Gå til innhold

magefett og brus...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler selv jeg ser ut som en romer. Stor overkropp, og tynne ben. (Klinkekule) Jeg vet at coladrikkingen min ikke hjelper på situasjonen, men hvor mye har den egentlig å si?

Jeg er 1.60 høy, og akkurat 60 kg. Jeg er ikke misfornøyd med vekten, men fordelingen av den. Om jeg slutter med den daglige colaen nå (Ca en liter) vil jeg kunne se en forandring?

Jeg går mye. Har dere andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil jo selvfølgelig se endringer ved og kutte ned på cola.. Jeg er desverre selv omtrent avhengig av brus.., men synes ikke det har så mye og si på magevolumet.. hehe.. Nå er jeg vel ikke akkurat kraftig i utgangspunktet.. ( 170 og 60 kg).. Men får vel noe oppblåst mage av brus kanskje?

Man kan uansett ikke punktslanke seg :)

Men da igjen.. 1 liter cola er ikke sååå mye iforhold til andre colaholikere jeg har møtt på min vei ;)

Skrevet

Jeg er selv coca-holiker...gikk over til cola zero, det hjalp jo da - men vil veldig gjerne klare slutte med dette daglige inntaket av brus...så følger med tråden din,jeg:)

Har du prøvd cola zero forresten? Tok meg noen dager å venne meg til, men det gikk:)

Må finne en god erstatning for brusen...det er magefettet som er verst hos meg og, mest plagsomt og tror og det kan ha sammenheng med denne brusen (og sjokoladen, sukk...for mitt vedkommende ihvertfall)

Skrevet

Jeg drikker nesten ikke vann da. Nesten alt jeg får i meg av væske er cola eller te. Så jeg er skikkelig ute å kjører.

Jeg er nødt til å gjøre noe, jeg føler meg ikke vel. Me jeg er redd for å starte opp et opplegg jeg ikke klarer å følge opp, for jeg vil ikke starte på noe jeg skuffer meg selv med...

Skrevet

Melkerullen, jeg vil gjerne klare å slutte uten å erstatte den med en light brus om du skjønner :-) Har du merket mye på magen din?

Jeg sliter i tillegg med treg mage, og sukker er jo drepen da. Burde klare å drikke mye vann, å rense opp litt.

Jeg har så lyst til å slutte!! Har et intenst ønske om å føle meg vel, det har jeg ikke gjort på mange år.

Skrevet

Jeg merket mye på tarmsystemet, kan du si! Er bedre med cola zero, ikke så oppblåst, faktisk - har og slitt med treg mage. Begynte med zero da vi begynte å prøve å bli gravide og gikk langt fra opp så mye i dette svangerskapet som i de coladrikkende svangerskapene mine, hehe.

Nå prøver jeg å kutte litt ned på zeroen og (noen dager ett glass andre dager 1,5 liter, hehe) for babyen sin del...før hvert glass brus tar jeg ett glass vann...det hjelper litt...men jakter på en annen god og sunn namnam-drikk som ikke trenger masse styr for å lage. F.eks en god te siden jeg ikke drikker kaffe...Twinings og Lipton syns jeg smaker likt alle sammen...

Skrevet

Hvis du mener selv at du ikke klarer å følge et opplegg så burde du heller ikke gjøre det for da er du ikke motivert og vil mest sannsynlig skeie ut etter kort tid.

Det du kan gjøre er å enten bytte ut colaen med en zero isteden eller kutte ut kullsyren og drikke vann istedet. Unn deg gjerne et glass cola i begynnelsen, men kanskje ikke hver dag.

Jeg er selv avhengig av den skumle sjokoladen. Brus er jeg ikke glad i, men jeg vet at jeg får sjokolae på lørdager og da klarer jeg å gå resten av uka på frukt

Jeg er heller ikke høy, men jeg har vekta godt fordelt overalt fra storetåa til hårtuppene. Jeg skulle gjerne mista en kilo eller 5, men det tar vi over tid.

Jeg tror du vil se en forandring hvis du kutter ned på colaen og bytter til vann istedet. Forutsatt at du da ikke putter i deg noe annet som utgjør like mange kalorier som den ene literen med cola. Det er jo faktisk over 400kalorier i 1liter cola. Det er en times joggetur for å forbrenne dem bort igjen

Skrevet

Jeg skal seriøst forsøke.. Jeg vil ikke bytte ut den med light, for da vet jeg at jeg fort faller i gammelt mønster igjen. Fra og med i morgen skal all brus være fyfy. Jeg er bare nødt til å gjøre det slik.

Noen som har et godt forslag til god sukkerfri drikk?

Skrevet

Ha en mugge med vann stående i kjøleskapet med sitron oppi. Veldig godt og sunt

Skrevet

Jeg var cocacoliker hele graviditeten og litt av tiden etter fødselen. Jeg byttet ut cola med Farris. Alle mulige slags Farriser og Briser. Favoritten er Bris med lilla kork. Etter jeg hadde drukket Farris da jeg vanligvis ville drukket cola så begynte jeg å drikke mere vann. Men man må altså drikke vann merker jeg når man er tørst. Hvis ikke spiser man mer. Det gjør allefall jeg.

Jeg vet ikke om jeg merket at magen var større da jeg drakk cola, men man føler seg mer slapsete og generelt sett i dårlig form. Deilig å være kvitt colasuget.

Skrevet

1 liter cola tilsvarer 1 times løping i energinntak/forbruk.

Skal du endre kroppens proporsjoner bør du trene styrke på et treningssenter. Tung styrke 3 sett med 3 reps av max. På alle de store muskelgruppene. Kommer de med noe sånn 15 reps tull, så si nei. Skal ha tung styrke. Max 8 reps, men da vil jobbe mer for å få resultatene du vil ha.

Skrevet

Oi, en hel liter sukkerholdig cola hver dag?

Farris er godt, om du må ha kullsyre... men kanskje smart å unngå det om du føler magen blir oppblåst. Kaldt vann med sitron i er veldig godt da.

Gjør du noen styrkeøvelser for kroppen din?

Du går mye, men ingen styrke? Jeg går masse også, men prøver å ta mageøvelser, ryggøvelser og å styrke overkroppen min litt hver uke i tillegg. Blir så svak i andre deler av kroppen (pleier egentlig svømme, men ikke tid eller råd nå).

Ellers så er vel ikke 60 kg på 160 cm sååå mye?

Skrevet

Selfølgelig vil du få resultater!

Men å gå fra vanlig brus til light brus? Den er jeg ikke enig i. Det aller beste er å heller gå over til vann!

Erstatt brusen med vann. Vann smaker lite, men for å gjøre den mindre kjedelig kan du ta oppi litt lime- eller sitronsaft.

Jeg bor selv sammen med en ex-cola-oman...han kjøper brus av og til (0.5 l) ellers går det kun i vann.

Alt sukkeret er ikke bra, i tillegg har du syren som heller ikke er bra for tennene dine.

Skrevet

Jeg er enig i at 60 kg for mn høyde ikke er for mye. Men jeg har det helt feil fordelt, som sagt ser jeg ut som en romer. vekt er jo bare et tall, sier jo ingenting om hvordan jeg ser ut :-) Og jeg ser ikke ut! Huff :-)

Ja desverre er det lite trening på meg bortsett fra å gå turer, jeg har liksom ikke motet til å kjøre på et opplegg. jeg vil IKKE på helsestudio, og jeg er desverre for dum til å vite hvilke hjemmeøvelser jeg burde ha gjort.. Kom gjerne med tips!!

Jeg har ikke drukket brus i dag da, og jeg har spist hver 3 time, smååå måltider. Så jeg håper jeg iallefall gjør noe riktig! ;-)

Skrevet

En bekjent kuttet kun ut cola og gikk ned 30 kilo på ett halvt år. Min datter, som var direkte dritt lei av at jeg maste om coladrikkingen hennes, kuttet brått ut og begynte å drikke kjøpevann, gikk ned 5 kg på kort tid. Ikke at hun trengte det for vekten, hun er veldig slank, men er nok en langt sunnere jente 5 kg lettere. Drikk svart kaffe i stedet, så får du koffeindosen din:)

Skrevet

jeg er også dessverre veldig glad i cola.slutta i en lang periode etter førstemann var født.merket stor forskjell på magen den var ikke like oppblåst ut å så bedre ut.begynte med colaen igjen da sistemann ble født,desverre..men har ordet meg selv en regle på at jeg må drikke 2 glass vann så kan jeg drikke 1 glass cola og det funker faktisk:)fungere aldri å nekte meg selv for da tar jeg helt av når jeg først sprekker.men denne metoden fungere for meg:)

Skrevet

Se på bloggen til Chatrine

treningslaila.blogg.com

Hun har masse fine hjemmeøvelser.

Skrevet

Jeg er cola light-avhengig. Samtidig er jeg utrolig lite glad i vann. Så det jeg har gjort en stund nå er å tvinge meg selv til å drikke like mye vann som cola light. Hver gang jeg tar et glass beus, må jeg drikke et glass vann. Har jeg en halvliter cola light, må jeg fylle opp en halvlitersflaske med vann også, og de må drikkes omtrent samtidig. Resultatet er:

1. Jeg drikker ganske mye vann fordi lysten på cola light er litt større enn motforestillingen mot vann

2. jeg drikker totalt mindre cola light fordi jeg egentlig blir ganske kvalm av alt vannet jeg må drikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...