2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg blir så stressa for jeg får høre både av helsesøster og fysioterapaut at det er viktig at de ligger masse på magen nå så de får bygget opp muskler her og der, og at de kan rulle rundt. Men jentene mine vil bare ikke! De kan ligge noen minutter av gangen å leke, men så blir de superfrustrerte og griner så det står etter. Noe jeg kan gjøre for å få de til å like å ligge på magen?
Nikki 75 Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Jeg går ut fra at det bare er å fortsette å trene. Når de blir sterkere i nakken synes de det er kjekkere å ligge på magen, for da kan de se mer av verden... Jeg begynte med noen minutter av gangen jeg også, men flere ganger til dagen, og nå kan han godt ligge i et kvarter uten å klage.
mamma'n til M & K Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Det kan være at de har noen plager som gjør at de ikke vil ligge på magen. Har du prøvd å ta dem med til en manuell terapeut? Du trenger ikke henvisning og det er gratis for babyer. Husk å presiser at det gjelder baby når du får time. Det kan jo være noe som hverken helsesøster og fysioterapeuten ikke ser. Det kan jo være verdt å prøve. Bare si at du er bekymret for om det er noe som trenger behandling som gjør at du vil at babyene skal sjekkes. Det er jo bedre å sjekkes en gang for mye enn for lite. Jeg har en baby som har fått behandling hos manuell terapeut. Hun hadde en såkalt banan fasong som krevde behandling. For min baby så var det bedring samme dagen som behandlingen var så hvis det er noe så kan det fort bli bedre for dine babyer også. Lykke til:-)
Tigerpote Skrevet 11. august 2010 #4 Skrevet 11. august 2010 Her inne virker det som om annenhver baby har låsninger i nakken og må til manuellterapeut, kiropraktor osv:) Snodig. Vesla her nektet plent å ligge på magen, hun ble tatt med vakuum hun også, men har ingen låsninger/problemer av den grunn. Hun ville bare ikke! Hun klarte å snu seg over på ryggen igjen da hun var ca 3,5 mnd gammel nettopp pga den aversjonen hun hadde. Jeg fikk faktisk beskjed fra hs om å holde henne fast i benet så hun ikke fikk til å snu seg, og holde på mange ganger hver eneste dag. Det er bedre med mange korte økter enn en lang. Jeg forsøkte alt, å gjøre gulvet interessant, legge meg sammen med henne osv, men hun hatet det:) Plutselig rett før hun fylte 6 mnd bestemte hun seg for å rulle over på magen selv. Hun ligger fortsatt mest på ryggen når hun leker med noe, men det gjør jo ingenting. Hun krabber og får masse magetrening. Vi har ingen problemer her i hvert fall, hun er svært sterk i kroppen og nakken! Det kan jo tenkes at babyene dine også har låsninger, men det kan også hende at de rett og slett ikke liker å ligge slik:) Ta tiden til hjelp, det går helt sikkert fint. Lykke til!
Julelita Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Jeg tror at det er ganske normalt før de selv opplever at de mestrer det. Snuppa mi syntes at det var kjempetungt å ligge på magrn og begynte å sutre etter ca et halvt minutt, men plutselig ble hun sterkere og da var alt ok. Mange korte økter er svaret. La de få lov å avslutte når det blir for tungt for dem, og prøv på nytt etter en liten stund. Alt vil bli bedre når de får det til, og de får det ikke til uten trening. Eller, dette var kanskje da hun var yngre? Er det mulig at de forsøker å reise seg? Snuppa mi begynte å reise seg i krabbestilling da hun var 6 mnd, og ble kjempefrustrert i starten, fordi hun falt ned igjen hele tiden. Uansett, det er ofte mye frustrasjon knyttet til utvikling og framgang. De må jo slite litt før de får til.
to tette:) Skrevet 13. august 2010 #6 Skrevet 13. august 2010 jenta vår ville heller ikke ligge på magen.. ble rasende hver gang vi prøvde! men jeg begynte å bære henne på magen, sånn hun fikk bruka nakken mens jeg gikk rundt med henne på armen. det funket supert siden hun da trente nakken uten at hun fikk det med seg selv siden hun da hadde så mye å se på osv. ikke lenge etterpå var det ikke noe problem å ligge på magen på gulvet lengre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå