<3Minesmå<3 Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Jeg har en liten gutt på 1 mnd som plages litt med hard mage, trolig pga at han kun drikker mme. Så har jeg hørt at man kan blande i litt maltekstrakt for å få i gang magen litt. Men hvor mye malt skal han ha ca. i døgnet?
abella Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Det varierer fra barn til barn, så du må prøve deg fram. Vi brukte 1 teskje i døgnet, fordelt på to flasker pr dag.
*LillaMeg* Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Det må du egentlig finne ut selv, for det varierer fra barn til barn har jeg funnet ut.. Slet leeenge med å finne rett maltmengde her.. Ett tips er å se på bæsjen.. Er den hard, så er det for lite malt, er den for løs, så er det for mye.. Skal være en mellomting.. Jeg tok en teskje malt i en flaske i døgnet.. Den mengden var perfekt i 3-4uker, og nå trenger han ikke malt lengre..
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Vi fikk beskjed på helsestasjon at maxgrensen var 4 skjeer i døgnet? Har ikke hørt det før eller siden så vet ikke... Men fikk tips om at det hadde best effekt om du tok alt du skulle bruke i løpet av et døgn i en flaske, da har det best effekt. Vi brukte 1 t-skje i ei flaske om dagen:) nå får han mme og grøt og trenger hverken svisker eller malt:)
stearin Skrevet 9. august 2010 #5 Skrevet 9. august 2010 Gir jenta mi mme en eller to gang i døgnet og bruker da å sette en liten teskje i begge flaskene. Begynte med mme for to dager siden, så jeg vet ikke enda, men hun plages med hard mage fra før av.
Gjest Skrevet 10. august 2010 #6 Skrevet 10. august 2010 heilt sia tulla mi var 7 veke og begynte med mme har hu fått ei lita teskje i kvar flaske, var det ei flaske hu ikkje fekk i blei magen hard. hs sa til oss at vi bare skulle fortsette med så mykje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå