Gå til innhold

UL i uke 14+ 2, riktig kjønn?

Anbefalte innlegg

Var på UL og fikk vite at det var en gutt. Hun sa hun så det godt og at hun ville bli veldig overrasket om det var ei jente. Jeg kan ikke noe annet enn å si jeg ble veldig overrasket, jeg trodde det var ei jente, uten noen grunn men heeeele resten av slekten på begge sider er det masse jenter og bare en gutt. Men det trenger jo ikke ha noe å si. Men jeg ble nesten litt skuffet, veldig dårlig gjort, og jeg er jo glad uansett slevfølgelig, jeg var bare så innstillt av en eller annen grunn på at det var ei jente.. når skal vi på ny i uke 19+0 og da får en vel bekreftet det, men kan jeg leve io uvisset frem til det, eller er det bare å slå seg til ro med det.. ? de sier jo det er lettere å ta feil andre veien? eller...? jeg syns jo jeg så to sidelengse greier og en rett opp?

Nei jeg blir helt sprø.. gleder meg til å få sett neste gang, jeg er drit irritert på meg selv for at jeg fortsatt "håper" det er ei jente.. hvorfor tenker jeg sånn? jeg skal jo bare være glad for at alt er bra...:(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142181449-ul-i-uke-14-2-riktig-kj%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fullt mulig å se riktig kjønn allerede i uke 14, fordi kjønnsorganene er ferdig utviklet allerede i uke 10. Men det er også lett å ta feil, fordi jentenes klitoris kan være opphovnet og dermed likne en penis såpass tidlig i sv.skapet. Vi fikk vite at det ganske så sikkert var ei jente i uke 15, fordi vi ikke så verken tut eller pung, og det har stemt med 3 senere UL også. Så jeg hadde nok innstilt meg på gutt, men ikke helt 100 % sikkert, hadde jeg vært deg.

hei, vi fikk vite jente i uke 13, og samme i uke 19+3 :)

så er jo mulig og få rett kjønn tidlig.

fikk beskjed om motsatt av det du sier. At det var lettere og si at det var gutt, så er det egentlig jente. men men. ikke vet jeg. hehe :)

Jeg var også på tidlig UL med første. Fikk da vite at det var en gutt, det var de helt sikre på både gynekologen og jordmora. På den ordinære ul låg fosteret med kryssa bein, så gynekologen ville ikke uttale seg. Ut kom det iallefall en jente....og hun hadde mye blått tøy de første månedene kan du si:) hehehe

Så de kan ta feil, men uansett så spiller ikke kjønnet noen rolle. Jeg fikk en gutt andre gangen og de er akkurat like hærlige begge to.

Tusen takk for svar alle sammen:) På tirsdag får jeg forhåpentligvis bekreftet hva det blir, får satse på den ligger lagelig til:) Jeg har så lyst til å på en måte å bli kjent med den litt på forhånd, så vil så gjerne være sikker på kjønn...:) Nå har jeg kjøpt litt gutteklær, bare for å venne meg til tanken på at det mest sansynlig er det det er ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...