Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med bekkenet siden 7.- 8. uke, hadde da ferie. Etter jeg begynte å jobbe igjen har det bare gått nedover med meg, og forrige uke (13. uke) ble det konstantert at jeg har bekkenløsning. Både fysioterapaun og legen sier jo at man ikke skal gjøre noe som er vondt når man har bekkenløsning, men nå befinner jeg meg i en konstant tilstand av smerte. Det er ikke en intens smerte, mer som konstant verk i bekken og nadover lårene, klarer meg gjennm arbeidsdagen på et vis, men orker ikke noe annet enn sofaen resten av dagen hvis jeg skal klare å komme meg på jobb dagen etterpå. Jeg har ikke lyst å sykemelde meg, elsker jobben min, men har heller ikke lyst å risikere å bli sengeliggende.

Er forresten sykepleier, er mye på beina og bruker ryggen mye, skal jo ha tilrettelegging, men det funker heller dårlig nå på grunn av sykemeldinger og ferieavvikling, så håper jo at jeg får bedre tilrettelegging etter hvert, men akkurat nå er det fryktelig slitsomt. (Så har jeg delvis fårr ansvaret for tilretteleggingen selv)

Noen tanker? Bør jeg sykemeldes? Må jo snakke med legen, evt fysioterapaut, om dette her, men kunne tenkt meg litt synspunkter, og ikke minst erfaringer. Ble litt langt dette her, men jeg er en jente med mye på hjertet:)

Fortsetter under...

Jeg slet med enorme smerter men klarte å holde ut ganske lenge. Ble til slutt sykemeldt 50% og det hjalp veldig mye! Klarte å jobbe helt til slutt med 50%. Likte ikke å bli sykemeldt men med 50% så klarte jeg å være fornøyd med meg sjøl og få litt bedre liv :) . Jobbet halve dager. Kanskje verdt å prøve delvis sykemelding i første omgang? Det er faktisk greit å få litt bevegelse når man har bekkenløsning hvis man holder det innenfor fornuftige grenser. Jeg får vondt i bekkenet hvis jeg ligger eller sitter for lenge på sofaen også.

Hei.

Jeg er i samme situasjon og er sykemeldt 50 %. Jeg går til fysioterapeut 1-2 ganger i uken og det hjelper MASSE! Det gjør at jeg orker å jobbe 50 % og håper på den frem til fødsel i november. Jeg jobber i barnehage så har en ganske mye bevegelse i jobben jeg å..

Så anbefaler 50 % sykemeldig og fysioterapi :)

Lykke til :)

• 3 uker senere...

Alternativet er at du får en aktiv sykmelding (da skal arbeidsgiver sette inn vikar). Da kan du delta i jobben som en ekstra ressurs uten å tyne kroppen unødig! Jeg blir fort mye verre av løft, så lenge mannen i huset tar seg av alt av løft (ungen, håndtering av bikkja, bæring av varer etc), er jeg faktisk merkbart bedre enn om jeg tar i litt selv.

Tida blir vel ufattelig lang om du skal bli sykmeldt alt nå. Men som de andre sier fysioterapi hjelper masse. Jeg har ei som driver med stabilitetstrening, og sist var jeg faktisk bedre rett før fødsel enn i uke 22!

Takk for alle svar. Går jevnlig til fysioterapeut og det hjelper masse. Viser seg at jeg hadde muskelspenninger som forverret smertene, og disse hjelper fysio veldig gidt på. Får tilrettelegging på jobben, og nå når avdelingsleder har kommet tilbake fra ferien er denne blirr mye bedre. Så jeg ser lyst på de neste månedene i jobb:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...