Gå til innhold

Lang og ustabil syklus... noen tips/råd/erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt helt håpløs lang og ustabil syklus (37-46 dager) etter pilleslutt i mars. Noen som har noen tips/råd/erfaringer med dette? Oppsøke lege, eller hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå til en akupunktør. Jeg hadde problemer med syklusen min i lang tid, men nå er den endelig normal igjen etter noen måneder med behandling.

Jeg var hos gynekolog før jeg begynte med akupunktur. Det viste seg at jeg hadde en vanncyste, så jeg ble satt på medisinen Provera. Dette hjalp mye, men syklusen ble likevel ikke normal igjen.

Det er sikkert lurt å gå til lege også hvis syklusen ikke stabiliserer seg snart.

Skrevet

Bidronninggele hjalp meg før jeg ble gravid april, men dessverre så mistet jeg i juni.

Skrevet

Hei, mine sykluser var sånn da jeg prøvde sist, fra 30 til 42 dager, men det var på den lengste syklusen jeg ble gravid. Jeg har ikke egentlig sett på dette som et problem annet enn at det tar lang tid fra mens til neste el og det er jo litt kjedelig.

Sånn tipsmessig vil jeg anbefale deg å begynne å tempe hvis du ikke gjør det fra før? På den måten vil du se når du har el og hvor lang lutealfase du har, det er den fasen fra el til du får mensen. Den er normalt på 14 dager, men kan variere fra 10 til 18. Min ligger på 15-16 dager, og bare der er det jo to dager "ekstra" i syklusen hver gang.

Jeg bruker også el-tester for å sjekke når jeg har el, men det kan jo bli litt dyrt i lengden hvis man skal teste hver dag...

Hvis jeg ikke blir gravid innen jul så tror jeg jeg kanskje skal oppsøke en akupunktør, men foreløpig prøver vi på egenhånd.

Skrevet

Skulle tro det var jeg som hadde skrevet det innlegget der :-)

Har hatt rare sykluser fra jeg sluttet med pilla i mars jeg også. Nå er det over 8 uker siden jeg hadde mens sist, og det har gått henholdsvis 6 og 5 uker før denne perioden. Har prøvd å teste litt med billigtester for å finne el, men synes ikke jeg fikk denne sterke streken som alle snakket om. Men forrige uke dukket den plutselig opp, hoppet masse i høyet og håper veldig nå!

Uansett - skal til legen neste uke for å sjekke om det er noe galt, har ett barn fra før og har aldri hatt uregelmessige sykluser før. Kan oppdatere deg etter det besøket:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...