AnonymeAnine Skrevet 10. august 2010 #1 Skrevet 10. august 2010 Jeg har veldig lyst på ett barn til, vi har to fra før. Dere som har 3 barn, hvor mye hadde økonomi og plass å si for avgjørelsen?
Lengter etter barn 4 Skrevet 10. august 2010 #2 Skrevet 10. august 2010 Hei Jeg har 3 barn.Økonomi har jo mye å si.Komer an på hvor store de andre barna dine er om du må ha 3 stk i barnehagen feks. Plass også,men der det er hjerterom er det husrom:)Vi hadde kun 3soverom(4 nå)men ikke noe problem om søsken må dele rom.Synes det har blitt litt at man må hahus på 200kvm,stor,dyr bil og masse soverom for og ha mange barn.Kjenner flre 5-7barnsforeldre som bor i helt vanlige bolighus med maks 4 soverom.Alle barne er snille,veloppdragne og damilien ahr et kjempesamhold:) Litt digresjon her på slutten:) Lykke til med planlegging av nr 3,vi planlegger nr 4 og er i 1pp nå
Mikkemafian Skrevet 10. august 2010 #3 Skrevet 10. august 2010 Vi planlegger nr 3 etter hvert, og vi gjør det fordi vi føler at familien ikke er helt komplett ennå.. (blir kanskje n4 etter hvert også.. hvis det går) Har ok økonomi nå, og det kommer til å bli litt trangt etter hvert, men det spiller ikke noen rolle i planleggingen vår. Men som sagt så stever vi ikke økonomisk nå. Hadde vi gjort det, ville saken sikkert stilt seg litt annerledes..
AnonymeAnine Skrevet 10. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2010 Jeg tror også at økonomien har noe å si når man planlegger og at man klarer det meste når man kommer til vanskelige tider (for de kommer alltid). Angående å dele rom så har vi for øyeblikket 3 soverom men de er veldig små og nesten uaktuelt å dele. Det går an men det er veldig trangt. Vi er nesten avhengig av et større hus (nei, ikke 200kvm:-)) - enten å kjøpe et større hus eller å utvide, uansett vil det bli dyrt. Våre barn er 2 og 4 nå og har stor glede av hverandre og derfor vet jeg at de ville hatt glede av et søsken til:-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. august 2010 #5 Skrevet 11. august 2010 Vi har også bare tre soverom, så da blir det eventuelt å putte to på samme rom. Men det har de bare godt av! Men vi har stort hus, da, så det skulle nok gå bra. Vi må også planlegge litt med jobbing, da jeg nå ser at det blir veldig mye på meg og jeg bør ha redusert stilling for å kunne både hente og levere. Mannen min tjener godt, men jobber desto mer! Mine er 3 og 1 1/2, håper å prøve på nr 3 om ikke så lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå