Gå til innhold

allerede + 5 kg!! 12+6 idag...

Anbefalte innlegg

ved forrige graviditet hadde jeg nok ikke lagt på meg en kilo engang ved 12 uker, og nå er det over 5! får skylde på is, god mat og avslapping hele sommeren...fortsetter matlysten ( og godterispisingen) slik blir det sikker +30 før ungen har kommet ut. huff å huff

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142182735-allerede-5-kg-126-idag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også det når jeg var like langt som deg, men det stoppet en god stund der. Jeg er i uke 17 imorgen og det fortsatt bare de 5 kg jeg har lagt på meg. Og de går litt opp og ned, i perioder har jeg gått ned 2 kg for å så gå dem opp igjen. Er jo ikke sikkert du går opp i samme takt hele veien.

Kos deg med go samvittighet du, vekten kan vi tenke på når babyen er ute :-)

Hei!

Jeg sniker meg innom her en liten tur jeg, selv om jeg har en uke igjen i 1.trim...

Ikke for å være ekkel eller noe, men mine erfaringer er at det kan være lurt å passe littegrann på vekta selv om man er gravid... Har gått gjennom to svangerskap tidligere, og lagt på meg ca 25 kg hver gang, selv om jeg har spist normalt og trent noenlunde jevnlig. Og en liten kikk i det gamle helsekortet fortelle meg at 4 av kiloene kom på innen uke 12...

Og til dere som sier at det forsvinner av seg selv etter fødselen: Det gjør det IKKE!! :-( Joda, 10 kg forsvinner omtrent samtidig med ungen, men de resterende 15 kg sitter som limt fast!!!!! Iallfall hos meg! Og jeg er en premiemelkeku, så det er ikke det det står på heller... ;-)

Nå har jeg brukt 1/2 år på å ta av de kg jeg fikk på etter sistemann, og så oppdager jeg at jeg har blitt gravid IGJEN! Jippi... Men denne gang er jeg supernøye med hva jeg spiser, så foreløpig har jeg heldigvis ikke gått opp noe, og sånn håper jeg det fortsetter en stund til...

Lykke til!

:-)

Signerer det Tulla med to små sier over meg! Kiloene renner ikke automatisk av for alle...kanskje for noen heldige, men det er gjerne 8-12 som forsvinner relativt kjapt "av seg selv" ukene etter fødsel, mens resten er som limt fast. Det er 4 år siden jeg fikk nr 1 nå og klarte gå ned 12 av 16,5 kilo sist, men de siste 4 satt som limt fast og fikk godt selskap av nye 5 kilo pga livsstilsendring da vi flyttet/jeg byttet jobb osv. :/

MEN må trøste HI med at jeg i mitt forrige svangerskap gikk opp 12 kilo før uke 23!!! Og kun 4,5 siste 16 ukene ;) Og det var frem til 4.-5. mnd jeg faktisk fikk trent som normalt...Kanskje det roer seg og du bare har gått opp mye i starten? Noen flater veldig ut i vektoppgang i siste halvdel av svangerskapet, mens andre ikke legger på seg ett gram i starten, men masse på slutten. Skal krysse fingrene for deg at det ikke blir over 30 kilo ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...