Gå til innhold

plutselige stikninger i høyre eggstokk!?!??

Anbefalte innlegg

kjennes ut som eggløsningsmerter og det startet i dag.. har holdt på i hele kveld, og har ikke kjent noe til det tidligere i graviditeten. er dette et dårlig tegn eller helt normalt? og rart at det kommer først nå?

jeg er i min 12 uke, ferdig med det 11. vært på ultralyd og alt stod bra til der i uke 8. sjekket hjertelyd i går. alt bra der også. livmoren er også kommet opp til magen, slik at jeg kan kjenne den.

men man blir jo litt bekymret..

Fortsetter under...

Jeg hadde masse stikninger forrige gang jeg gikk gravid. Men det ble verst da jeg hoppet over til 2. trimester. Det kjentes nederst i magen, men om det var i eggstokkene det tviler jeg på. Det var nok trolig livmorbåndene som strakk seg. Og det kan hende at det er det samme hos deg. Noen ganger kjente jeg det bare på en side, andre ganger på begge sider.

Jeg fikk dette i det som føltes som venstre eggstokk. Hadde skikkelige eggløsningssmerter som strålte rundt på ryggen også. Var også veldig ømt å ta på området, kjentes som blåmerke. Dette var i uke 8 eller 9 en gang. Ble bekymret, spesielt pga det at smertene strålte rundt på ryggen. Det avtok etter en dag eller to, og da jeg var på UL i slutten av uke 9 pga av noe annet, var alt fint. Han tok sveipet ultralydapparatet over området, men fant ingenting galt, og han mente at det enten var livmor eller bånd i lysken som strakk seg, eller det kunne være øm tykktarm pga hard mage.

Er fortsatt tidvis ømt der når jeg tar på, men nå tenker jeg ikke på det lenger. Var på UL i går, 12+2, og alt var helt normalt. :-)

Jeg hadde sånne stikkinger over mange uker også! Da jeg var på privat UL i uke 12 hadde jeg ikke hatt noen enda, men da ble jeg fortalt at det ikke var sjelden og at om jeg skulle få noen stikkinger i eggstokkområdet, så var det helt normalt :)

Jeg husker ikke helt når det ga seg, men tror ihvertfall ikke jeg har kjent noe stikking på en stund ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...