januar-jenta Skrevet 9. august 2010 #1 Skrevet 9. august 2010 Tok en blodprøve i sommer, og ringte idag for å få svaret, og AMH tilsvarte 1.0. Hun sykepleieren sa at det var veldig lite, og at den burde minst være på 3. Hva vil dette si, noen som kan noe om dette? Alle de andre hormonprøvene mine har vært fine, jeg har eggløsning hver måned (1 eller 2 egg), har jo hatt en lavstimulert ivf også hvor alle de 3 eggene jeg fikk ut ble befruktet, og 2 var fine. Jeg kan ikke så mye om dette med AMH, og fikk ikke noe svar fra hun jeg pratet med...så derfor spør jeg her inne. Er det derfor jeg ikke har blitt gravid???
MissTaurus Skrevet 9. august 2010 #2 Skrevet 9. august 2010 Hei Jeg tok AMH for en måned siden. Jeg var heller ikke sikker på hva den prøven innebar, men har søkt på nettet. Du lese hva det står på ST. Olavs nettside- Helt nederst finner du også en tabell fra en annen nettside. 0,3 er lavt som du ser-(. Hva det innebærer for deg bør du snakke med gynekologen din om. Min prøve var heldigvis i normalområdet. Er klar for mitt 2. ivf-forsøk. Det er dessverre mange faktorer som spiller inn. Skulle gjerne visst hva som skal til! s-AMH - Anti-Muller Hormon I dag utsetter mange kvinner barnefødsler til høyere alder hvor fruktbarheten er lavere. Det er derfor viktig å få et mål på den såkalte “restaktiviteten i eggstokken“. Dette kan man måle gjennom en blodprøve, såkalt s-AMH. Generelt er det slik at jo lavere AMH, jo mindre eggreserver har du. I motsatt fall vil svært høye nivåer av AMH representere økt risiko for å bli overstimulert i forbindelse med prøverørsbehandlingen. Prøvesvaret vil være en hjelp til å besvare følgende spørsmål: Hva slags dose av prøverørsmedisinene er den beste i mitt tilfelle? Dernest; gi en pekepinn på sannsynlighet for å lykkes med IVF. Haster det, eller er det sannsynlig for sent i mitt tilfelle? Er det slik at evt adopsjon eller eggdonasjon er eneste farbare vei for oss? AMH Blood Level High (often PCOS) Over 3.0 ng/ml Normal Over 1.0 ng/ml Low Normal Range 0.7 - 0.9 ng/ml Low 0.3 - 0.6 ng/ml Very Low
tingeling71 Skrevet 9. august 2010 #3 Skrevet 9. august 2010 Dette har jeg ikke peiling på, men ble litt nysgjerrig og googlet meg frem til denne: http://www.advancedfertility.com/amh-fertility-test.htm Den forklarer jo litt mer utfyllende. I følge den er du jo fremdeles innenfor normalen? Lykke til.
MissTaurus Skrevet 9. august 2010 #4 Skrevet 9. august 2010 Hei igjen Beklager, jeg så feil, (0,3) Prøven din er ,som det nevnes ovenfor, innenfor normalen! Høye verdier er heller ikke bra- Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå