th3r3s388 Skrevet 10. august 2010 #1 Del Skrevet 10. august 2010 hei, jeg har begynt på ketolyse kuren for en uke siden. jeg er 22 år, veier 88 kg og er 173 cm. problemet mitt er at jeg har ikke gått ned noen ting, jeg vandrer mellom 87 og 89. jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt, andre mensker bare raaaaaaaaser ned i vekt, ville nesten tro at jeg skulle gjort det oxo. jeg spiser 3 ganger daglig vertfall. eksempel på dags menyen min er: frokost----> ca en halv pakke med bacon som jeg sprøsteker i pannen, 2ss fetaost, 2 ss marinert jarlsbergost i biter. litt rapid salat, litt ruccola salat. til dressing bruker jeg 2 ss seter rømme med 1 ts tomat pesto oppi. til lunch spiser jeg oxo den salaten, lager den ganger to sånn at jeg har til frokost og lunch. middag: ørret stekt i meierismør. kinakål å agurk blandet med seter rømme. det er balant annet noe av det jeg spiser. ellers går det oxo en del i kylling filet, bacon, ost. jeg tester mørk rosa på disse test pinnene, så det betyr vel at jeg er i ketose,? men hvorfor i all vergden går jeg ikke ned mer? håper så indelig at noen kan hjelpe med. kjenner jeg blir fortvilet å deprimert. jeg veide tidligere 112 kg, men klarte å gå ned til 88 med lav kalori, men plutselig stoppet vekten helt opp. derfor tenkte jeg å gå over til en annen diet, blir forferdelig lei av å bare spise magert å "sunt" hele tiden. håper jeg klarer å få denne ketolyse kuren til å virke på meg... tusen takk for gode råd å motivasjon..... jeg trenger en hel bøtte av det nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142183683-ketolyse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suprim Skrevet 11. august 2010 #2 Del Skrevet 11. august 2010 Heia, det virker som du spiser nok fett og du spiser heller ikke karbo. Kanskje du spiser for mye? anbefaler www.spisdegslank.no Jeg gikk på dette en mnd for å komme i gang. Etter det klarte jeg meg selv. Har gått ned ti kilo ganske fort. Nå er jeg gravid og må spise variert, men prøver fortsatt å være bevist på karbo. Har mange gode oppskrifter hvis du trenger. Brød, ca en karbo pr skive: 1 boks cottege chees 7 egg mikses med stavmikser eller lignende 200 g linfrø 100 g kruskakli (jeg liker litt midre) 100 g sesamfrø 1 ts salt 190 grader i 2 t. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142183683-ketolyse/#findComment-142185895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulla med tre små Skrevet 11. september 2010 #3 Del Skrevet 11. september 2010 Ikke for å være frekk, men å slanke seg med ketolyse virker for meg som det glade vanvidd! Jeg vet at man ikke kan dokumentere noen direkte negative konsekvenser av ketolyse hos mennesker, men vi som har husdyr vet at om et dyr får ketose, da ringer man SPORENTEKS til veterinæren og ber ham komme NÅ! Ikke om en halv time, men NÅ, for da må ting skje fort om ikke dyret skal dø eller få alvorlige mén... Så mitt råd er å legge om til et sunt og balansert kosthold, med masse frukt, grønt og grove kornprodukter, og mosjon selvsagt. Det har hvertfall hjulpet meg av med nesten 20 kg. Anbefaler Grete Roede (internett)kurs for å komme i gang! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142183683-ketolyse/#findComment-142310786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeIvetes-Magda Skrevet 12. september 2010 #4 Del Skrevet 12. september 2010 Nå kan man ikke sammenligne menneskeketose og dyreketose, det blir litt for dumt. Dessuten er ketose hos dyr forskjellig der og, Folk er forskjellige, noen vil rase ned på ketolyse, andre kan bare ha "vanlig" lavkarbokost, mens andre kan spise så mye brød de orker. Jeg hadde ALDRI tatt av meg på Grete Roede, fordi kroppen min ikke tåler karbohydrater. Man blir dessuten mer mett av fett, så da trenger man ikke spise like mye (volummessig) som hvis man skulle spist brød osv osv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142183683-ketolyse/#findComment-142311915 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå