Gå til innhold

sinne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 15 mnd som er så vanvittig sint for tiden...Hun hyyyyler,og da mener jeg ikke gråt men skikkelig sinnehyling...

Er det flere barn som er slik,eller er det noe galt med mitt??

Blir så bekymret og oppgitt...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Min på 14 mnd er også sånn. Ikke hele tiden, men om noe går han imot.

Håper det er alderen, men er litt redd det bare er sånn han er. Har temperamentsfulle foreldre å slekte på;)

Skrevet

Slik er det hos oss også. Hvis det er noe hun ikke får til eller ikke får lov til så braker det løs. det er vel sikkert en frustrerende alder. Masse de gjerne vil, men så klarer de ikke alt enda eller så er foreldrene dumme og sier nei. Når det er ting hun ikke får til så prøver jeg å veilede henne for å hjelpe henne til å oppleve mestring, men det fungerer ikke alltid like bra. Noen ganger er hun så sint, at det nesten er umulig å få oppmerksomheten hennes. Hun har en slik puttekasse og blir supersint når ikke klossene lar seg presse inn i feil hull. andre ganger kan vi heldigvis sitte sammen og jobbe oss frem til en løsning. Når hun blir sint fordi hun ikke får lov til ting prøver jeg å være konsekvent å ikke gi meg, men det er jammen ikke lett. Hun fortsetter jo gjerne bare å hyle i evigheter. Jeg har prøvd å flytte henne vekk fra ting hun vil ha for å få oppmerksomheten over på andre ting. Friste med bøker eller putekrig, men innimellom er hun helt låst i det hun vil ha. (For eksempel smokken eller rosiner.) Da er det utrolig vanskelig å være konsekvent. Jeg føler jeg liksom bare sitter der og overser henne, og det virker jo ikke veldig konstruktivt det heller. Jeg prøver å ikke bli sint og kjefte og det klarer jeg stort sett, men jeg synes liksom ikke jeg hr funnet noe bra å gjøre istedenfor, utover å bare sitte å høre på hylingen og gråten. Hva gjør dere? Jeg blir ganske fortvilet til tider. Datteren min er forøvrig 15 måneder og ellers en helt normal veltilpasset unge etter hva jeg kan se.

Skrevet

Jenta vår på 13 mnd er likedann, blir så sint at hun står å dirrer :-)

Hadde det med storebroren og. det varte en periode hvor han var mye frustrert pga utviklingen. plutselig var det over. Mye skjer med dem i denne alderen og de har ikke så lett for å få uttrykt hvordan de føler seg/har det. da blir det fort slike reaksjoner.

Det morsomste er når de får sånn sinneanfall ute blant folk. da kan de hyle slik at de andre trur jeg klyper de eller no. :-)

Skrevet

He-he. Jenta mi klikket på et kjøpesenter en gang. La seg ned mellom stativene og hylte så mye hun bare klarte. Det føltes som om vi var med på opptak til Nanny 911 eller noe slikt. Du kan jo ikke si til alle rundt at "hun er ikke sånn bestandig altså..." heller. Det var en rimelig svett mamma som marsjerte ut med en krakilsk unge under armen og vogna på slep.

Skrevet

Datteren vår har også slike sinnaperioder, jeg har lagt merke til at de ofte kommer rett før hun mestrer en ny ting. Jeg tror det er frustrasjon over å ville få til noe men ikke klare det helt. Det var sånn rett før hun begynte å gå, rett før hun begynte å snakke litt og nå rett før hun klarer å formidle det meste av det hun vil. Tror dette er helt vanlig, det går nok over, hold ut! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...