Gå til innhold

Kvalm og svimmel hele døgnet :/ Noen gode råd???

Anbefalte innlegg

Eg er så kvalm og svimmel hele døgnet nesten... Ganske så slitende,orker ingenting. Har prøvd ingefærtabl men syns ikkje det hjelper noe... Eneste som hjelper er å ligge i ro... Det går jo an nå som eg har ferie men på mandag begynner eg på jobb igjen...

Noen gode råd???

Skal til legen neste tirsdag, bør eg be om sykemeldig til dette gir seg? Liker ikkje å sykemelde meg men ser ikkje så lyst på å begynne å jobbe når det er sånn... Har en ganske krevende jobb også som miljøarbeider på skole med vansklige barn :/

Gode råd mottas med STOR takk ;)

Fortsetter under...

Jeg putter innpå m mat ganske ofte for å stangnere kvalmen men j veit d går over etter noen uker nå. Jeg venter 3 mann men er lite kvalm nå i forhold til m de to andre. Var kvalm i 4 mnd m dem. Mat er d eneste som hjelper eller frukt.

Hei :) Mitt andre svangerskap og var ikke kvalm sist, men det er jeg nå, har til og med hatt oppkast. Hjelper å spise ofte, spiser ca hver 3/4 time. Har fått besjed fra legen at i hverstefall kan jeg ta reisesyketab. men ikke hver dag bare i di verste tilfeller.

Annonse

Her har også kvalmen meldt seg for fullt =/ Ikke like ille som sist,da spydde jeg hele tiden i 5mnd! Har bare kastet opp en gang nå! Mitt triks denne gangen er sitron,ren fersk sitron.Tar enten sitronsafta i vann eller cola,eller rett i munnen og det hjelper faktisk litt =)

Ang jobb går det greit,men noen dager er skikkelig bad! Å da får jeg mest lyst å finne en sofa å legge meg på....men som andre her sier spise ofte er også lurt ;) Salt og surt kan være kvalmelindrende!

Drikk eplejuice blandet med faris/bon aqua. Druer hjelper meg også. Fersk ingefærrot - ikke spis den, men tygg litt på den når du kjenner kvalmen kommer. Ikke vent med å spise til du er sulten for da blir du kvalm i steden! Mange sier nøtter og mandler hjelper. Jeg klarer ikke lukten, men du kan jo prøve..

Og for å overleve arbeidsdagen - powernaps. Du kan helt sikkert få lagt inn et par 10 minuttere i løpet av dagen. Hvile hjelper faktisk mot kvalmen også! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...