Gå til innhold

kort tid mellom el og tanta....??

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei!!

har lest litt på nettet om lutealfasen ettersom jeg fikk mensen ganske raskt etter el min fase var bare på 9 dager noe som jeg har forstått er ganske kort tid.... hadde en sa i juli, og jeg kan jo selvfølgelig være i litt hormonell ubalanse pga det, men når jeg var gravid så var jeg mye kortere på vei enn jeg "burde" ifht til mens... hadde el ca halvannen uke etter det legen først regnet med... hadde ultralyd for å se... sluttet på pilla i april, noen som har noen tanker? leste at dersom lutealfasen er for kort kan dette øke risikoen for sa, kan det være derfor jeg mistet?? off blir gaaal av dette....!!!!!

har såååå lyst på en liten :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg vet ikke sammenhengen mellom kort lutealfase og SA, men vet i alle fall at hvis den er under 10 så blir det regnet som unormalt? Jeg ville prøvd å feks gå til en akupunktør som spesialiserer seg på dette, for så vidt jeg har skjønt så jo lengre lutealfase, jo bedre. Har hørt om flere som har fått bedret den med akupunktur.

Lykke til :)

Skrevet

Heisann!

Jeg har også kort lutealfase, 9-10 dager. Vet ikke om det har noe å si for evt SA, men mellom nr 1 og 2 hadde jeg 2 SA, og det tok over 1 1/2 år før nr 2 satt. Har heller ikke noen forutsetning for å si om det var pga den korte lutealfasen at det tok så lang tid å bli gravid (uten SA) med nr 2. Legene var ikke spesielt interesserte i å høre om min korte lutealfase, og avfeide det inntil jeg kunne vise til temping som "bevis". De la vel ikke spesielt mye vekt på det etterpå heller, når sant skal sies. Vi var i gang med utredning da nr 2 plutselig satt på "naturlig" vis.

Må legge til at nr 1 satt på 1pp, så du ikke mister helt motet! Aner ikke om lutealfasen var tilsvarende den gangen, da bare skjedde det.

Lykke til! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...