Gå til innhold

Hei! er "ny" her og har noen spørsmål:-)

Anbefalte innlegg

Jeg har vært her inne på bli gravid i 2.5 år og har ennå ikke blitt gravid og kort fortalt så har legene nå funnet ut at jeg har eggstokksvikt og kan ikke får barn på egenhånd eller prøverør så det eneste alternativet for meg er eggdonasjon.

Men! den ene privatklinikken ville ta meg inn til en sjekk for å se selv.

Han tok innvendig ul av meg og så en del follikler og eggstokkene så normale og fine ut så han trodde kanskje at ivf ville fungere likevel til tross for at blodprøvene mine er helt fucked up for å si det mildt:-)

han hadde ikke forventet et så bra resultat av ul i forhold til blodprøvene.

han lovet ikke noe men han ville prøve ett forsøk for å se åssen jeg reagerte på medisinene.

så nå sitter jeg her da og har tatt elonva og begynte på puregon og orgalutran i går kveld og har et spørsmål eller to.

er det normalt å få vondt i magen når man begynner på disse medisinene? sånn mens lignende smerter og litt stikninger og øm?

eller er det tegn til overstimulering?

eller er det positivt å kjenne litt smerter?

hadde blitt veldig glad for svar:-)

lykke til til alle her inne foresten!:-)

Fortsetter under...

Hei tuppa! Jeg brukte puregon og orgalutran i mitt forrige forsøk, men kjente ikke noe før helt på slutten. Da hadde jeg litt mens lignenede smerter, men det var nok fordi at folliklene vokste. Det er litt vanskelig og svare på om det kan være overstimulering, det må du nesten høre med klinikken din om.

Men jeg tror nok det er positivt å kjenne noen tegn, for da vokser det og gror i allefall.

Lykke til!!

hei og takk for svar!:-)

ja jeg ringte akkurat til hausken og fikk roet meg litt ned.

det var visst ikke så uvanlig å kjenne litt vondter og det var bare et bevis på at det skjer saker og ting der nede.

så det er i allefall ikke negativt:-)

blir ul i morra og gruer meg som bare det....

Hei igjen! Jeg skal også på UL i morgen, og det er jo ikke noe å grue seg for i grunn. Jeg synes det var veldig spennende sist, så får du i tillegg et bilde på hva som skjer inni magen din. Det er faktisk ikke noe å være redd for, og det gjør ikke vondt.

Lykke til i morgen, håper du har mange eggposer.

nei det er ikke selve ul jeg er redd for for det har jeg gjort mang en gang men det er resultatet av eggposene jeg er redd for.

dessuten så syns jeg ul er vondt jeg da:-)hehe

jeg er i tidlig overgangsalder og skulle ifølge legene og blodprøver ikke ha noen egg i det hele tatt. men på ul så så hausken 6-8 egg på på høyre side og 5-7 egg på venstre.

var små egg vel og merke men han ville som sagt prøve ivf alikevel.

og jeg er dødsredd for å ha små eggposer nå:-(

da veit jeg løpet er kjørt og neste skritt da blir eggdonasjon som koster flesk! så da blir det ikke noe prøving på hverfall 2 år hvis ikke mer....

føler at morra dagen avgjør hele fremtiden min.

veit det er å ta i men sånn føler jeg det i allefall....

masse lykke til i morra!:-)

du får oppdatere når du kommer hjem fra ul i morra:-)

Annonse

Nå kan jeg godt skjønne hvorfor du er litt redd ja, håper at det lykkes for deg i morgen. For det ER egg der ;) Skal sende deg gode tanker jeg.

Denne gangen har jeg brukt akupunktur i tillegg til hormonstimuleringen, så det blir spennende og se om det har hatt noen effekt.

Vi høres!

Håper det har gått bra med deg på ul, "tuppa". Håper du har fått sving på eggstokkene dine :-) Har ikke så voldsomt mye eggstokkstøv selv å sende deg, men ønsker deg lykke til!!!

Frøken Gjøken: jeg har også fått akupunktur under stimulering denne gangen. Primært pga urinveisproblemer, men har satt litt på eggstokkene også. Blir visst mange av de samme punktene. Hva har du tenkt å gjøre ift akupunktur etter innsettet? Jeg er, og har tidligere også, vært veldig i tvil om jeg vil ha nåler i magen etter innsettet.

Nå går jeg og lurer på om jeg skal be akupunktøren om å ikke sette nåler i magen i morgen heller, siden jeg skal ta el-sprøyte i morgen. Vil ikke sette igang noe for tidlig ;-) Lykke til til deg!!!!

frøken gjøken: ja gruer skikkelig.har raidet nettet opp og ned i hele dag men blir liksom ikke klokere heller:-)

ja vi får satse på at det er masse egg der inne:-) om det ikke er masse så i allefall 2-3 egg med litt størrelse på:-)

men prøver å ikke håpe for mye og være litt realistisk for å gardere meg litt.

håpefull: jeg har ikke tatt ul idag men skal i morra:-)

ja får håpe det er litt action der inne:-) kjennes sånn ut i allefall for jeg har litt murringer og stikkninger der nede og er litt øm.

vi får krysse det som kan krysses ettersom vi ikke har verken babystøv eller eggstokkstøv å sende hverandre;-)hehe

håper akupunkturen har funket for dere begge da!:-)

masse lykke til til dere begge!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...