Lise* Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg lurer på når (og om) man kan prøve å mate babyen med flaske? Har en to uker gammel baby som jeg fullammer, men tenker at det etter hvert kan være praktisk at pappa'n også kan gi ham mat. Kan dette ødelegge ammingen?
fastelavens_bolla! Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 knærten min er akkurat blitt en måned å testet flaske på han forje uke å det gikk kjepe fint. han skjønner både flaske og pupp:)
Mayline Skrevet 11. august 2010 #3 Skrevet 11. august 2010 Det anbefales av bla.a Gro Nylander at man venter til barnet er 4 uker. Dette gjelder både smokk og flaske. Årsaken er at dette kan gjøre barnet sugeforvirret slik at det får problemer med å ta puppen etterpå.
2010 Mammaen Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Hei! Det anbefales å vente i 4 uker med både flaske og smokk. Vi måtte gi gullet flaske etter ca en ukes tid fordi jeg var så sår at jeg grein meg gjennom ammingene og spente hele kroppen til jeg fikk vondt i både hode, nakke og rygg. Ga flaske kanskje 2 uker, og gikk over til pupp etterpå. Det gikk fint, selv om vi ikke hadde inne god teknikk. Fikk en del hjelp på ammepoliklinikken, og det var ikke noe problem å ta puppen etter det. Poenget er vel at man må ha etablert god ammeteknikk før man introduserer flaske, og ha nok melk/utdrivning sånn at babyen ikke blir bortskjemt med at melken flyter lettere gjennom flasken enn puppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå