Gå til innhold

Hvor mange timer sover deres babyer om natta? 3mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min baby sovner for natta mellom 2200 og 2400. Det varier når tid på natta hun vil spise. Noen ganger er første gang klokken 0230 og noen ganger 0630. Etter at hun har spist så sovner hun igjen. Hvis hun første gang spiser kl 0230 så er kanskje neste gang 0630. Men uansett så er hun våken for dagen ca. 0900 enten fordi jeg da vekker henne etter hun har sovnet ved puppen eller fordi hun er våken.

Men jeg vil gjerne stå opp tidligere med henne og at hun skal legge seg tidligere om kvelden. Men hvor mange timer sover deres barn om natta?

Jeg er redd for at hennes sovevaner er veldig påvirket av mine sovevaner. Hun våkner seint fordi jeg lar henne sove så lenge på morgenen. Hadde jeg stått opp tidligere så hadde hun lagt seg tidligere på kvelden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har gått fra legging kl 22 til 20 nå, så han sovner mellom 20-21 som oftest.

og han våkner hver morgen kl 9, så slumrer vi litt og står opp 10.

Skrevet

Hun sovner natta i 11 tiden, selv om jeg kan våke til langt ut på natten. Så våkner hun i 3-4 tiden og 6-7-8 tiden. Vanligvis sover vi til mellom 10 og 12, men det er kun hvis jeg er veldig trøtt. Ellers står vi opp når hun spiser 6-7-8 måltidet:)

Skrevet

Jenten vår sov ca 9-10 timer når hun var 3mnd, 4.5mnd nå og sover ca 10 timer nå også.

Skrevet

Startet med rutiner rundt 3 mnd. Han er 4 mnd nå og nå sover han ca 10-12 timer om natta:) Legger han rundt 20 og da sovner han alt fra etter fem minutter til tre kvarter etterpå:) Så sover han til 07-08 om morgenen:) Da står vi opp:)

Startet kl 22,så 21 og nå er vi nede i kl 20:) Holder det der til han må stå opp tidligere når han begynner i barnehagen:)

Skrevet

Vår baby har sovet fra 18 om kvelden og i 12-13 timer siden han var 1 mnd.

I starten la han seg for natta altfor sent, så begynte å legge ham tidligere og tidligere. Til vi kom inn i en god rytme og rutine.

Tidligere la han seg kl 23 ca, og sov til 01.30 for så å få mer mat, neste måltid igjen var rundt 06 og så stod vi ikke opp før kl 09.30.

Nå har det blitt til at han legger seg tidlig og sover rundt. Så står vi opp tidlig også da, men uten å stå opp midt på natta.

Skrevet

Hun sovner rundt 19.30 tiden og sover til 06.00. Uten nattmåltider. Hun er tre mnd,

Skrevet

Hei

Tror det litt tidlig å komme helt i rytme. Min gutt på 7 uker har en stund nå sovnet mellom 22-23 og vi står opp mellom 8-10.

Jeg kommer til å forsøke å regulere søvnen hans til tidlig kveld etterhvert, slik at han sovner rundt kl 21 og sover til rundt 7. Dette for å komme i takt med resten av huset. Jeg har to unger som skal på skolen etc og må være i form til dem. Han får mat to ganger i løpet av natta nå (varierer med 3-6 timers intervaller), det har vært rimelig stabilt slik noen uker nå.

Skrevet

Gutten vår er 11 uker, og vi har nå begynt å legge han i syv-åttetiden de siste par ukene (avhengig av hvor trøtt han er). Han er klar for natt da har vi merket. Tidligere var også vår lille ofte oppe til 24, men dette har gått over og vi begynner å få litt rutiner - noe som er godt. Vi legger han i sin egen seng i våken tilstand nå. Han sover til ca. 9 om morgenen.Dvs 12 timer (med alt fra 1 til 4 nattmåltider). Da er han våken en times tid før det er første duppen. Tidligere kunne han sove til 11-12.

Jeg merker at selv om han legger seg litt tidligere en dag (eks. halv syv) så sover han like lenge på morgenen og hvis han er sen er det ikke mye lenger han ligger om morgenen, så det er ikke sikkert at din lille vil legge seg tidligere selv om dere står opp tidligere. Dette er nok noe som går seg til etterhvert. Tror det at det nå blir mørkere ute også vil hjelpe litt på døgnrytmen.

Lykke til :-)

Skrevet

Sånn er mini også! selvom han en dag ikke får lagt seg før 21, så sover han ikke noe lenger enn vanlig for det! Og om han legger seg en time tidligere enn vanlig, våkner han til "vanlig" tid:)

herlig med rutiner på både sovingen(spiser ikke på natta) og spisingen! :)

Skrevet

Min baby sov hele natta fra midnatt til 6-7-8 fra hun var fire uker til hun ble tre mnd. Da ble det bomm stopp og hun ville spise om natta. Mye skjedde på den tiden hun rundet tre mnd; vi fikk feriegjester og måtte dermed bytte soverom og det nye soverommet er ikke lystett (vi bor i Nord-Norge med sol til langt utpå natta); hun fikk vaksiner (har hørt at dette kan forandre babyen på mystisk vis); hun ble flinkere å legge seg å sove om kvelden. Altså ikke så mye skriking og vugging.

Men, dette er ikke så stort problem for meg at hun vil opp om natta. Ting forandrer seg jo hele tia syns jeg. Jeg har som mål å få henne til å sovne om kvelden uten at hun må skrike seg i søvn. JEg er mamma for første gang og har ikke erfaringer med det jeg gjør, men jeg vet hva jeg ønsker. Så jeg prøver meg nå fram :)

Men ok, takk for at dere delte :)

Skrevet

£!$ med mini❤

Mener ha lest at du gir grøt? Ikke ta dette ille opp, men jeg ser du er svært opptatt med dette med rutiner osv.

Jeg tror mye av grunnen er pga grøten, et ammende barn har behov for mat oftere en flaskebarn. Og Om du i tilegg gir grøt sier det seg selv at småtten ikke trenger å våkne om natten.

Jeg må bare si ifra til deg, siden du stadig er på å nevner dette til fortivelde mødre bak, "hvorfor sover ikke barnet mitt."

Og ellers, er er poden 3,5 mnd. sover fra 22.00 til 0900. Gir han mat også er han våken i 2t før han vil sove litt igjen. Gjerne 2t tid igjen.

Mener å ha lest at intervallene mellom søvnen burde være 3t på dagen for å oppnå best søvnrytme.

Skrevet

ja jeg skjønner at ammende barn trenger mat oftere fordi mme gjør barnet mettere lenger av gangen.

Har ingenting med at jeg er så opptatt av rutiner, jeg svarer på innlegg der folk spør hvordan dagene er, hva "deres babyer gjør" osv. Syns det er koselig å svare og dele erfaringer. Vi er så heldig at mini sover hele natta og begynte med det ganske tidlig. Dette har jo også mye med at han er flaskebarn fordi ammingen ikke gikk helt her pga vi kom sent i gang.( Han var på nyfødt intensiv og med masse slanger og cpap opp i nesa er det ikke så lett å få til noe amming.)

Men syns ikke jeg ikke skal få lov til å svare på disse innleggene selvom jeg ikke ammer eller har et barn som våkner hver 3. time på natta!

Skrevet

Jeg legger henne mellom 19 og 20. Hun sover da til en gang mellom 03 og 05, våkner da for mat. Deretter sover hun 3-4 timer før neste måltid. Står somregel opp rundt 06.30, hun er da våken til ca kl 08 og sover da et par timer. Dette mønsteret har vi hatt siden hun var ca 1,5 mnd. Hennes søster var helt annerledes, hun våknet hver 3'dje time hele natten til hun ble nattavvent da hun var ca 8 mnd. Jeg føler at jeg har akkurat de samme rutinene på nr 2 som jeg hadde på nr 1, så barn er tydeligvis forskjellige! :-) Jeg ammer forresten, ingen mme.

Skrevet

Glemte å si at hun er 4 mnd om 3 dager...

Skrevet

Snuppa vår legger seg ca 20.00 og sover helt til ca 10.00. Men hun er jo da oppe på natta 3-4 ganger og spiser. Og hun er 3 mnd :)

Skrevet

Jenta vår (4 mnd) sovner halv elleve/elleve og sover til halv ti/ti. Får pupp rundt kl 7.

Skrevet

da jenta mi var 3mnd sov hun fra 19-20 til 07-10 på morningen uten mat. hun er flaskebarn med et utrolig sove hjerte! nå er hun snart 7mnd å sover fortsatt 12-14 om natten og 3-5 t på dagen.

Skrevet

Gutten min er 5 uker..

Han legges rundt kl 21.. Sover da til tidligst 4 og senest 5.30 for mat.. Etter det går det ca 3 timer mellom hvert måltid..

Skrevet

Her sover hun i kurven til vi legger oss. Får da pupp og legger seg i egen seng,der kan hun sove i 6-7 timer før hun vil ha mat igjen. Så sovner hun igjen å våkner rundt kl 11 på formiddagen. Hun er tre mnd.

På dagtid er hun veldig mye våken og aktiv. Ammer da ca hver tredje time.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...