Gå til innhold

Vogn, soving og barn som snart blir to!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en del ting :)

Sover han/hun i vogn på dagen?

Hvilken vogn da?

Sover han/hun i vogn eller seng i barnehagen?

Har en som snart blir to år. Han sover oftest i senga si når han sover på dagen. Men er vi ute så sover han litt i vogna. Men gutten ser jo altfor stor ut til vogna! (teutonia). Han får liksom ikke strekt seg helt ut og hvis han gjør det så henger beina uttafor.

Han kan vel ikke ha den vogna som sovevogn i barnehagen?? Eller er det bare slik hverdagen er når barna blir større?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min er 22 mnd, og han sover alltid i vogn på dagen. Hjemme har vi sportsdelen til Emmaljunga duo edge. Der har han ok plass og kan fint strekke seg ut. I barnehagen låner vi en vogn, tror han har ok plass i den også. Har ikke hørt noe annet iallefall...

Høres jo litt ubehagelig ut å ikke få strukket seg helt ut, men på den annen side så sover jo disse små tungt i de merkeligste vinkler og stillinger, så kan jo være at det er helt ok. Sover han godt i den så er det vel kanskje ok??

Skrevet

Han sover jo..men aldri like lenge som han gjør i senga si. Men det har vel mer med at han ikke er så vant å sove i vogn.

Skrevet

Her er gutten vår snart 21mnd. Han sover som regel i senga si hjemme på dagen, og i seng i barnehagen. Men hvis vi er rundt omkring blir det sportsvogna eller bilsetet :)

Skrevet

Nylig fylt 2 år. Sluttet å sove i vogn både hjemme og i barnehagen en gang i vinter. Hun sover mye bedre i seng, noe jeg beklager at jeg ikke oppdaget før hun var halvannet år gammel.

Skrevet

Jenta mi sover i vogn med sportsdel i barnehagen, og i sportstrille hjemme. Det er litt trangt om vinteren når det skal være alskens soveposer i, men hun sover betydelig bedre ute enn inne i senga på dagtid. Nå er hun 21 mnd, og ber selv om å få sove i trilla. i går gikk vi for å skifte bleie før dagduppen og da gjentok hun hele vegen ned trappa. "ikke sove senga, sove trilla!" :)

Skrevet

Datteren vår fyller 2 i september og har alltid sovet inne. Vi har ikke klart å få henne til å sove ute i vognen (med mindre vi har gått tur) og da hun begnte i ny barnehage nå for 14 dager siden og vi oppdaget at det ikke var mulighet for innesoving ble jeg litt bekymret for hvordan dette skulle gå. Jeg kjøpte en brukt Simo vogn på FINN, den er helt gigantisk men finfin som sovevogn, romslig og fin og tror du ikke hun fant seg i det og sover 1,5 til 2 timer i vognen hver dag uten protester. Rare disse barna ;-)

Skrevet

Hun er 23 mnd. Sover i vogn i bhg og i senga hjemme. Hun har en kjempegammal Simo-vogn i bhg. Hun er ikke spes lang, så virker som hun er komfortabel i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...