Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 ?? vil ha et fri år fra jobb for å se om jeg liker en annen jobb bedre. hvordan skrive dette?
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Du kan skrive at du har lyst på andre typer utfordringer, fordi det passer inn i ditt liv å gjøre noe annet akkurat nå... tja.. Skriv godt da, jeg fikk nettopp avslag på min søknad. Så nå sier jeg opp i stedet Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Du er nødt til å fortelle hvorfor du vil ha permisjon, og det er ikke alle arbeidsgivere som er så positive til sånne permisjoner. Men er det en jobb som kan gi det utfordringer og lærdom du kan dra nytte av i nåværende jobb senere må du få med det. Spørsmålet er vel hvor fornøyd nåværende arbeidsgiver er med innsatsen din, er de villig til å lære opp en vikar for et år, er vil de like gjerne bytte deg ut? Kjenner personlig to stykker som har fått avslag på slik søknad og har endt med å si opp.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #4 Skrevet 10. august 2010 Sjekk personalreglementet. Dersom du, som der jeg jobber, har rett til f.eks. ett års permsijon for å prøve annen stilling, så søker du i henhold til det reglementet, paragraf sånn og sånn. om du ikke har rett til slik permisjon, så ville jeg tatt meg en prat med sjefen først. Desom sjefen er positiv, er det bare å henvise til samtalen/avtalen. Hvis sjefen er negativ er dte neppe noen vits i å søke.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2010 #5 Skrevet 10. august 2010 Fortell at du trives godt på denne arbeidsplassen, men at du gjerne har lyst til å prøve en annen jobb en periode med litt andre arbeidsoppgaver og nye utfordringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå