helixxx Skrevet 10. august 2010 #1 Del Skrevet 10. august 2010 Hei; Utskraping etter MA 16 veker (foster ca 12) for 15 dagar sidan. Blødde friskt 5-6 dagar; deretter brunt 2 dagar, deretter STERKE magesmerter og forstoppelse 4 dagar; Så fin form. MEN så kom blodet igjen og blødde bra 2 dagar; no brunt i 2 dagar. Er i fin form igjen og håpar at ting no skal gje seg, men 1000 spørsmål: -er det normalt å blø så lenge? -fortsatt øm i underlivet og i nedre mageregion og ilt når eg er på do-do - Men blir betre for kvar dag. Andre som har ilt i magen når dei går på do etter MA - Gjekk på tur idag i 20 minutt og fekk småstikkesmerter i mageregionen og ømt igjen i nedre mageregion. Eg gjekk heim men lurer på om eg berre skulle ha utfordra smertene for å til slutt komme meg.... -tissar masse og ofte - utan smerter!!! Andre? -korleis merkar eg ein infeksjon der nede? Livredd for det...(sjekka meg hos legen etter 9 dagar etter utskraping pga smerter: infeksjonsprøver normale -Korleis veit eg at alt er ute? Korleis veit eg når eg får mensen igjen og at det ikkje berre er rester? Blir glad for meiningsytringar frå dåke om dette. Føler meg lost og er så leeeeiiiiiiiii!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142183173-til-d%C3%A5ke-som-har-hatt-utskrapning-n%C3%A5r-ok-kan-eg-trene/
Håpet ble virkelighet! Skrevet 10. august 2010 #2 Del Skrevet 10. august 2010 Hei du! Kjenner meg igjen i d med alle spørsmålene, skal prøve å svare på det jeg har erfaring med i allefall! Var gjennom min fjerde MA i april, de 3 første i uke 7-9 med utskrapning, den siste var i uke 15, ble satt igang på sykehuset og "slapp" utskrapning da. Hos meg har det vært som med dine blødninger, de kommer og går litt. Akkurat når man tror man er ferdig kommer det tilbake. Den siste gangen blødde jeg avtagende i 4 uker, før det jeg tror (ganske sikkert) var menstrasjonen kom og blødde dermed i nye 2 uker - trodde jeg skulle bli gal! Var på nippet til å ringe sykehuset flere ganger, men ventet litt og det ga seg jo tilslutt. Så det virker som det kan ta tid, gjorde det etter min siste utskrapning også. Beste tips er nok å ta kroppens signaler på alvor, om du kjenner stikninger og smerter er det kanskje ikke så lurt med trening ennå. Tror nok du hadde merket det om det var en infeksjon, men er ingen ekspert altså. Jeg hadde også svie i underlivet underveis, men det ga seg etterhvert. Man blir veldig frustrert og utålmodig, men det går seg til. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142183173-til-d%C3%A5ke-som-har-hatt-utskrapning-n%C3%A5r-ok-kan-eg-trene/#findComment-142183712
helixxx Skrevet 11. august 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 11. august 2010 Hei; Tuuusen takk for svar! Eg hadde allereie kontakta fastlegen når eg las svaret ditt. Vart henvist til sjukehuset fordi det visstnok berre er normalt å blø opp til 1 veka etter utskrapning. Vart sjekka med innvendig ul; hadde visstnok bittelitt blod igjen i livmora, men alt såg greit ut. Fekk beskjed om at kunne vente meg omtrent det du sa eg kunne vente meg (å blø på og av omtrent fram til 1 mens). Vart veldig beroliga både av ditt svar og av legebesøket. Fekk beskjed om å trene og/el ha sex osv. nett som det passa meg; berre eg satte mine eigne granser. No er eg klar for "eit nytt liv" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142183173-til-d%C3%A5ke-som-har-hatt-utskrapning-n%C3%A5r-ok-kan-eg-trene/#findComment-142186194
Håpet ble virkelighet! Skrevet 12. august 2010 #4 Del Skrevet 12. august 2010 Så bra at du fikk beroligende svar og svar hos legen din. Alltid vanskelig når ikke kroppen ikke følger det "normale" mønsteret. Men,det ordner seg jo som oftest til slutt. Jeg er fortsatt i litt sørgemodus tror jeg etter min siste og sene abort, i uke 15. Skal til gyn onsdag og håper jeg får hjelp og svar der på hvordan veien bør se ut videre... Lykke til med "det nye livet"! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142183173-til-d%C3%A5ke-som-har-hatt-utskrapning-n%C3%A5r-ok-kan-eg-trene/#findComment-142191837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå