Gå til innhold

er de vanelig og bli kvalm igjenn i uke 31??

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynner på uke 32 i morgen, men den siste uken har jeg nesten hvert like spykvalm som jeg var de første 14 ukene :/

Noen som har hatt det slik ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nesten som jeg skulle sagt det selv. Jeg også har det sånn som deg. Bortsett fra at jeg var aldri mer kvalm enn 2 uker i begynnelsen.. Ikke morsomt å gå å være konstant uggen nå nei, men spurte jordmoren min om dette i går, er i uke 33 nå og hun sa at det kunne være fordi babyen krevde mer plass og det begynte å presse oppover i magen. Får bare håpe det går over igjen snart for dette hadde jeg ikke regnet med:(

Skrevet

Hadde også det i forrige svangerskap. Begynte å kaste opp mot slutten. Men ga seg da magen sank. Blir ganske trangt inni der til slutt. Og jeg husker at jeg måtte spise veldig lite, men ofte. På slutten mest sjokolade o.l. Bare litt energi, men for all del måtte det være smått. Og da hadde jeg ikke hatt lyst på søtt hele svangerskapet..

Skrevet

Jeg har det akkurat likt,og er like langt på vei...tror nok det skyldes mye at det er stort press i magen og håper det snart går over:) God bedring:)

Skrevet

Heisann!

Jeg har også opplevd dette de siste to ukene... Så jeg søkte litt på nettet og fant en side som skrev om nettopp dette. Er ganske vanlig faktisk! :)

Sto vel at det er en 10-20% av gravide som opplever at kvalmen kommer tilbake på slutten av svangerskapet :)

Kvalmen er heldigvis ikke like ille hos meg som i starten, men må no være ærlig å si at jeg ble litt skuffet da jeg merket at den hadde sneket seg innpå meg igjen... Men men... vi får vel ofre oss litt til for nurket i magen :)

Skrevet

Jeg fant foressten tilbake til siden. Her er det som sto:

Kvalme (hyperemesis) og oppkast i svangerskapet er ansett som vanlig dersom det skjer før 20. svangerskapsuke. For de aller fleste gravide med svangerskapskvalme så blir det mye bedre utover i svangerskapet.

Det er imidlertid ikke uvanlig med kvalme i tredje trimester. Hele 15 -20 %; av de gravide opplever dette. Så mange som 5 %; er plaget med kvalme frem til fødsel.

Skrevet

Ble kvalm igjen rundt de tider jeg også. Tror det er ganske så normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...