Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva gjør man dersom man får mensen rett før eller samme dag som man skal begynne med spray for nedregulering (synarela i mitt tilfelle..)? Jeg har litt ustabile sykluser så er veldig redd for at ting ikke skal gå etter planen...

Og så skal jeg bestille medisiner snart, så jeg lurer på om jeg skal bestille akkurat så mange ampuller med menopur som jeg trenger frem til første kontroll (det passer med pakningsstørrelsene), eller om det er stor sannsynlighet for at jeg får bruk for flere?

Dette er vårt første forsøk, og jeg har sikkert ikke klart å få med meg all informasjonen de prøvde å dytte inn i oss på sykehuset, men kanskje noen av dere kan være så snille og hjelpe meg?

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med nedregulering, så kan ikke hjelpe deg der.

Det høres ut til at du må bestille Menopur. Som regel går dette kjapt så lenge de det bestilles fra har det på lager, men det tar noen dager.

Umulig å si egentlig, om du vil trenge videre stimulering. Hvis du må fortsette med stimulering er det viktig at du har medisinene klare.

Jeg har alltid tatt ut all Menopuren, om jeg husker rett. Da har du de klare dersom du må fortsette. Om du ikke trenger å fortsette har du de til siden, om du ikke lykkes første gang. Når du har brukt over 15 000 kr på medisinene, får du dekket alt, selvom du kanskje har fått ut for mye. Det jeg tenker da, for min del, er at om jeg har noen ekstra medisiner kan jeg kanskje bruke disse hvis jeg skal over til det private (vil da ikke lenger få dekket medisinutgiftene), eller så kan jeg selge dem.

Tja. Håper dette hjalp deg litt på veien :-) Vil med andre ord anbefale deg å ta ut all Menopuren. Lykke til ;-)

Tusen takk for svaret, håpefull! Det høres veldig lurt ut, så da gjør jeg det. Så heldig du er som har sluppet unna nedregulering. Kan ikke akkurat si at jeg gleder meg til det... Har du vært gjennom mange forsøk?

Håper noen andre kan svare meg på sprayspørsmålet mitt! Jeg kan jo alltids ringe sykehuset, men det hadde vært deilig å slippe telefonkø. Må vel kanskje ringe de uansett om timingen i forhold til mensen den aktuelle måneden blir helt feil, men det hadde vært fint å høre andres erfaringer og synspunkter om det er noen som har noen.

Hei :)

Du har vel ringt inn mens på forhånd og fått dato i forhold til det så jeg er ganske sikker på at det ikke har noe å si når du får mens nå da når du starter med spraying.

Jeg har regelmessig mens da men jeg tror nok de har tatt med det meste i betraktning når de setter oss på medisiner.

Jeg holder til på st olavs og bor langt unna så jeg får tilsendt medisiner og de forrige gangene har jeg fått akkurat med medisiner men vet ikke om jeg har fått mer nå. Jeg satte bare bort asken til jeg skal begynne å stikke:)

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...