Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor raskt kan det egentlig gå fra man får påvist proteiner i urinen til man har utviklet farlig sv.forgiftning?

Jeg fikk igår påvist protein og sukker,men blodtrykk var fint.

Fikk beskjed om å komme ned igjen med ny prøve på fredag,og ringe om jeg fikk kvalme/hodepine e.l andre symptomer.

Idag har jeg hatt en lett hodepine og midt på dagen så fikk jeg noen "sorte flekker" forran ene øyet i en liten periode.

Men er så usikker på hele greia,siden blodtrykk var fint igår,og jeg ikke har tenkt over at jeg har vært kvalm eller noe sånt tidligere på en måte. Litt kvalm når jeg legger meg om kveldene har jeg dog vært,men har ikke lagt så mye i det.

Noen med erfaringer her? Hvor raskt gikk det liksom for dere fra dere fikk påvist eggehvite til det ble "farlig"?

Babyen sparker og lever da. ;)

Er 30+4.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har fått synsforstyrrelser, bør du ta kontakt med lege...

Jeg fikk svangerskapsforgiftning med nr 1, og fikk aldri mere enn 1 på utslag av proteiner, men jeg hadde derimot høyt blodtrykk, ødem og hodepine. Barnet mitt vokste ikke siste måneden og var veldig lite, selv om jeg fødte nesten til termin, og da var både jeg og barnet så dårlig at det ble hastekeisersnitt. De sjekket meg ikke orntlig selv om jeg var innlagt på observasjon to ganger siste måneden.

Preeklampsi eller svangerskapsforgiftning kan komme snikende eller veldig akutt, men er viktig at en får sjekket det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...