Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørt det er veldig viktig at de får rape etter de har spist. Lillegutten min på 6 dager vil jo veldig sjeldent rape, hender en sjelden gang, og gulper også bare innimellom.

På natta føler jeg det blir veldig slitsomt å sitte leeeenge etter amminga for at han skal rape eller gulpe. Men er samtidig redd for å legge han ned når han ikke har gjort det.

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplever det samme som deg.

Orker sjelden sitte lenge på natta for å vente på rap, men ser de gjerne gulper etterhvert da, desverre.

Merker jo at de blir mere urolige om de ikke får rapt. Om du legger babyen ned, kan du jo ta ham opp etter en stund for å se om det kommer noe, eller om han blir urolig:)

Skrevet

Vanskelig å få han til å roe seg, og sovne igjen også! Må jo som regel ha et bleieskift etter hver amming også, og da våkner han enda mer. Men må jo skifte bleie på han å stakkar..

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jeg bruker sjeldent å rape med gutten min om natten. Han våkner så innmari lett av det, men så lenge han ikke får luftsmerter i magen, så går det jo bra! Jeg prøver ellers å rape etter hvert måltid, men hvis jeg ikke får det til så stresser jeg ikke med det liksom. Men hvis barnet har luftsmerter, er det jo viktigere!

Skrevet

Ja, det er et styr det der:)

Merker ofte at de begynner å "jobbe" etter måltid. Voldsomt med trykking og knirking:)

Etterhvert som babyen din ikke bæsjer på natta, kan du la være å skifte på ham. Dette for å bevare roen mest mulig. Gi minst mulig stimuli på natta, med lys og lyd og bevegelser.

Det går nok seg til skal du se, men mye man skal erfare og få en god rutine på etterhvert:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...