Gå til innhold

Voksen med ADHD - hvem kan skrive ut medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos utredning hos nevropsykolog i sommer. Konklusjon er noe uklar, men anbefaler utprøving av medisiner. Legen min ville ikke (kunne ikke?) skrive ut, men har nå henvist meg til en nevrolog som skal se på det.

Er dette vanlig? Hvem er det vanligvis som skriver ut disse medisinene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er psykiater som skriver ut medisin.Fastlege har ikke lov,dvs de får dispensasjon til å skrive ut til hver enkel med diagnosen,men man må via psykiater først.

Så jeg ville bedt om en henvisning til psykiater asap:)

Det er mange fastleger som ikke har peiling på adhd,samme med min..Men jeg er så heldig å ha en fastlege som tar grep om ting,og hun hjalp meg med alt,undersøkte og styrte på:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Ja det er nok dessverre slik, som overnevnte skriver er det kun leger med dispensasjon og det må søkes om i hvert enkelt tilfelle, i utgangspunktet. Så jeg håper du har fått time hos en psykiater så du slipper å gå rundt å lure mer.. Lykke til

Skrevet

Jeg fikk første gangen på adhd klinikken, så må legen søke fylkeslegen om lov og det gjør de som regel.

Har aldri hatt noe problem.

det du må være obs på er å ikke miste noen piller pga mister du ei pakke feks så får du ikke noe ny før du skal...veldig strengt.

Skrevet

Det tror jeg er litt individuelt, med tanke på opptrapping og tilvenning, men det kan være lurt å ta opp med sin behandler, hva de forholder seg til så slipper man å få helt hetta hvis man har forlagt noen ;) vi med adhd kan fort være litt distre når det gjelder slike ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...