Mammahjertet <3 Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Natt til onsdag forrige uke våknet jeg klokka ett med et smell. Her var det ikke noen tvil om hva som var i gang. Det kom noen tak som jeg ikke hadde kjent lignende til. Ikke spesielt vonde, men ulikt noe annet jeg hadde kjent. Tok tiden på riene, og det var 10 min mellomrom. Prøvde å ligge i senga for å sove mellom riene, men dette var jo så spennende og skummelt på en gang! Plutselig ble magen heelt hyper og jeg gikk sikkert på do nesten ved hver rie. Etter hvert ble riene tettere og tettere og jeg vekte barnefar. Vi dro til fødeavdelingen i seks tiden på morgenen. Da hadde jeg 4 cm åpning! Oi! Bang... på med bleia og nettingtrusa, he-he. Jobba videre med riene ca et par timer uten lystgass. Så ble det lystgass og prekestol. Prekestolen var utrolig god å ha! Samt massasje i korsryggen fra min kjære. Etter en del timer var det 7 cm åpning gitt! Jeg ble skikkelig optimistisk. Men så ble det dessverre slik at det plutselig stoppa opp. De 7 cm stod jeg og kava og jobba med i to timer uten at det skjedde noe. Vesla gikk heller ikke lenger ned i bekkenet. Det gjorde at jeg begynte å kaste opp og da ble kreftene fort oppbrukt. Kasta sikkert opp 15 ganger i løpet av de to timene. Lystgassen tok ikke toppene på riene lenger. Da ble det litt heavy, og jordmor anbefalte epidural for at jeg skulle få hvilt litt. Epidural ble det og jeg sier bare... juhuuuuu ;-) Når den fikk sjans til å virke ordentlig etter en halvtime-tre kvarter ble det helt annerledes. Fikk riestimulerende i tillegg. Nå fikk jeg mulighet til å jobbe med riene igjen! Jordmor måtte drive å dytte og ordne litt på en kant som lå igjen. En lege kom også inn for å sjekke litt hvorfor snuppa ikke kom lenger ned. Han sa at her var det bare å begynne å presse :-) Jeg hadde ikke pressrier, men pressa av egen vilje sammen med riene. Det gikk helt fint. Ikke noe å grue seg til det med pressingen. Det var helt uvirkelig at NÅ var det tett før jeg skulle få hilse på barnet mitt! Etter bare en halv time med pressing kom det lille gullet vårt til verden! Følelsen det ga å få den varme og lille kroppen lagt på brystet kan ikke sammenlignes med noe! Helt fantastisk og uvirkelig. Følte jeg nesten drømte det! Min kjære var helt satt ut og tårene hans trillet. Nå var hun her! Hun skrek kanskje i to minutt før hun roet seg og lå med store runde øyne og tittet på meg. Onsdag 4. Juli klokken 16.35 så hun dagens lys for første gang. Et ukjent lite menneske kom som jeg elsket fra første sekund. LYKKE TIL alle sammen. Hilsen nybakt mamma :-D
Tredje drøm Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Gratulerer så mye med vesla! Kos dere så mye dere kan!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 sukk sukk sukk.. takk for en fin historie.. hjelper på slike som meg som gruer seg en del til fødselen. Gratulerer så masse!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Ja dette var en fin historie! Ble litt "kamplysten" kjenner jeg hihi...liksom "bring it on"! Gratulerer så kjempemye i alle fall :-D
Mammahjertet <3 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 10. august 2010 Tusen takk jenter Snart er det deres tur.
barbamamma79 - venter nr 4 Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 Gratulerer! Fin historie.
Mammahjertet <3 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. august 2010 Helt lykkelig: Det er helt naturlig å grue seg. Men dette greier du. Husk at lystgass og spesielt epidural er gode smertestillende. Det er greit å ha i bakhodet. Fødesmertene takla jeg bedre enn "vanlige" smerter. Vi er jo skapt til dette. Ha det i bakhodet.
MissVaiper Skrevet 10. august 2010 #8 Skrevet 10. august 2010 Gratulere med jenta! Så fin fødehistorie du hadde da! Kjenner jeg blir helt rørt her jeg sitter. Hormoner? Hehe.
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 10. august 2010 #9 Skrevet 10. august 2010 for en nydelig historie, skjenner jeg ble litt roligere i kroppen nå, selv om det er lenge igjenn til det er min tur (er fra 1 trimester) gratulerer med den lille, å lykke til vidre
Mammahjertet <3 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. august 2010 MissValper: Du har noe stort i vente! Noe du aldri vil kunne forestille deg før du ligger der med babyen din du har lengta etter i ni mnd Og for all del, gjør en sak jeg ikke var flink til. Og det var å hvile og sove mye før fødselen. Takk for gratulasjon fra alle jentene her inne. Dere er så søte atte.
mamma til to prinsesser <3 Skrevet 10. august 2010 #11 Skrevet 10. august 2010 Gratulere så masse. Fantastisk fin historie.. Måtte le da du beskrev følelsen da epiduralen ble satt. Hadde det på samme viset som deg og takket alle i rommet for at jeg fikk den ;-).. Litt påvirket av lystgassen, så samboeren min måtte le litt av meg... Lykke til som mamma og kos deg så godt du kan..
A.S Skrevet 10. august 2010 #12 Skrevet 10. august 2010 Bra jobba!! Gratulerer så mye med prinsessa, og lykke til med barseltiden ) Veldig fint skrevet
Mammahjertet <3 Skrevet 10. august 2010 Forfatter #13 Skrevet 10. august 2010 Tusen takk alle sammen. Sender en haug fødestøv til de som er nær termin! :-D
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 10. august 2010 #14 Skrevet 10. august 2010 For en flott historie! Gratulerer sååå masse! Klem.
engleving Skrevet 10. august 2010 #15 Skrevet 10. august 2010 KOM SMERTE, EG HELSAR DEG!! Er helt klar nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå