Gå til innhold

Dere som ammer og vet at babyen reagerer på løk eller annen mat..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...gir dette babyen mye luft i magen eller mageknip som er så vondt at den gråter? Hvor lang tid etter amming tar det før dere ser virkningen hvis dere spiser noe den lille reagerer på? Hvordan fant dere ut hva de reagerte på?

Syns den lille jenta mi på 9 uker har like mye luft i magen uansett hva jeg spiser. Det virker som det kan være ganske ubehagelig med all denne luften, men det er sjeldent hun skriker skikkelig. Hun promper veldig mye og vrir seg og trykker mye for å få luften ut. Jeg har kuttet ut masse forskjellig mat uten at jeg syns det er noen forskjell, og er litt usikker på om jeg skal prøve å kutte ut enda mer mat. Hadde derfor vært interessant å høre hvordan babyer reagerer på mat de ikke tåler at mor spiser.

Jeg lurer også på om det bare skyldes at hun svelger mye luft? Det kan være vanskelig å få henne til å rape etter ammingen av og til, særlig om natten. Det høres også ut som hun svelger en del luft når hun ikke spiser. Men kan det bli så mye luft av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er 8 uker og han reagerer på sterk mat, spesielt taco. Da skriker han dagen etterpå, dersom jeg spiser det om kvelden. Merker at han spenner seg og har vondt. Jeg fant ut dette da han reagerte likt to ganger etter hverandre, da jeg testet en ekstra gang om det var tacoen som hadde skylden eller om det var tilfeldig.

Sånn ellers er han også sånn som din, presser og promper mye og er litt urolig. Men da gråter han ikke. Har hørt at disse små er litt urolige i magen i begynnelsen, til tarmene blir helt vant til å fordøye morsmelken. Det kan visst vare ca tre måneders tid. Han blir særlig sånn hvis han ikke får rapt, så vi bruker mye tid på å rape - selv på natta. Da legger jeg han på magen med press mot brystet mitt, for han sover godt selv om han ligger sånn for å rape.

Så det går seg til etterhvert :-)

Skrevet

Eldstejenta husker jeg reagerte hver gang jeg spiste taco ja, da var det hyling en time i strekk dagen etter, med fising og spenning i magen. Testet det 2 ganger jeg også. Så skjønte jeg det mer og mer og var bevisst det jeg spiste, og så liksom mønsteret etterhvert. Hun tålte da ikke løk, kål, sterke krydder, forskjellige ferdig-sauser, som det ofte er løk i, mye druer på en gang måtte jeg være forsiktig med. Kort sagt, det meste som jeg selv kunne reagere på i litt større mengder måtte kuttes ut eller ned på.

Bare tenk etter hva du spiser, og test litt så ser du fort mønsteret.

Skrevet

Jenta mi tålte ikke laktose. Kolikken varte helt til jeg sluttet med melk. Fant det ut ved og brått slutte med melk en ukes tid og drikke litt melk etter det, da gråt hun noe ekstremt og jeg så at hun hadde det virkelig vondt. Drikker bare laktosefri melk, og selfølgelig spiser eller drikker jeg ikke andre melkeprodukter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...