Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har en Odin fra før. Skal ha en til gutt. Eg og barnefar (ektefelle) klarer ikkje å bli enige om noke navn. Er så lei av å leite, så tenkte eg skulle prøve en ny "vri" for å sjå om me får til noke.

Eg har et favorittnavn, barnefar har et anna. Trur begge synes det andre navnet er ok, men ikkje noke meir. Men visst vi no skal velge et av de, kva synes dere?

Espen eller Alve?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142180363-espen-eller-alve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Espen er mitt favorittnavn. Har ikkje fått postitiv feedback på Alve av noken, har bl.a. hørt at det ligner et jentenavn, og at det er veigt i motsetning til Odin som høres ut som et sterkt navn.

Vil gjerne ha masse tilbakemeldinger her, så får eg ta ny diskusjon med mannen min seinere...

Tusen takk for tilbakemeldinger.

Heia, ja jeg tenkte også litt som noen sa at det er Arve men en som ikke klarer å si det og derfor det blir Alve... ? kanskje litt dumt..Hmm.. "Jeg heter Alve" - "hva sa du? arve?" .. tenker jeg kanskje litt? sorry hvis det er din favoritt men du spurte:)

Men når jeg leste det, så syns jeg det var veldig fint, men tenkte også litt på jentenavn av en eller annen grunn..

Espen er jo et fint og vanlig navn syns jeg:)

Annonse

1. Er Alve et navn? Synes det hørtes veeldig rart ut! Ikke pent..

2. Espen liker jeg ikke, veldig dårlige assosiasjoner..

3. Ingen av navna sto i stil med Odin..

Navn som passer bedre til Odin:

Odin og Ask

Odin og Brage

Odin og Oliver

Odin og Daniel

Odin og Markus

Odin og Elias

Odin og Theodor

Mannen min vil ha norrønt eller norsk/nordisk navn, og minst 2 stavelser. Brage liker han. Eg er ikkje 100% overbevist. Føler det blir så veeeldig norrønt med Odin og Brage. Har litt lyst på et meir vanlig navn. Mens han igjen vil heller ha uvanlig navn. Smaker litt på Brage også. Men går vekk fra Alve no... : )

Kva med Are? Trur dokke mangen vil le av det? Odin og Are (ikkje Are og Odin!!!) Eg tenker at Are klinger bra, og at Are og Odin går i glømmeboka, og ingen på barnas alder kjem iallefall til å forbinde det med radiovertene....

Vet du hva, det er utrolig hvor lenge slike ting sitter i minnet til folk. "Are og Odin" forsvinner ikke så fort, så jeg vil sterkt fraråde deg å bruke Are når du har en Odin fra før.

Men det finnes da mange andre fine norrøne navn.

Hva med noe med Tor?

Torfinn

Torgrim

Torgeir

Torstein

Torarinn

Tord

eller

Hallvard

Hallgrim

Hallfred

Hallstein

Halldor

Halvor

eller

Sæmund

Sivert

Severin

Sigurd

Sylfest

eller hva med

Birk

Birger

Bård

Brede

Bjørnar

Annonse

Oj vad många som inte tyckte om Alve (eller inte ens hört det förr). I Sverige är det poppis på småpojkar. Jag tycker det är fint (och att det passar jättebra ihop med Odin) - synd du väljer bort det. Tycker att Arve är fint det också, men gillar inte Espen...

Blir nok ikkje Espen eller Alve.

Kanskje Sverre. Forrige gang sto det mellom Odin og Sverre, så kan jo bruke det denne gangen. Sverre blir oppkalling, så det er jo koselig.

Eg liker også veldig godt Erik og Eirik, Rune og Egil, men mannen min synes dei navna er for vanlige.

Odin og Sverre var fint :)

Ser at du har gått bort ifra Alve, men tenkte bare å nevne at jeg vet om en liten nyfødt gutt som heter Alver.. ikke så værst når man bare blir kjent med noen med det navnet :) Tror han blir en tøff gutt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...