Gå til innhold

Noen andre med urolig baby på 5 mnd? (På natta)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er 5 mnd og har til tider utrolige netter. Han skal absolutt snu seg over på magen, jeg "stopper" han ved å legge en hånd på magen hans, utrolig slitsomt i lengden. Han blir utrolig sint når han fått snudd seg over på magen for da vil han ikke lenger ligge sånn. Vi lå sånn i to timer i natt og formen er deretter. Han spiser grøt til kvelden og middag, ellers er det melk til andre måltider. Burde jeg gi han et måltid til med grøt? Er så kjedelig når nettene blir sånn for hele dagen blir ødelagt med så lite søvn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har en liten gutt på snart 6mnd.. han har også noen urolige netter innimellom.. sover 1,1,5- 2 timer våkner og vil ha smokken og at jeg skal legge han til rette for å ligge med hodet der det skal være og beina skal være er ikke alltid like lett vissnok hehe.. andre netter går det bedre.. han får ett måltid med middagsmat og ett med grøt til kvelden + ett mellommåltid med fruktmos.. virker ikke som at det har noe med maten å gjøre, virker som han bare har sånne netter innimellom.. tror han også drømmer innimellom.. går seg vel til.. slitsomt mens det står på, men har bare vendt meg til lite søvn på en måte.. hehe=)

Skrevet

Jenta mi blir 5 måneder om få dager (huff som tiden går!!).

Hun har enda ikke begynt å snu seg over til magen om natten så hun er ikke urolig enda. Men hun har begynt å legge seg over på siden så det er sikkert bare snakk om et tidsspørsmål før jeg også får dette problemet. Får nok bare nyte den siste tiden hvor hun sover gjennom hele natten :-)

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at når babyene selv snur seg over på magen, så er det ikke farlig lenger?

Jeg har også en veldig urolig baby på 4,5 måned. Han sov gjennom natten en stund, men nå har han begynt å våkne flere ganger om natten igjen, pluss at han sliter veldig med å sovne.

I natt var det opp kl 4, kl. 6 og så uthvilt og opplagt kvart på 8 (han, ikke jeg). Håper virkelig han finner roen igjen snart, dette tar på!

Skrevet

Minstejenta er snart 6 mnd og har også vært ganske urolig på natta i det siste. Hun spiser godt om dagen (og natta..) så har nok ikke noe med mat å gjøre. Hun prøver også å rulle over på magen, og kaver voldsomt til tider. Har en våkneperiode rundt midnatt hvor hun sovner og våkner hele tiden og vil ha stryk på hodet, i ansiktet og leke med hånda mi.

Skrevet

Han vil ikke sove på magen, bare snu seg på magen, hehe.. Han sovner aldri sånn, bare snur seg og blir sint og venter på at jeg skal legge han på rygg igjen, sånn holder vi på, hehe.. kan bli frustrert til tider. Hadde han klart å snu seg selv tilbake hadde vi begge sluppet det tullet, hehe :-P Han har snudd seg rundt siden han var 3,5 mnd men holdt på ca 3 uker med dette på natta..

Skrevet

Baby-safe er tingen når babyene er urolig og/eller vil snu seg hele tida!

Omdiskutert men veldig effektivt......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...