Gå til innhold

Tips til fine bøker for jente på snart 3 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi virkelig elsker å bli lest for, så jeg tenkte at vi skal ønske oss noen nye bøker når hun fyller 3 år til høsten. Trenger inspirasjon og tips til nye historier (mamma begynner å bli liiiitt lei av gjengangere...)

Hun liker bøker som Pulverheksa, forskjellige eventyr, Albert Åberg, Gubben og katten, Mamma Mø, Muldvarpen etc.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Karsten og Petra bøkene og lydbøkene er en slager her i allefall:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jenta mi har i det siste likt best bøkene om Ingrid, og Fiat og farmor har òg slått ann. Og som ho andra her skreiv, er Karsten og Petra og Kokos kjekke. :)

Skrevet

Snart på tide med lotta i bråkmakergata?

Eller så er torbjørn egner stas hos oss (2,5 år). Hakkebakkeskogen, Kardemommeby. Vi har lydbøkene også og bruker det til bilunderholdning (kjører en del bil)

Skrevet

Jenta mi er 2,5 og liker serien om Lillesøster og andre bøker av Kari Grossmann. Dessuten Ingrid-bøkene og diverse sangbøker. Bøker med dyrebilder, Vera Gjersøe har noen med masse flotte bilder og noe tekst slik at man kan lære litt mer om dyrene. Emma og Thomas-bøkene er fra 70-tallet, men likevel superpopulære her - men jeg må jo le litt når de koker vann på komfyren til å ha i badebalja:-) Pleier å låne sistnevnte på biblioteket vi, da - siden jeg synes de er litt oldtids...

Skrevet

ja også kom jeg på - elsa beskov! Topp tegninger og fantasifulle historier.

Putte i blåbærskogen, solegget osv osv

Skrevet

Bøkene om Gittan. Vet ikke hvem som skrev, men de er fantastiske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...