort-akkurat-n%C3%A5/#findComment-142185044 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille knerten Skrevet 11. august 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 11. august 2010 Takk, jeg krysser fingrene for meg også Desverre er det jo veldig vanlig, men håper at jeg er av den typen som typisk blør i starten av et svangerskap.... Hehe, har håpene oppe, men er forberedt på at vi kanskje må hoppe i halmen en gang til:) Jaja, klager ikke på det altså Kjenner at jeg nesten ikke klarer å vente til neste mandag. Fikk svar på HCG-prøven min i dag og den var 15, så får jeg bare vente å se til nest onsdag når svaret på nest blodprøve kommer. Er 4 + 6 i dag, så det er enda for tidlig til noen utltralyd for å se om man ser hjerteslag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142184462-spontanabort-akkurat-n%C3%A5/#findComment-142186600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. august 2010 #4 Del Skrevet 11. august 2010 Godt du fortsatt har håpet:) Har du noen symptomer eller???? Kan ikke annet en og sammenligne med meg selv, jeg tok hCG på rundt 4+4 og den var på 535:) Ønsker deg masse lykke til videre:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142184462-spontanabort-akkurat-n%C3%A5/#findComment-142186886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille knerten Skrevet 11. august 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 11. august 2010 Nei, det er det som er problemet - jeg har ingen tegn til å være gravid. Det var derfor jeg gikk til legen på mandag og ønsket å ta en hcg-prøve. I det første svangerskapet kjente jeg masse graviditetstegn med en gang. Virkelig med en gang. Jeg måtte kjøpe gravidebukser etter en mnd fordi jeg ikke hadde sjans til å lukke mine vanlige. Jeg var kvalm, uopplagt, enorme pupper, ja you name it. Denne gangen: ingenting. Hadde en svakt positiv graviditetstest lørdag, tok en CB på søndagen og den var klar og tydelig positiv. HCG-bør ligge under 5 på ikke-gravide, min var på 15 dagen etter CB'en. Forhåpentligvis er min på godt over 500 neste mandag:) Men det er vel med håpet. Vi får vel heller bare fortsette å prøve, men det er jo bare kos det da:) Takk for lykkeønskninger. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142184462-spontanabort-akkurat-n%C3%A5/#findComment-142187494 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille knerten Skrevet 16. august 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 16. august 2010 Det var nok en SA. Var hos gyn i dag og tok innvendig ul. Men heldigvis har kroppen ordnet opp og kvittet seg med alt. Jaja, det er bare å hive seg rundt igjen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142184462-spontanabort-akkurat-n%C3%A5/#findComment-142206438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå