Gå til innhold

hellas ferie og fetaost

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg skal til hellas om noen få uker, og lurer på hvordan det er med fetaosten som blir servert på restaurantene der... er den pastaurisert? Noen som vet? :-)

hva med også den greske yougurten? ingenting som sl¨år gresk yougurt med honning :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min fastlege om å ikke spise gresk fetaost ihvertfall :)

Skrevet

Samme her :( Fikk beskjed om å holde meg unna den gode fetaosten :(

Skrevet

Leste på matportalen at man bør holde seg unna fetaost. Dessverre:(

Honning kan du spise da:)

Skrevet

Det gjelder feta i hellas, vel og merke. Her hjemme er det helt trygt å spise feta av pasterurisert melk. Det er så lav pH i feta at listeria ikke kan formere seg i den. Men på gresk restaurant vet man aldri hva som har kommet borti osten og hvordan den er produsert. Youghurt er ennå surere og er dermed beskyttet mot bakterievekst. Spis i vei!

Skrevet

Les på matportalen, det er ingen forskjell der mellom norsk og gresk fetaost der. Pasteurisering av melk er ingen garanti for at osten ikke inneholder Listeria, forurensningen kan også skje et stykke ut i produksjonsprosessen, etter pausteuriseringen. Jf osten (ikke feta) de serverte på Riksen, hvor flere døde, inkludert et ufødt tvillingpar.

Annonse

Skrevet

Jeg spiste fetaost på Kreta for en mnd siden, lykkelig uvitende om denne farlige osten :/ Trodde det var ett fett med norsk/gresk fetaost...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...