Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Har ei venninne som har ei datter på 1år. Hun sover max 6 timer iløpeta dagen og min 3,5timer, dette sliter henne helt ut. Jenta er blid og fornøyd hele dagen og vil ikke sove mere, lys våken. hun har begynnt i barnehage og dette håper vi jo hjelper, men etter en uke er det ikke mye forrandring. Hun sover ikke noe på dagen, noen ganger i 20 min. Hun har prøvd alle råd i boka. Det kan IKKE være bra for et så lite barn å sove så lite? Helsestasjonen sender hun til legen og legen virker ikke som tror henne og hjelper ikke mye.. Noen som har opplevd ligenende???? event har noen råd utenom de standard soverådene?
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #2 Skrevet 11. august 2010 Be henne få legen til å henvise henne til barnespesialist/barnelege, evt. ta kontakt med feks volvat. Det er ikke bra, og det må utredes! Jeg vet når jeg skal kjempe for mitt barn. Legen trodde ikke han hadde astma, barnelegen sa han hadde... Jeg var ærlig til legen å sa: selv om du tror det ikke er astma så vil jeg bli henvist å få en second opinion. Det var ikke vanskelig og hadde jeg ikke fått det hadde jeg byttet lege og bestilt time hos privat legesenter. Jeg hadde filmet det jeg, nesten uansett. Lettere å vise enn å forklare. Søvnekspertene vil jo kunne raskere behandle med film. Film fra hun kommer hjem fra barnehagen, kveldstell og la det stå på hele natta. Regner foresten at du mener 6 timer i døgnet.
Gjest Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Jeg regner også med at du mener 6 timer i løpet av hele døgnet. Hva med å kontakte Sove Karin? Det er ganske dyrt, men jeg har hørt det skal være verdt pengene. www.soverkarin.no Hun har mye erfaring med søvnproblemer hos barn og kommer på hjemmebesøk eller gir råd over telefonen.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Ja det stemmer at det er 6 timer i løpet av døgnet. Skal gi disse rådene videre til henne. Dette kan jo ikke være bra for lille godjenta hennes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå