Spent jente123 Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Jeg trenger litt svar - håper noen vet :-) Var på do å tisset nå i sted, når jeg tørket meg kom det en god klump med i papiret. Noe jeg aldri har sett eller opplevd før, den var gjennomsiktig/hvit og helt gele form - uten noen form for lukt. Kan dette være slimproppen eller deler av den? Har de siste dagene hatt mye "vonde" kynnere, med litt mens smerter - og er endel kvalm. Mye som skjer med kroppen på natta, så lite søvn. Kanskje noe er på gang? Er 38+2. Og hvordan er det med sex når denne har gått? Mtp infeksjon osv. Kjenner jeg ble i litt hel spenn og lykkelig. Men det kan jo være for "ingenting". Uansett - det er ikke lenge igjen anyway! Joho :-)
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Kan godt være slimproppen ja Sex skal du vel ikke ha nå når den har gått? Er ikke sikker... :s Får håpe det er noe på gang hos deg da
Spent jente123 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2010 En feil i innlegget mitt.. jeg ble i så "høy gir". Den klompen lå i truseinnlegget .. hehe! :-) Får håpe noe er på gang, men kan sikkert ta mange dagene uansett om det var den? Sex får vi holde oss unna da siden vi ikke vet :-)
♥jente2010+♥jente2012 Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 kjør på, ikke noe problem å ha sex;)
Spent jente123 Skrevet 9. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2010 Okei, så det er ikke noe fare for infeksjon el noe ? :-)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Det høres ut som slimproppen! Kjør på og ha sex =) Det hjelper på modningen.. Hold deg unna bading bare! =)
Gjest Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Det er vel da vannet har gått at man ikke skal ha sex? Så homp ivei hehe
Spent jente123 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2010 Joho .. da får vi bare prøve på det! :-) Bading er det ikke noe fare for skjer uansett.
Voyeur Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 Hvis slimproppen er gått, kan du likevel ha sex. Er vel bare badekar og basseng du skal holde deg unna. Sæd vil jo bare hjelpe til på modningen, så skader ikke å prøve:)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 10. august 2010 #10 Skrevet 10. august 2010 Haha - du skal være i bra god form om du vil ha sex etter at vannet har gått, tror jeg! Er enig i at det bare er å kjøre på med sex selv om slimproppen har gått. Det kan jo ennå gå lang tid til fødsel og det kan dannes en ny propp Siden du er 38+2 krysser jeg fingrene for at fødselen din er i gang!
Spent jente123 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2010 Det skader ikke da, så lenge det er utenfor fare for infeksjon :-) Så i kveld blir det sengevals om humøret holder seg oppe! For i sted kom det mer av proppen, mye mer! Ingen tvil nå hva det er. Så nå kan jeg ikke skjønne annet enn at meste parten av den er borte. Men jeg har jo aldri hørt hvor mye/hvor stor denne er? Kjenner jeg er spent nå ja, - har så lyst noe skal skje.
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 10. august 2010 #12 Skrevet 10. august 2010 sex kan man ha bare vær renslig:)
Fru F Skrevet 10. august 2010 #13 Skrevet 10. august 2010 Ikke for å være gledesdreper, men slimproppen kan gå mange uker før fødsel. Gikk 4 uker før hos meg sist. Har ingenting å si for sex eller bading såvidt jeg vet. Tvi tvi
Spent jente123 Skrevet 11. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 11. august 2010 Nei da, du er ikke det - bare realist :-) Vet det ikke trenger å skje noe med det samme, men uansett - et lite tegn. Og jeg har så mye andre ondter at jeg tror det skjer noe før om 4 uker - eller går det så lenge blir jeg vel satt i gang. Da fyker jeg avgårde på kontroll til legen! Ha en fin onsdag.
gullis og snuppis Skrevet 11. august 2010 #15 Skrevet 11. august 2010 Hos meg kom deler av slimproppen først et par dager før fødsel, mens resten kom et par timer før vannet gikk (kom da enda mer slim enn første gang, og det var liksom ikke tvil). Jeg hadde da lenge hatt en del ubehag, slik som deg, og følt at noe var på gang i kroppen. Tipper at noe snart er på gang hos deg! Lykke til
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 11. august 2010 #16 Skrevet 11. august 2010 De som har peiling sier at hvis slimproppen kommer med litt blod så er det tydelig tegn på modning og nærstående fødsel =) I forrige sv.skap gikk slimproppen min i uke 31 og jeg fødte i uke 32. Denne gangen gikk den uke 23+6 men jeg har enda ikke født (heldigvis!!!) eller fått ny propp =) Er nå 29+3. Krysser fingrene for at du klekker ut gullet ditt snart! =)
Spent jente123 Skrevet 11. august 2010 Forfatter #17 Skrevet 11. august 2010 Det var ikke noe tegn til bold, var helt ren og hvit. Så da er det kanskje litt lengre unna til meg? Men uansett har mye nedpress, og stikninger i "nedre mage". Så jeg føler at kroppen jobber. Håper jo at det er som noen av dere sier at fødselen ikke er så langt unna, men jeg får vel bare stålsette meg på at den enda kan gå noen dager. Håper ikke uker ;-) Er 38+4 i dag. Var på kontroll til legen i dag, ikke lystig i forhold til vekta den siste uken. Gått opp 4kg på en uke!! Men har fått noe vann i kroppen, så får håpe det er det som er årsaken til dette..grøss.
<3 R med baby i magen <3 Skrevet 11. august 2010 #18 Skrevet 11. august 2010 jeg er også 38+4 idag og har hatt mange dager med mye vondt og kynnere. Slimproppen begynte å gå igår og idag kom det mye mer men min ser nesten litt sånn lys gul/grønn ut! er det normalt da??? sist svangerskap gikk den 4 dager før jeg fødte og da med blod, så det er vel kanskje en forskjell på det. Håper på at det skjer noe snart hvertfall er temmelig klar for å treffe den lille
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 11. august 2010 #19 Skrevet 11. august 2010 Det er vanlig at slimet endrer seg en del når man er gravid. Slimproppen ser helt annerledes ut og går ikke før ca den siste måneden før fødselen. Fordi det nå skal bygges opp med slimhinnene i bekket skjer det også en større avstøtning av døde celler, dette blir til økt utflod. En del av oss lager også mer sopp enn ellers fordi forholdene i skjeden er bedre for soppen nå. Blir du kløete kan du kjøpe soppdrepende middel på apoteket. For å forebygge kan du spise yoghurt og drikke biola. Det er også bra for en litt treg tarm, om du skulle være plaget av treg mage. Hvis utfloden får en kraftig farge, grønn eller rød/brun, så tar du kontakt med legen eller jordmoren din med en gang. Ellers er det ganske normalt med økt gul/hvit/blank utflod som gjerne er litt tykkere enn ellers i livet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå