gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Hadde akkurat gjennomgått en ma og måtte på utskrapning. Får jo ikke ha sex før 14 dager etter utskrapningen, men er redd jeg får eggløsning før disse 14 dagene er over. Det er 14 dager siden på torsdag.. Gjør det noe å evt ha sex etter 12/13 dager?? Har kjøpt eggløsningstester der streken blir sterkere for hver dag som går nå.. Har snakka med sjefen på føden på Riksen og fått beskjed om at jeg ikke trenger å vente en syklus før jeg prøver igjen, og jeg er livredd for å gå glipp av denne prøveperioden!! Vil så gjerne bli gravid igjen med en gang!! Noen med erfaringer??
gulda Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Var nettopp gjennom det samme. Jeg fikk beskjed om at sex var ok når blødningene hadde sluttet, gjerne vente et par dager etter. Fikk også offisielt skriv om å vente til blødningen var over. Vil også bare bli gravid igjen! Lykke til!
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 9. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. august 2010 Men mine blødninger har ikke gitt seg helt.. Kan gå en dag uten å blø, men kan ha litt blod på papiret dagen etterpå eller brunlig blod.. Går liksom aldri over!! Men er det mulig å få eggløsning før man har sluttet å blø helt da? Lykke til til deg også! Håper vi slipper å vente så lenge til vi blir gravide igjen!
Dorthea74 Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Har vært gjennom 2 utskrapinger og det tok ca ein mnd med kvar før kroppen var klar for nye forsøk. Reiste til Syden 5 dager etter første og fikk råd om å unngå bading så lenge eg hadde blødning, og det varte bare i 5 dager så det ble både bading og kos på sydenturen. til og med leger sier en blir lettere gravid etter spontanaborter så bruk muligheten, Lykke til!!
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 9. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. august 2010 Så bra at ikke hele ferien ble ødelagt Jeg spurte om jeg måtte vente med sex til blødningene hadde gitt seg, men det virka ikke som det hadde så mye å si.. Er så kjedelig når man bare spotter litt.. Blør ikke mye i det hele tatt, men det går liksom aldri over..
Dorthea74 Skrevet 9. august 2010 #6 Skrevet 9. august 2010 Vanskeli å si, er jo ingen ekspert, fikk beskje dom at blødningen kunne vare i 10-14 dager etter inngrepet, men begge gangene hos meg stoppa det etter 5-6 dager. Er ikkje noko i vegen for å prøve, liten sjangs for infeksjoner etterhvert som dagene går. slitsomt å gå å vente til det skal slutte, vertfall når en er såå klar for å prøve igjen!!
prøverigjen:) Skrevet 10. august 2010 #7 Skrevet 10. august 2010 Jeg hadde en utskrapning 9juli, vi hadde sex 3 dager etterpå. blødde bare litt første dagen etter utskrapningen. Fikk beskjed om å vente med sex til jeg ikke blødde mer. Kanskje burde vi ventet lengre (selv om jeg bare blødde en dag) med sex men, vi hadde så behov for det etter alt som var skjedd, så jeg tok sjansen. Og det har gått bra;) Vi hoppet av i svingen en mnd til mensen kom da jeg fikk beskjed om at det var smart å vente en syklus før vi prøver å bli gravide igjen. Hvis du ikke blør kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke kan ha sex;) og du føler deg bra. Hvorfor man skal vente med sex er jo faren for infeksjon. Men, om du har ventet som du skriver 12/13 dager da bør jo sjansen for infeksjon være liten.... Lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!
gutt-08, jente-11*fødeklar* Skrevet 10. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2010 Hmmm.. Veit ikke helt hva jeg skal gjøre. Men i dag har det bare kommet gammelt blod, så det kan jo hende at den begynner å gi seg nå.. Men det er vel ikke vanlig at eggløsning kommer før 14 dager heller? Har fått høre at faren for infeksjon er svært liten, men hvis man er uheldig kan det bli like ille som da man tok aborten.. Vil ikke gjennomgå det en gang til!! Hvor lang tid tok det til du fikk mensen igjen, prøverigjensnart? 1 mnd? Lykke til til dere også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå